er det normalt at ha så ondt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2011

SussieThyssen

NNM skriver:

nej det rigtig nok. min jordmor syntes bare hun er stor da jeg ikke selv er en stor pige. ellers så er hun jo ganske normal i størrelse.

havde godt tænkt at ringe til FG for lige at høre ad hvordan og hvorledes og forklare dem hvordan jeg har det og sådan nogen ting. det vil da hvertfald nok hjælpe lidt på det.

Nej, det er jo det jeg tænker.
Min mor var/er 154 cm høj og hun bar rundt på mig, der vejede 4 kg + og havde ingen problemer, så størrelsen burde ikke have indflydelse der, medmindre du har et ekstremt smalt bækken, men det antager jeg at både læge og jordemoder har styr på.
Men..hvis det først er noget der er dukket op i den senere tid, altså inden for de nærmeste uger..her snakker jeg om 2-3 uger, så kan det være fordi, din krop ganske enkelt er begyndt at masseproducere det løsnehormon, som skal løsne din bækkenbund..og det kan godt give en form for akut bækkenløsning, hvis man overproducerer.
Det er også derfor jeg synes, du skal snakke med FG.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2011

NinaNymannMadsen

ano14316 skriver:

jeg giver - helt ærligt- ikke meget for jordmoderens ord.. 

forrig gang jeg var der, havde jeg lige fortalt om mine bækkenproblemer, hvorefter hun skal mærke hvor hovedet står - hvis jeg lige har fortalt hende, fordi det stod på skambenet var der ikke noget at være i tvivl om - så hun trykker ned, og trykker mit bækken skævt.

Det hjalp så utrolig meget at min fysioterapeut rettede det om onsdagen.. 

Har du prøvet fysioterapeut? ellers vil jeg da klart anbefale det.. jeg har gået til fys siden slutningen af juli, og hun sørger for at bækkenet ikke sidder alt for skævt, så det låser, og hun sørger for at muskulaturen ikke bliver alt for spændt..

okay. nej har jeg ikk prøvet men har heller ikke penge til det.

Anmeld

1. oktober 2011

ano14316

NNM skriver:

okay. min jordmor siger jeg ikk har. men sussie skriver også længere oppe at det kan FG eller en fysiaterapeaut (staves) der kan vurdere det jo. så tror måske jeg får ringet til FG lige og høre dem ad. også bare når jeg har ondt hele tiden og ikk kan ret meget.

Ja gør det.. for det kan jo godt være at de mener at du ikkehar bækkenløsning i ordets mest præcise forstand, hvor alle knogler i bækkenet er skæve, men altså det gør sq også naller hvis det kun er 1. 

Anmeld

1. oktober 2011

NinaNymannMadsen

SussieThyssen skriver:

Nej, det er jo det jeg tænker.
Min mor var/er 154 cm høj og hun bar rundt på mig, der vejede 4 kg + og havde ingen problemer, så størrelsen burde ikke have indflydelse der, medmindre du har et ekstremt smalt bækken, men det antager jeg at både læge og jordemoder har styr på.
Men..hvis det først er noget der er dukket op i den senere tid, altså inden for de nærmeste uger..her snakker jeg om 2-3 uger, så kan det være fordi, din krop ganske enkelt er begyndt at masseproducere det løsnehormon, som skal løsne din bækkenbund..og det kan godt give en form for akut bækkenløsning, hvis man overproducerer.
Det er også derfor jeg synes, du skal snakke med FG.

har de sidste mange mange uger døjet med at ha lidt ondt. men det har været siden jeg var ca 30 uger henne det startede. men det er jo så kun blevet værre.

fik kun afvide sidst jeg ventede mig at mit bækken var stort nok, har intet fået afvide den her gang, har faktis slet ikk fået fortaget en indvendig undersøgelse på noget tidspunkt i den her graviditet.

men ja får ringet til FG idag tror jeg og lige får snakket med dem.

Anmeld

1. oktober 2011

ano14316

NNM skriver:

okay. nej har jeg ikk prøvet men har heller ikke penge til det.

