Homonspiral

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.751 visninger
20 svar
0 synes godt om
27. januar 2009

Mumto3

Nu skal vi til at tænke på prævention igen. Vi har nu fået 3 skønne unger, men skal nok ikke have flere.

Jeg var til lægen idag, og hun foreslog homonspiral. Det har jeg aldrig hørt om.

Egentlig ville jeg slet ikke have noget med homoner, men lægen sagde at de kun virkede 'lokalt' og derfor ikke påvirker 'hele systemet' som p-piller f.eks. gør.

Har I nogen erfaringer med homonspiral? -og ved I noget om bivirkningerne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2009

Fam. Madsen

hej

jeg har homonspiral oppe og har haft den i 6mdr. nu...
de bivirkninger jeg fik afvide der var med det er at man bløder en del i starten til kroppen vender sig til den og at man kan risiker at ens mens helt stopper i nogen perioder....

men jeg er rigtig glad for min homonspiral da jeg aldrig mæreker til den også skal jeg ikke tænke på at jeg skal huske og tage p-pillerne...

men spørger endelig hvis der er noget du vil vide så skal jeg prøve og svare på det...

hilsen sandra

Anmeld

13. marts 2009

tina.e

Hejsa
Jeg har også overvejet at få en hormonspiral lagt op. Men jeg er ret nervøs for om det ikke gør ondt? Jeg talte med en mandlig læge og han ved og af neturlige årsage ikke om det gør ondt/hvor ondt det gør.
Jeg kan umiddelbart kun se fordele ved spiralen, da jeg ikke skal tænke på at jeg skal huske den der lille pille hver dag.

Håber der er noget der kan svare på mit spørgsmål.

Knus Tina

Anmeld

13. marts 2009

JonTri

Hej...
Bare for at være på tværs... in veninde har hormonspiral og den er vandret op under hendes ribben og nu skal hun have den opereret ud.
En anden af mine go'r veninder arbejder på operationsafdelingen og hun er ofte med til at fjerne vandrende spiraler...
Men det er selvf. ikke sikkert det sker, men det sker...

Anmeld

14. marts 2009

malou

Tja.... jeg var hos min læge efter jeg havde født og ville gerne have spiral men hun frarådede mig det... hvis du har klaret dig fint med p.piller indtil nu... hvorfor så ikke bare fortsætte sagde hun....og det havde hun jo ret i... Jeg synes også det er federe jeg selv kan styrre hvornår jeg skal have mens... en dob.pak ved specielle lejligheder... ferie... fester osv!!

knus malou

Anmeld

14. marts 2009

bimse79

Jeg har lige fået lagt en... Det gjorde pisse ondt og jeg har snart blødt en uge.. pt synes jeg absolut ikke den er et hit. Hvis der ikke sker forbedringer snart, får jeg den fjernet og hopper på pillen igen...

Anmeld

14. marts 2009

malou

- skriver:

Har lige fået taget min ud efter at have haft den i 1½ år. Har kun positivt at sige om den.

Dejligt ikke at skulle huske noget og har ikke haft mens KÆMPE LYKKE...

Klart sådan en jeg skal have igen...

Det gør ikke ondt at få lagt eller taget ud...

Har man slet ikke mens med en hormon spiral?

Anmeld

14. marts 2009

Diana...

malou skriver:

Har man slet ikke mens med en hormon spiral?

det der mange der ikke har...

Anmeld

14. marts 2009

malou

Diana/Claus skriver:

det der mange der ikke har...

Lyder nu fristende!!!! selvom jeg ikke er glad for at skal have noget ...op...

knus malou

Anmeld

14. marts 2009

Sara.

Jeg fik en kobber spiral efter jeg havde født... fik af vide af min læge at det var dumt med en hormon spiral når man ammede...
Selvfølgelig kunne man mærke den blev lagt, men sys ikk det var vildt slemt eller noget...
overvejer at få taget den ud da jeg sys mine menstruationer er blevet meget uregelmæssige og så er jeg begyndt at bløde rigtig meget! (men om det er fordi min krop bare har ændret sig efter graviditet og fødse, eller fordi jeg har fået kobberspiralen ved jeg ikke)
Mvh Sara

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.