Anonym skriver:
Min datter på 11 mdr sover ikk igennem og har aldrig gjort det. Hun får flaske inden hun sover og igen Kl 01 og cirka igen 06 . Men Idag har hun gjort mig sindsyg. Hun står op ligeså snart hun blir lagt SOVENDE, jeg vugger hende til hun sover hver gang hun skal sove. Er i søde at hjælpe mig ? Jeg græder faktis når jeg skriver dette. Kan simpelthen ikk overskue at tage hende fra sengen og vugge hende fordi jeg har fået nok ??? Har det sådan at jeg ikk kan magte hendes gråd hvis jeg bare ligger hende i seng så hun selv kan falde i søvn men hvordan gør man det midt om natten ? Jeg tror allerede jeg vil prøve at ligge hende i seng imorgen og kun gå ind til hende efter et par minutter, men hvordan klarer jeg det om natten når hun vågner så tit ? Jeg blir vanvittig, enten så falder sutten af munden eller så vil hun noget andet. Jeg ved det er rodet men bære over mig. Har i råd til mig imorgen når hun skal sove til middag ? Skal jeg bare gå ind med hende og ligge hende i seng, og gå ind til hende hvis hun græder og ud igen ? Som sagt hvordan gør jeg så hvis hun står op Kl 01 om natten? Hvor smutter jeg hen, vi har samme værelse. Er i søde at hjælpe mig ? Jeg vil da ikk græde som nu, har ikkk grædt siden hun blev født og det var jo glædes tårer. Jeg elsker jo min datter højt men om natten kan man ikk klare det hvor jeg sidder og bare vugger hende. Ìg hvorfor står et barn så tit op ? Tror i der er et problem med hende ? Hilsen den forvirrede mor 
Puha, det lyder hårdt 
Jeg ved godt, det er nemmere sagt end gjort, men en pige på 11 måneder burde ikke have behov for mad om natten.
Hvor meget mad spiser hun i løbet af dagen? For hun har muligvis vendt op og ned på spisetiderne - så hun fylder godt op om natten og spiser knap så meget i løbet af dagen 
Mht. at lægge hende til at sove, så er det vigtigt, at hun IKKE falder i søvn på din arm, for så vil hun blive forvirret/bange, når hun vågner og så ikke ligger på din arm længere.
Min SP sagde en gang " hvordan ville du have det, hvis du faldt i søvn i din egen seng, men vågnede op i Netto" 
Vi har selv vugget Anton i søvn de første mange måneder af hans liv (blandt andet pga. kolik), men det blev en dårlig vane for både ham og os, så vi tog "kampen" op og sagde, at når først han var blevet lagt i seng, så tog vi ham ikke op igen. Vi puttede som vi plejede, han fik sut og nusseklud, masser af kys, vi sagde godnat og sov godt og gik ud - derefter gik vi ind hvert minut (og tro mig, 60 sekunder kan være laaaange), men jeg stod lige uden for døren, hvor han ikke kunne se mig (døren stod på klem, så han havde lidt lys) og talte stille og roligt.
Den første aften tog det lige knapt 1 time, før han faldt i søvn, men derefter blev det kun bedre og bedre, for hver dag der gik - for han vidste, at han kom ikke op igen...! 
Anton havde ligeledes en periode, hvor han vågnede klokken 4 og ikke synes han skulle sove mere - der gjorde vi det samme, som vi havde gjort med aftenputningen og 2 dage - så sov han til klokken 5-5.30 
Mht. dine naboer - vi bor også i lejlighed og vi har flere gange spurgt de nærmeste naboer, om de har hørt Anton, men ingen havde hørt noget uanset hvor højt og hvor længe, han havde skreget - og hvis de kan, så kan de - det synes jeg ikke, du skal tænke så meget over lige nu, for I gør det jo for at det skal forbedres 
Katja