Det kan jeg godt se det er ikke så fedt.. 

men altså jeg har en henvisning så jeg giver ca. 158 kr pr. gang og så er jeg i sygeforsikring danmark og de giver mig så 84 kr. tilbage, og så er det kun 75 kr. 

men ved ikke om du er i danmark, for måske bare 1 behandling kunne hjælpe dig.. 

Anmeld

1. oktober 2011

NinaNymannMadsen

ano14316 skriver:

Ja gør det.. for det kan jo godt være at de mener at du ikkehar bækkenløsning i ordets mest præcise forstand, hvor alle knogler i bækkenet er skæve, men altså det gør sq også naller hvis det kun er 1. 

ja nemlig.
det godt man kan spørge jer her inde når man selv er itvivl.

Anmeld

1. oktober 2011

NinaNymannMadsen

ano14316 skriver:

Det kan jeg godt se det er ikke så fedt.. 

men altså jeg har en henvisning så jeg giver ca. 158 kr pr. gang og så er jeg i sygeforsikring danmark og de giver mig så 84 kr. tilbage, og så er det kun 75 kr. 

men ved ikke om du er i danmark, for måske bare 1 behandling kunne hjælpe dig.. 

er desværre ikk i danmark det har jeg aldrig fået meldt mig ind i. men skal ha det gjort for det er sku dumt andet.

Anmeld

1. oktober 2011

Mikkel's mor <3

NNM skriver:

er det virkelig normalt at ha så ondt at man ikk en gang kan vende sig i sengen, eller gå uden det gør ondt.
¨har ikke bækkenløsning for det har jeg fået undersøgt.

men har bare ondt hele tiden, skal sidde helt stille eller ligge helt stille for ikk at ha ondt eller har jeg faktis ondt hele tiden.
jeg kan ikk klare det mere. er det normalt at det skal være sådan. er 38+6 idag.

det er i bunden af maven, i lånden, og mellem benene jeg har ondt.

bliver bare nød til at høre om det er normalt for hvis det er så håber jeg virkelig det er fordi hun vil ud snart for jeg holder da ikk til at skal ha ondt mere.

Det lyder meget som det jeg havde under min graviditet, den ene dag var jeg i fuld hopla, ingen smerter og så dagen efter lå jeg og bed i dynen, og kunne slet ikke komme op, og nogle dage kunne jeg kun gå ved hjælp af krykker.. :s
jeg havde ikke bækkenløsning påstod de, så jeg måtte tage i aktivering or at gå grædene hjem bare i smerter..
fik konstateret lænderygsmerter, det startede i uge 16

herfra og  for at du ikke skal døje med det meget længere..

Anmeld

1. oktober 2011

NinaNymannMadsen

Mikkel's mor <3 skriver:

Det lyder meget som det jeg havde under min graviditet, den ene dag var jeg i fuld hopla, ingen smerter og så dagen efter lå jeg og bed i dynen, og kunne slet ikke komme op, og nogle dage kunne jeg kun gå ved hjælp af krykker.. :s
jeg havde ikke bækkenløsning påstod de, så jeg måtte tage i aktivering or at gå grædene hjem bare i smerter..
fik konstateret lænderygsmerter, det startede i uge 16

herfra og  for at du ikke skal døje med det meget længere..

okay. det lyder bestemt heller ikk rart. til at starte på var der også nogen dage bedre en andre men nu er det bare hver dag og det som om det bare bliver værre og værre for hver dag der går.

håber hvertfald snart hun kommer ud og det så hjælper bare lidt på det.

Anmeld

1. oktober 2011

Mikkel's mor <3

NNM skriver:

okay. det lyder bestemt heller ikk rart. til at starte på var der også nogen dage bedre en andre men nu er det bare hver dag og det som om det bare bliver værre og værre for hver dag der går.

håber hvertfald snart hun kommer ud og det så hjælper bare lidt på det.

nej det var det bestemt heller ikke.. og har stadig ondt engang imellem..
håber jeg også for dig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.