Homonspiral

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2009

Diana...

malou skriver:

Lyder nu fristende!!!! selvom jeg ikke er glad for at skal have noget ...op...

knus malou

Det jo heller ikke så sund for kroppen ikke at have sin mens mener jeg.

Jeg vil heller ikke have en op så kan jeg godt leve med mens hi hi.

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2009

tina.e

Jeg har i dag bestilt en spiral og skal have bestilt tid til at få den lagt op. Så håber jeg at alt går som det skal. Fandt også lige ud af at min mor har haft en for nylig så jeg hørte også lige hendes erfaringer.

Anmeld

18. marts 2009

Cris

rikkekrogh skriver:

Hej...
Bare for at være på tværs... in veninde har hormonspiral og den er vandret op under hendes ribben og nu skal hun have den opereret ud.
En anden af mine go'r veninder arbejder på operationsafdelingen og hun er ofte med til at fjerne vandrende spiraler...
Men det er selvf. ikke sikkert det sker, men det sker...

Jeg har også hørt om vandrende spiraler... Og nogle gange sker der også, at når man gerne vil få et barn og den skal fjernes er det svært. Der er noget af vores egen hud (den hedder jo ikke hud der inde, men jeg kan ikke finde det rigtige ord) som er vokset på spiralen og man skal også opereres for at få den fjernet. Men der sker ikke til alle kvinder!

Der er en god alternativ som hedder Nuvaring (jeg tror, at I også kan finde nogle sider på dansk)

http://www.nuvaring.com/Consumer/index.asp

Den har jeg fået i Spanien og bagefter i DK. Den er meget mild mht hormoner og den skal kun skiftes en gang om måneden (jeg plejer at skrive det på kalenderen eller at skrive det på min mobil, så der ringer en alarm på det tidspunk jeg skulle få den skiftet) og er meget nemt at bruge. Den koster det samme som p-piller, men som sagt, er mildere. Når jeg nå så lang igen, jeg vil helt sikkert bruge denne alternativ igen. Jeg har brugt den i over et år og jeg var meget glad.

Anmeld

18. marts 2009

Honningblomst

Jeg har hormonspiral og det er den bedste form for prævention jeg har brugt....jeg har stort set aldrig mens og jeg skal ikke huske at tage piller eller sætte plaster på, eller andet.
Så jeg kan virkelige anbefale den...
Knus..

Anmeld

18. marts 2009

Mca<3

Puha .. aldrig mere spiral ... Fik lagt spiral efter 1 fødsel .. Efter nogle mdr havde jeg stadig ikke vænnet mig til den .
Følte jeg kunne mærke den .
Da lægen ville fjerne den var den ligesom groet fast så måtte til gyn. og få den fjernet ,,, Det var IKKE rart

Anmeld

18. marts 2009

Mumto3

Fordi stort set alt i vores krop styres af homoner, og når man rykker ved homonbalancen griber det ind i rigtig mange ting. Det er jo derfor at man af p-piller både kan få blodpropper og tager på i vægt. Det er homonerne der gør det. (Gik i øvrigt til fødseslforberedelse sammen med en, som havde fået en blodprop i hjernen af at bruge p-piller, selv har jeg haft det flere gange i benene). Fra jeg var teenagere til jeg havde fået børn har jeg altid vejet de der 5 kg for meget. Jeg har aldrig kunnet komme af med dem. I dag kan jeg se at det var p-pillernes skyld. For så snart jeg droppede p-pillerne, ja, så røg de 5 kg bare af selvom jeg levede fuldstændig som jeg plejer. Tidligere forband jeg ikke mine ekstra kg med p-pillerne, men nu kan jeg godt se det.

Homoner påvirker også humøret (det ved enhver der har prøvet at være gravid!), og for mit vedkommende var det ikke til det positive, mens jeg tog p-piller. Jeg var mere opfarende.

Selvom homonmængeden nok er mindre i homonspiralen end i p-piller, så er der jo stadig så meget homon i at det ændre ens egen homonproduktion og mentruationen udebliver.

Det var mig der startede denne tråd, men efter at have undersøgt mere om det, så har jeg besluttet mig for ikke at ville have en homonspiral. Det ER nemt med sådan en spiral, men jeg har ikke lyst til 'rode rundt' i min egen cyklus.

Anmeld

18. marts 2009

Diana...

- skriver:

hvorfor er det ikke sundt ikke at få mens?

Jeg fik at vide af min læge at det var vigtigt at få renset sin krop ud så derfor ikke godt med en, da man tit ikke fik mens.

Anmeld

18. marts 2009

JonTri

Diana/Claus skriver:

Jeg fik at vide af min læge at det var vigtigt at få renset sin krop ud så derfor ikke godt med en, da man tit ikke fik mens.

Det lyder som en lidt gammeldags læge.
Piger der lider af endometriose - en vævssygdom, bør ikke have mens mere end i gang i kvartalet... Så hvis man springer mens over engangimellen skulle det ikke få betydning, for hverken fertillitet eller sundhed. Jeg synes det er skønt at kunne styre den, men har ikke benyttet mig af det endnu efter fødsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.