Så starter jeg på teori idag :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2009

JulieE

Dejligt du endelig kom igang tro altså bare kørelærer (til storebiler) er nogle spøjse nogen. Min kørelærer i Århus var sgu også noget spøjs, men total god til at lære fra sig. Han lignede en vildmand med stort skæg og temmelig vildt voksende hår, så de andre piger på holdet urde ikke kære med ham. Jag havde fået ham anbefalet af rigtig mange tidligere elev, så jeg vovede pelse og nøj, hvor var jeg glad for det.

Jeg glæder mig til at høre, hvornår du skal ud i den doooore bus!!

Knus fra
Julie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Så kom jeg til 'rigtig' teori og ikke introduktion. Fik lagt plan og det hele... De har godtnok travlt den køreskole hehe. De var sådan: Hvornår skal du være færdig? Om 4 uger? Vi kan godt gøre det hurtigere... Øhh... Nej tak, jeg har ligesom også en hverdag, der skal kunne hænge sammen... Hvornår så????...

Jo, vi blev så enige om at jeg skal gå til teoriprøve i uge 13, det er altså lige om lidt. GULP. Den 'almindelige' teori er faktisk ok, der er jeg ret langt nede i fejl, men der er totaaaaaaaaaalt meget med bremsesystemer og alt muligt shite, på busser. Ikke som til bil. Der var ligesom det ene og det andet... Suk. Det syntes jeg var rigtig svært og havde mega mange fejl i det teori... Heldigvis ikke noget jeg skal bruge til prøverne. hehe.

I MORGEN - Skal jeg ud og køre dooooor bus for første gang. Uhada Og for at gøre det endnu bedre, så er der ikke noget der hedder kravlegård til bus og lastbil! LOL - For man har jo ligesom kørekort i forvejen... MMm... Så første gang jeg skal køre i en 12 meter lang satan (TIL sammenligning er min egen bus knap 6 meter hehe... men den er jeg også vant til at køre i...) er så i Roskilde i myldretiden!!!! URKA!!!!

MEN - det skal nok gå. Jeg skal have alle mine køretimer i myldretiden, da de har amu-elever om dagen... hehe...

Så er I advaret!!!

KRAM
Zafir - i morgen

Anmeld

12. februar 2009

Moderator

Ja, idag. Just præcis torsdag den 12. feb 2009 (Tillykke med fødselsdagen svoger!) havde jeg min aller første KØRETIME i en kæmpestor 48 personers, 12 meter lang bus med 300 heste hehehe...

Men altså - jeg havde været på arbejde først jo! I øvrigt en rigtig god dag! Det er sku skiderart, når en bruger, man ikke har mødt før, kommer og skal hente noget hos mig og han siger: Du skal bare vide, at folk taler RIGTIG godt om dig, derude!!! Så vokser man lige 10 cm, kan jeg lige sige!!! - Så altså, det var med rigtig god følelse, at jeg kører til køreskolen. (SELVFØLGELIG havde mine kollegaer drillet mig lidt og sagt at jeg hellere måtte annoncere min rute osv, når de nu skulle hjem fra arbejde, samtidig med at jeg kørte hehe... )

Da jeg kommer til køreskolen, er jeg der i lidt god tid. Ca 10 min før... Da jeg kommer, så sidder teorilæreren, min kørelærer og en anden kørelærer og drikker kaffe. De spørger om jeg er nervøs, hvor meget jeg ryster og sådan... :-S Øhh... Tænker jeg bare?! hvad mener de? Jeg troede først det var en oprigtig joke, men de mente det faktisk. De prøvede at tage pis på mig, så jeg slappede af?! LOL... Jeg var helt rolig, men jeg glædede mig selvfølgelig meget!

Så sagde min kørelærer, at han jo rystede af skræk, når han sådan skulle ud og køre med en ny elev. - Jeg svarede, at jeg så håbede at han havde taget sine kørelærerstesolider... hehe Men altså, tonen er som man kan forvente på en køreskole, der er fyldt med amu-elever og den slags.

Nå, vi kommer ud til bussen og han beder mig om at sætte mig ind. Han bliver nærmest lidt overrasket over at jeg vil tage sikkerhedssele på?!... mm... mmmkay... Men altså, det er jo helt i orden, men det er åbenbart ikke så almindeligt i en bus. Han spørger om jeg sidder godt og jeg får lov til at indstille spejle og vi snakker om instrumentbrættet, som der er lamper, knapper, manometre osv. på nok til at en mindre flyvemaskine, skal blive misundelig...

Da vi havde snakket om det, så kørte vi... Ja du kører så bare ud af porten. Mmmkay hihi!! Det gør jeg så bare... I en kæmpe stor BUS!!! Vi kørte bagom ud til 217'eren til greve og ned til gl.køgelandevej og tilbage til roskilde. Så op af 6'eren og ned af frederiksborgvej langs vandet og rundt på ring 1 og tilbage af køgevej til køreskolen. Det var en fin tur. Lidt agtig landevej, MASSER af rundkørsler og lidt by-kørsel.

