11 mdr sover ikk igennem :'( HJÆÆÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2011

Anonym trådstarter

Davidsen87 skriver:

Jeg ville give hende en stor godnat flaske ved sengen og når hun så er færdig ville jeg ligge hende i sin seng og gå ud fra værelset.   Hvis hun græder ville jeg først gå der ind efter 3-5 min give hende sutten og ligge hende ned, måske nusse hende hurtig ned over kinden og gå igen. ALDIG ta hende op af sengen. Det lyder hårdt men det hjælp her hjemme efter 2 dage

Held og lykke

Hun får 160 ml hvor det hele blir drukket, nogle gange kan det ske at hun ikk rejser sig op og bare blir liggende. Så kan jeg finde på at give flaske sådan men det er sjældent hun sover efter. For så er hun allerde træt i forvejen ìg bare river sig i ansigtet (prøver at gnide øjnene ) . Så kommer det til at ske at jeg vugger hende IGEN ! Problemet er at hun er oppe TIT. Derefor ødelægger det også chancen for at prøve " ligge hende, græder, komme ind 3-5 min senere, ligge ned" hvad gør jeg så om natten når hun er oppe så meget? Kan man tillade sig at hun græder om natten hvor vi bor i opgang (((( Argh jeg har jo ingen chance for at udføre metoden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2011

hekran

Nej, hvor er det bare hårdt for dig - det er nemlig slet ikke sjovt! Jeg tænker, at hun måske er sulten. Først vil jeg sige, at hun ikke burde få flaske om natten mere. Men det er meget nemt for mig at sige, når det ikke er mig, der skal få hende til at sove om natten. 

Måske det var en idé at fylde på hende om dagen og om aftenen. Jo mere hun spiser om natten, jo mindre spiser hun om dagen og jo mere vågner hun også om natten - ond ond cirkel.

Anmeld

30. september 2011

2721

BinaMor skriver:

jeg syntes dælme det er synd at lade dem græde "med vilje". 2-3 min. kan gå i nød. men ikke mere æv jeg blir så ked når jeg læser sådanne ting. ikke til ts iøvrigt!

udover det:

det hjalp mig at sove med mine unger når de var sådan. godt med mad/flaske før sengetid (husk ingen sukker hvis du giver baby det) og så nusse og kæle og putte. og mange knus. min ældeste var også sådan.  

Må erklære mig enig her
Charlie sover stadig heller ikke igennem og han er 15 mdr og ja det er super hårdt. Men når han vågner ked om natten tager jeg ham op i sengen og nusser og putter og han falder til ro efter ca 15 min og sover videre.
Sove tid skal efter min mening være en rar oplevelse og jeg har et barn der har brug for MEGET tryghed og det gir jeg ham.
Måske det er det dit barn søger

Anmeld

30. september 2011

kirsti

vi lavede også den 'fejl' med at vugge Noah i søvn og som din vågnede han når han blev lagt igen.

Mit råd er som du selv skriver at vende hende til at falde i søvn selv, det er hårdt de første dage men det bliver hurtigt bedre. Hvad angår om natten så giver du bare sutten eller hvad det kan være og lader den lille falde i søvn selv.

Det er næppe en trøst men noah er nu 5 år og sover stadig ikke igennem og har faktisk aldrig gjort det, ihvert fald ikke ret mange dage af gangen, han kommer stort set hver nat ind til os stadig

Anmeld

30. september 2011

K&S

Anonym skriver:

Min datter på 11 mdr sover ikk igennem og har aldrig gjort det. Hun får flaske inden hun sover og igen Kl 01 og cirka igen 06 . Men Idag har hun gjort mig sindsyg. Hun står op ligeså snart hun blir lagt SOVENDE, jeg vugger hende til hun sover hver gang hun skal sove. Er i søde at hjælpe mig ? Jeg græder faktis når jeg skriver dette. Kan simpelthen ikk overskue at tage hende fra sengen og vugge hende fordi jeg har fået nok ??? Har det sådan at jeg ikk kan magte hendes gråd hvis jeg bare ligger hende i seng så hun selv kan falde i søvn men hvordan gør man det midt om natten ? Jeg tror allerede jeg vil prøve at ligge hende i seng imorgen og kun gå ind til hende efter et par minutter, men hvordan klarer jeg det om natten når hun vågner så tit ? Jeg blir vanvittig, enten så falder sutten af munden eller så vil hun noget andet. Jeg ved det er rodet men bære over mig. Har i råd til mig imorgen når hun skal sove til middag ? Skal jeg bare gå ind med hende og ligge hende i seng, og gå ind til hende hvis hun græder og ud igen ? Som sagt hvordan gør jeg så hvis hun står op Kl 01 om natten? Hvor smutter jeg hen, vi har samme værelse. Er i søde at hjælpe mig ? Jeg vil da ikk græde som nu, har ikkk grædt siden hun blev født og det var jo glædes tårer. Jeg elsker jo min datter højt men om natten kan man ikk klare det hvor jeg sidder og bare vugger hende. Ìg hvorfor står et barn så tit op ? Tror i der er et problem med hende ? Hilsen den forvirrede mor

Puha, det lyder hårdt

Jeg ved godt, det er nemmere sagt end gjort, men en pige på 11 måneder burde ikke have behov for mad om natten.

Hvor meget mad spiser hun i løbet af dagen? For hun har muligvis vendt op og ned på spisetiderne - så hun fylder godt op om natten og spiser knap så meget i løbet af dagen

Mht. at lægge hende til at sove, så er det vigtigt, at hun IKKE falder i søvn på din arm, for så vil hun blive forvirret/bange, når hun vågner og så ikke ligger på din arm længere.

Min SP sagde en gang " hvordan ville du have det, hvis du faldt i søvn i din egen seng, men vågnede op i Netto"

Vi har selv vugget Anton i søvn de første mange måneder af hans liv (blandt andet pga. kolik), men det blev en dårlig vane for både ham og os, så vi tog "kampen" op og sagde, at når først han var blevet lagt i seng, så tog vi ham ikke op igen. Vi puttede som vi plejede, han fik sut og nusseklud, masser af kys, vi sagde godnat og sov godt og gik ud - derefter gik vi ind hvert minut (og tro mig, 60 sekunder kan være laaaange), men jeg stod lige uden for døren, hvor han ikke kunne se mig (døren stod på klem, så han havde lidt lys) og talte stille og roligt.

Den første aften tog det lige knapt 1 time, før han faldt i søvn, men derefter blev det kun bedre og bedre, for hver dag der gik - for han vidste, at han kom ikke op igen...!

Anton havde ligeledes en periode, hvor han vågnede klokken 4 og ikke synes han skulle sove mere - der gjorde vi det samme, som vi havde gjort med aftenputningen og 2 dage - så sov han til klokken 5-5.30

Mht. dine naboer - vi bor også i lejlighed og vi har flere gange spurgt de nærmeste naboer, om de har hørt Anton, men ingen havde hørt noget uanset hvor højt og hvor længe, han havde skreget - og hvis de kan, så kan de - det synes jeg ikke, du skal tænke så meget over lige nu, for I gør det jo for at det skal forbedres

Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.