er det normalt at ha så ondt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.318 visninger
22 svar
0 synes godt om
1. oktober 2011

NinaNymannMadsen

er det virkelig normalt at ha så ondt at man ikk en gang kan vende sig i sengen, eller gå uden det gør ondt.
¨har ikke bækkenløsning for det har jeg fået undersøgt.

men har bare ondt hele tiden, skal sidde helt stille eller ligge helt stille for ikk at ha ondt eller har jeg faktis ondt hele tiden.
jeg kan ikk klare det mere. er det normalt at det skal være sådan. er 38+6 idag.

det er i bunden af maven, i lånden, og mellem benene jeg har ondt.

bliver bare nød til at høre om det er normalt for hvis det er så håber jeg virkelig det er fordi hun vil ud snart for jeg holder da ikk til at skal ha ondt mere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2011

SussieThyssen

NNM skriver:

er det virkelig normalt at ha så ondt at man ikk en gang kan vende sig i sengen, eller gå uden det gør ondt.

men har bare ondt hele tiden, skal sidde helt stille eller ligge helt stille for ikk at ha ondt eller har jeg faktis ondt hele tiden.
jeg kan ikk klare det mere. er det normalt at det skal være sådan. er 38+6 idag.

bliver bare nød til at høre om det er normalt for hvis det er så håber jeg virkelig det er fordi hun vil ud snart for jeg holder da ikk til at skal ha ondt mere.

For mig lyder det nu som om du HAR bækkenløsning.

Hvem har undersøgt dig?

Og så får du lige et forsigtigt knus.

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. oktober 2011

NinaNymannMadsen

SussieThyssen skriver:

For mig lyder det nu som om du HAR bækkenløsning.

Hvem har undersøgt dig?

Og så får du lige et forsigtigt knus.

Kærligst
Sussie

min jordmor i torsdags. og min læge sidst jeg var der.
min jordmor siger at det er fordi hun er stor, hun er vurderet i torsdags til ca 3400 g og står helt fast og langt nede, det kan jo også ha noget at sige.

mange tak.

Anmeld

1. oktober 2011

SussieThyssen

NNM skriver:

min jordmor siger at det er fordi hun er stor, hun er vurderet i torsdags til ca 3400 g og står helt fast og langt nede, det kan jo også ha noget at sige.

mange tak.

Altså tryk kan selvfølgelig godt udvirke at det gør hamrende ondt, det vil jeg medgive, meeeen så stor er hun nu heller ikke, hvis hun skulle veje 3400g.
Masser af kvinder bærer rundt på børn på 3500g og større, og de har ikke ondt på den måde, du beskriver der.
Faktisk er de enste der kan vurdere om du har bækkenløsning en fysioterapeut eller folk på FG.

Hmmm 

Hvis jeg var dig, så tror jeg, at jeg ville ringe til FG og få en snak med dem.
Fortæl hvor ondt du har og om ikke godt de kan kaste et blik på dig, for du kan ganske enkelt ikke holde til mere.
Sig det som det er uden omsvøb, at du ligger der i sengen og kan intet andet..og hør så om deres mening.

Anmeld

1. oktober 2011

ano14316

NNM skriver:

åhh hvor jeg kender det.. du får lige et af mig.. 

Jeg sidder her og er møg sur, fordi jeg er pisse træt men efter at ahve vågnet 4-5 gange pga. smerter fra kl 7:00-8:15, så gad jeg bare ikke prøve at sove mere... 

men vil lige sige.. Du behøver altså ikke have bækkenløsning for at have et overbelastet bækken, eller for at have skide ondt.. 

men følg de her råd.. alligevel.. 

• Undgå at vride i kroppen. 
  • Undgå at sidde med benene over kors eller i skrædderstilling. 
  • Stå med lige vægt på begge ben. 
  • Bær så lidt som muligt, og hold altid byrden tæt ind til kroppen. 
  • Undgå foroverbøjninger, lad andre ordne støvsugning, gulvvask og sengeredning. 
  • Tag ikke for store skridt. 
  • Tag trappen et skridt ad gangen. Tag elevatoren, hvis det er muligt. 
  • Sæt dig baglæns ind i bilen og drej rundt med parallelle ben. Læg evt. et stykke silke, nylon eller plastik på sædet. 
  • Brug stødabsorberende sko (gummisåler) 
  • Hvil dig ofte - aflastning betyder ikke det samme som at være passiv. 
  • Husk at sex kan foregå på mange måder. Brug fantasien, det må bare ikke gøre ondt i bækkenet. 
  • Vend dig i sengen med parallelle ben og brug en aflang pude mellem benene og evt. et glidelagen. 
  • Sørg for, at dine bevægelser er symmetriske, også ved øvelser til f.eks. fødselsforberedelse.

jeg er 38+2...

