Fordi stort set alt i vores krop styres af homoner, og når man rykker ved homonbalancen griber det ind i rigtig mange ting. Det er jo derfor at man af p-piller både kan få blodpropper og tager på i vægt. Det er homonerne der gør det. (Gik i øvrigt til fødseslforberedelse sammen med en, som havde fået en blodprop i hjernen af at bruge p-piller, selv har jeg haft det flere gange i benene). Fra jeg var teenagere til jeg havde fået børn har jeg altid vejet de der 5 kg for meget. Jeg har aldrig kunnet komme af med dem. I dag kan jeg se at det var p-pillernes skyld. For så snart jeg droppede p-pillerne, ja, så røg de 5 kg bare af selvom jeg levede fuldstændig som jeg plejer. Tidligere forband jeg ikke mine ekstra kg med p-pillerne, men nu kan jeg godt se det.
Homoner påvirker også humøret (det ved enhver der har prøvet at være gravid!), og for mit vedkommende var det ikke til det positive, mens jeg tog p-piller. Jeg var mere opfarende.
Selvom homonmængeden nok er mindre i homonspiralen end i p-piller, så er der jo stadig så meget homon i at det ændre ens egen homonproduktion og mentruationen udebliver.
Det var mig der startede denne tråd, men efter at have undersøgt mere om det, så har jeg besluttet mig for ikke at ville have en homonspiral. Det ER nemt med sådan en spiral, men jeg har ikke lyst til 'rode rundt' i min egen cyklus.
Anmeld