min datter skal kaldes frem!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.184 visninger
11 svar
0 synes godt om
29. september 2011

Anonym trådstarter

Hej piger... jeg er nybagt mor, og mit barn er 2 måneder. Hendes kontakt er faldet meget af og hun er LÆNGE om at blive kaldt frem!jeg forstår ikke hvad jeg gør forkert. Jeg både synger nynner og snakker med hende. Men hun er krop umlig. Til tider vender hun hovedet fra side til side når jeg prøver se hende i øjnene. Og så er der tidspunkter hvor jeg ikke skal kalde hende frem og så pludselig klade på hende, og andre gange opgive da hun bare lukker øjene. Jeg får hjælp a kommunen af mange årsager. Dels pga jeg er omsorgsvigtet fra spæd. Og derfor holder de øje med mig. Helt fair.. Men så snakkede jeg med pædagoen her idag om hvorfor det netop er så svært for mig, og åbenbart ligger det ikke naturligt for mig som det gør ved de fleste andre forældre, netop det med at mærke de her sommerfugle i maven og finde en rolig balance, hvor barnet mærker det og DER gir en super kontakt. Jeg har kun oplevet denne følelse i maven 1 gang og der fik jeg den BEDSTE KONTAKT EVER! men ville lige hører jer ad, hvor mange der har nemt ved at finde den helt rolige balance og få det sug i maven og så til barnets kontakt? jeg kan ikke bare få denne fornemmelse og må arbejde ekstra .. jeg vil nødig miste mit barn eller havne på et sted hvor der er nogle 24 døgnet rundt. Hvad kan jeg evt gøre? er der stadig håb for at kalde hende frem igen så hun ikke lukker a hele tiden ?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2011

A&F

Hej ven.  Først et stort kram. Kan sagtens forstå din frustration. Har du øjenkontakt med hende imens du ammer, eller giver hende flaske`?  Prøv at tale roligt og med korte sætninger til hende. Smil til hende og slap af i hendes nærvær. Babyer kan mærke på deres forældre, når de stresser og er rolige. Ikke giv op ven. Stol på at du gør det bedste. Har du evt. snakket med sundhedsplejersken om det?

Anmeld

29. september 2011

AnneBJ

Tal med hende. Fortæl hende hvor dygtig, sød, dejlig, køn, skøn osv., hun er. Babyer kan mærke når de roses, fordi vi ubevidst taler i et bestemt toneleje til dem, når vi fortæller de ting.

Anmeld

29. september 2011

A&F

AnneBJ skriver:

Tal med hende. Fortæl hende hvor dygtig, sød, dejlig, køn, skøn osv., hun er. Babyer kan mærke når de roses, fordi vi ubevidst taler i et bestemt toneleje til dem, når vi fortæller de ting.

Anmeld

29. september 2011

mortilflere

for mig lyder det nærmest som om du overstimolere hende

Syng men ikke kræve øjen kontakt det er ikke alle der kan li det , klart hun skal reagere ..

Brug at ligge med hende på maven gerne bar hud mod bar hud og så syng eller nyn , eller bare snak , de er endelig lige glade med hvad du siger , de lytter efter dit tone leje og ik så meget hvad du siger , så man kan faktisk læse ens ejen bog , hvis man ik lige er til krigs bøger osv

Anmeld

29. september 2011

Anonym trådstarter

A&F skriver:

Hej ven.  Først et stort kram. Kan sagtens forstå din frustration. Har du øjenkontakt med hende imens du ammer, eller giver hende flaske`?  Prøv at tale roligt og med korte sætninger til hende. Smil til hende og slap af i hendes nærvær. Babyer kan mærke på deres forældre, når de stresser og er rolige. Ikke giv op ven. Stol på at du gør det bedste. Har du evt. snakket med sundhedsplejersken om det?

ja for de meste har jeg når jeg ammer .. og tit en masse smil oveni!  men min pædago synes bare hun er længe om at kaldes frem, alt for længe så jeg er meget bekymret... nej de kommer imorgen så tager jeg snakken med dem

Anmeld

29. september 2011

Anonym trådstarter

AnneBJ skriver:

gør jeg også

men hun er svær at kalde frem

Anmeld

29. september 2011

Anonym trådstarter

mortilflere skriver:

for mig lyder det nærmest som om du overstimolere hende

Syng men ikke kræve øjen kontakt det er ikke alle der kan li det , klart hun skal reagere ..

Brug at ligge med hende på maven gerne bar hud mod bar hud og så syng eller nyn , eller bare snak , de er endelig lige glade med hvad du siger , de lytter efter dit tone leje og ik så meget hvad du siger , så man kan faktisk læse ens ejen bog , hvis man ik lige er til krigs bøger osv

så det ik sikkert hun vil ha direkte kontakt hvergang? det er bare det min pædago er bekymret over

Anmeld

29. september 2011

Kamulla

se hendes signaler.. er det hver gang du prøver kontakt eller bare nogle gange om dagen?? for børn kan overstimuleres, og der skal man læse deres signaler om de ikke gider stimuleres.. så hvis jeg var dig, ville jeg lade hende være selv, men stadig vise hende at du er der uden at stimulerer hende..

Anmeld

29. september 2011

Anonym trådstarter

Camillas-Copenhagen.com skriver:

se hendes signaler.. er det hver gang du prøver kontakt eller bare nogle gange om dagen?? for børn kan overstimuleres, og der skal man læse deres signaler om de ikke gider stimuleres.. så hvis jeg var dig, ville jeg lade hende være selv, men stadig vise hende at du er der uden at stimulerer hende..

jamen det svinger.. til tider er hun lige til at fange og holder kontakten så flot. Andre gange vil hun ikke! det er meget op og ned. Og det er DER min pædago siger der skal arbejdes. At hun må ikke vælge til og fra sådan. Hun må gerne forsvinde ud af kontakten og komme tilbage. Men at hun SKAL være nem at kalde frem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.