Det jeg havde sværest ved, var at huske at springe nogen af gearne over, for når bussen ikke er lastet, så starter man i 3. og kører 5-6-7 gear, altså springer man 1. og 2. gear over, samt springer direkte til 5. fra 3... Jeg kom et par gange til at hoppe i 4... Så var der lidt med at koble for tidligt ud, og geare ned inden jeg bremser. Det behøver man ikke i bussen, fordi den er gearet anderledes end en personbil. Men det er betjeningsmæssige småting ) Han roste mig HELT VILDT!!!! og syntes at det var rigtig flot kørt og at det var flot at jeg havde overskud til at bruge spejlene så tidligt, som første gang jeg kører.

Han var flink og sød at sludre med, mens jeg kørte. En stolt morfar til 5 børnebørn i hvertfald

Så nu er der lige vinterferie i næste uge på køreskolen også er det ellers bare at terpe teori og køre og terpe og køre Også skulle jeg gerne have bus-kørekort i april!! Nice...

Men uhada, hvor var jeg smadret i bøtten, da jeg kom hjem, så vi kørte på mac D og spiste hehe og kørte forbi tanken og købte et par gode film, så vi kan hygge, nu hvor Idun er blevet puttet og jeg har fået tømt min hjerne for oplevelser

KRAM

Anmeld

7. marts 2009

Moderator

Jeg var ude og køre med bus i torsdags jo. Da jeg kom til køreskolen var min kørelærer syg... Nå okay!!!

Så fik jeg så en anden kørelærer. Han var umiddelbart, sådan meget forsigtig type og lidt mere 'stille' end min normale kørelærer og min kemi clashede en smule med ham. Det var lidt træls. Så er det jo godt at det ikke er min normale kørelærer!

Men han lurede, at mit store 'problem' er kantstene!! Kantstene, når man kører i en 12 meter lang bus. Hvor langt skal man ud, hvor langt man skal 'låne' af kørerbanen vedsiden af, overfor osv... For altså IKKE at ramme kantstenen. SUK. Det er fanmer svært. Jeg er ved at have rigtig godt styr på selve betjeningen af bussen og stort set alt andet end kantstenene... mmm... MEN - det lurede han. Så vi spenderede en hel køretime på 1½ time inde i ROSKILDE C, i de BITTE SMÅ GADER i myldretiden og kørte rundt om hjørner!! Pyyyyha... Det var lidt hårdt faktisk. Men jeg lærte jo i hvertfald noget af det!! Så det var rigtig fint!

I næste uge skal jeg ikke køre, så der skal jeg 'bare' gnave mig igennem en masse teori...

Det går faktisk også bedre/fremad med teorien. Det er rart. Jeg syntes bare at det der udenads-lære, om alt det med teknikken. Det har jeg fanmer svært ved at få til at bide sig fast. Men jeg skal bare terpe det!! Der er ca 1/3 i den rigtige teoriprøve der er teknik. Og det er bare mega specifikt... Grr... jeg skal skuda ikke være mekaniker! Men altså, det skal jo også sidde. Alt det med færdslen, det kører rigtig godt Så det betyder jo at jeg også kan min teori når jeg kører bil - hvilket jeg jo gør MEGET!!! Så det er da betrykkene i hvertfald hehe...

Men det begynder så småt at ligne noget. Jeg er glad for at jeg har bredt det ud, for det mindsker presset og det er væsentligt sjovere Og jeg skal jo 'bare' være færdig i maj helst, så det går jo nok glat!!

KRAM

Anmeld

17. marts 2009

Moderator

Til bus-teori altså... :-S Jeg føler mig sku stadig ikke helt hjemme i det, for at være ærlig, men nu har vi sat dato for teoriprøve, så jeg har 6 uger ca til at lære det 110% Det skal jeg nok nå!!!!

Alt det der med trafikken, det er jo smadder nemt, det bruger jeg jo hver eneste dag. Kombineret med sund fornuft og ingen former for uforudseete ting på billederne, så kører det bare...

MEN!!! ARGH... Det er sku svært at få alt det med regler, bestemmelser, bremsesystemer, gearsystemer og ditten datten på plads. - Dog vil jeg sige, at det går FREMAD, trods alt, men det trækker tænder ud og jeg pukler med det! Det skal selvfølgelig ikke få mig ned med nakken, det er klart.
NU har jeg fået lov til at låne en teori-BOG fra køreskolen, som jeg kan læse i, for at terpe de emner der er svære Så det er sikkert rigtig godt!

Men altså: Teoriprøve og køreteknisk anlæg: 30. april Og kort tid herefter: Køreprøve

Også skulle jeg gerne være: MISTRESS OF THE BUSDRIVING hehe...

Og torsdag, når jeg skal ud og køre doooor bus, så skal jeg køre til Køge og hente Idun hos farmor og farfar i bussen... COOL! Idun syns det er mega sejt at skulle køre med mor i stooooor bus. - og det syns mor i øvrigt også at det er!

Jeg skal nok huske folk på det, men ellers siger jeg det allerede nu:

SEND MASSER af positive tanker den 30. april

KRAM

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.