Anmeld

1. oktober 2011

NinaNymannMadsen

SussieThyssen skriver:

Altså tryk kan selvfølgelig godt udvirke at det gør hamrende ondt, det vil jeg medgive, meeeen så stor er hun nu heller ikke, hvis hun skulle veje 3400g.
Masser af kvinder bærer rundt på børn på 3500g og større, og de har ikke ondt på den måde, du beskriver der.
Faktisk er de enste der kan vurdere om du har bækkenløsning en fysioterapeut eller folk på FG.

Hmmm 

Hvis jeg var dig, så tror jeg, at jeg ville ringe til FG og få en snak med dem.
Fortæl hvor ondt du har og om ikke godt de kan kaste et blik på dig, for du kan ganske enkelt ikke holde til mere.
Sig det som det er uden omsvøb, at du ligger der i sengen og kan intet andet..og hør så om deres mening.

nej det rigtig nok. min jordmor syntes bare hun er stor da jeg ikke selv er en stor pige. ellers så er hun jo ganske normal i størrelse.

havde godt tænkt at ringe til FG for lige at høre ad hvordan og hvorledes og forklare dem hvordan jeg har det og sådan nogen ting. det vil da hvertfald nok hjælpe lidt på det.

Anmeld

1. oktober 2011

NinaNymannMadsen

ano14316 skriver:

åhh hvor jeg kender det.. du får lige et af mig.. 

Jeg sidder her og er møg sur, fordi jeg er pisse træt men efter at ahve vågnet 4-5 gange pga. smerter fra kl 7:00-8:15, så gad jeg bare ikke prøve at sove mere... 

men vil lige sige.. Du behøver altså ikke have bækkenløsning for at have et overbelastet bækken, eller for at have skide ondt.. 

men følg de her råd.. alligevel.. 

• Undgå at vride i kroppen. 
  • Undgå at sidde med benene over kors eller i skrædderstilling. 
  • Stå med lige vægt på begge ben. 
  • Bær så lidt som muligt, og hold altid byrden tæt ind til kroppen. 
  • Undgå foroverbøjninger, lad andre ordne støvsugning, gulvvask og sengeredning. 
  • Tag ikke for store skridt. 
  • Tag trappen et skridt ad gangen. Tag elevatoren, hvis det er muligt. 
  • Sæt dig baglæns ind i bilen og drej rundt med parallelle ben. Læg evt. et stykke silke, nylon eller plastik på sædet. 
  • Brug stødabsorberende sko (gummisåler) 
  • Hvil dig ofte - aflastning betyder ikke det samme som at være passiv. 
  • Husk at sex kan foregå på mange måder. Brug fantasien, det må bare ikke gøre ondt i bækkenet. 
  • Vend dig i sengen med parallelle ben og brug en aflang pude mellem benene og evt. et glidelagen. 
  • Sørg for, at dine bevægelser er symmetriske, også ved øvelser til f.eks. fødselsforberedelse.

jeg er 38+2...

okay. ja det nok et belastet bækken jeg render rundt med.
alle de råd følger jeg i forvejen.

Anmeld

1. oktober 2011

Tullemuzz

NNM skriver:

Jeg har det på samme måde og det har jeg fået og vide er bækkenløsning

Anmeld

1. oktober 2011

NinaNymannMadsen

Tullemuzz skriver:

Jeg har det på samme måde og det har jeg fået og vide er bækkenløsning

okay. min jordmor siger jeg ikk har. men sussie skriver også længere oppe at det kan FG eller en fysiaterapeaut (staves) der kan vurdere det jo. så tror måske jeg får ringet til FG lige og høre dem ad. også bare når jeg har ondt hele tiden og ikk kan ret meget.

Anmeld

1. oktober 2011

ano14316

NNM skriver:

mange tak.

jeg giver - helt ærligt- ikke meget for jordmoderens ord.. 

forrig gang jeg var der, havde jeg lige fortalt om mine bækkenproblemer, hvorefter hun skal mærke hvor hovedet står - hvis jeg lige har fortalt hende, fordi det stod på skambenet var der ikke noget at være i tvivl om - så hun trykker ned, og trykker mit bækken skævt.

Det hjalp så utrolig meget at min fysioterapeut rettede det om onsdagen.. 

Har du prøvet fysioterapeut? ellers vil jeg da klart anbefale det.. jeg har gået til fys siden slutningen af juli, og hun sørger for at bækkenet ikke sidder alt for skævt, så det låser, og hun sørger for at muskulaturen ikke bliver alt for spændt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.