Så starter jeg på teori idag :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.050 visninger
14 svar
0 synes godt om
27. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg skal have buskørekort nu... Lidt sent, taget i betragtning at jeg jo HAR en bus og faktisk har haft det siden sommer. Men det har bare ikke været muligt før. Men NU skal det være

Jeg skal jo være klar inden sommer. Selvom jeg stadig syntes det er noget fjollet, at jeg skal kunne køre sådan en mega turistbus størrelse, når jeg kun har en 10 personers, men regler er jo regler og det bliver skideskægt!! elsker jo at køre bil og store biler og skulle på glatbane i en turistbus hihi... Det blir skægt...

Så kryds fingre for at jeg går glat igennem det hele, så det tager kort tid og koster så lidt som muligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2009

JulieE

God fornøjelse Er helt sikker på du stryger lige igennem. Og glæd dig til glatbane kurset. det er SÅ sjovt... Det var det ihverfaldi latsbil. det var noget af det der virkelig hjalp mig med at få fornemmelse afden der alt for store bil.
Ih... kommer helt til at tænke på den gang jeg startede med lastbils kørekort. Nøj, hvor var jeg ved at skide en spræller Mest fordi man starter altså direkte ud i trafikken... Ikke noget med kravlegård eller lukket anlæg. Som min skønne kørerlærer sagde; Du har jo kørekort.... Og så hjalp det ikke at jeg var i 4. måned med Line og havde mega kvalme Men nu synes jeg det er fedt og det var total cool at tage vores nye elev ude på teatret, Jonas som kun er 17, med ud og købe sikkerhedssko og arbejdstøj i lastbilen *GG*

Men, god fornøjelse! Glæder mig til at høre om det!!!

Anmeld

27. januar 2009

Moderator

JulieE skriver:

God fornøjelse Er helt sikker på du stryger lige igennem. Og glæd dig til glatbane kurset. det er SÅ sjovt... Det var det ihverfaldi latsbil. det var noget af det der virkelig hjalp mig med at få fornemmelse afden der alt for store bil.
Ih... kommer helt til at tænke på den gang jeg startede med lastbils kørekort. Nøj, hvor var jeg ved at skide en spræller Mest fordi man starter altså direkte ud i trafikken... Ikke noget med kravlegård eller lukket anlæg. Som min skønne kørerlærer sagde; Du har jo kørekort.... Og så hjalp det ikke at jeg var i 4. måned med Line og havde mega kvalme Men nu synes jeg det er fedt og det var total cool at tage vores nye elev ude på teatret, Jonas som kun er 17, med ud og købe sikkerhedssko og arbejdstøj i lastbilen *GG*

Men, god fornøjelse! Glæder mig til at høre om det!!!

Hihi... Kan lige forestille mig det. Håber også jeg bare kan begynde at køre. Jeg har jo kørt masser af store biler. Det bliver ikke noget problem. Men sjovt!!

Anmeld

27. januar 2009

Muslingen

Sejt! Det skal nok blive sjovt....

Anmeld

27. januar 2009

JulieE

Zafir skriver:

Hihi... Kan lige forestille mig det. Håber også jeg bare kan begynde at køre. Jeg har jo kørt masser af store biler. Det bliver ikke noget problem. Men sjovt!!

Hvornår skal du starte med køretimer?? Er ret sikker på du også bare blæiver sendt af sted ud i trafikken Hvad med Tom? Skal han også igang med at tage det, eller er det kun dig som skal være chauffør??

Knus!

Anmeld

27. januar 2009

Moderator

ARGH... Møgkøreskole... Hende gåsen jeg havde talt med i telefonen sagde, at jeg kunne starte, hver eneste tirsdag eller torsdag og jeg bare skulle dukke op på køreskolen og ikke lave aftale.
Så jeg kommer derhen og siger at jeg gerne vil starte på bus-kørekort... Og han siger så: Ja, så kan du få en brochure!! - WHAT!!! Siger jeg så... øh nej, jeg skulle bare starte til teori!!!...

Det kunne jeg så ikke. Faktisk kunne jeg slet ikke få buskørekort, som privatperson, der ikke tog chaufføruddannelsen, hvis det stod til ham... MMM!!! Så den eneste mulighed, efter hans mening, var at tage 6 ugers fri fra arbejde med dagpenge, for at få det. ARGGG...

Nå jeg kører møgskuffet og frustreret hjem igen Slår så op på hjemmesiden og der står ganske rigtig at jeg bare kan starte tirsdag eller torsdag og blabla og lovkrav og jeg skal gi dig... SÅK!

Så tænker jeg, at jeg da lige ville informere keglen om, hvad der stod på deres hjemmeside, da jeg regnede med at han tog telefonen til kl. 20...
Det var så CHEFEN der tog telefonen... OKAY!!...
Men han vidste så rent faktisk noget!!!

Fedt nok. Det viser sig så at der er kommet nye regler (igen), så jeg kan godt tage kørekortet, efter kørekortet, skal jeg tage en uge på dagpenge/bruge en uges ferie, på at tage et kursus, som jeg SKAL have for at få lov til at bruge mit buskørekort... mmm.. Men altså, en uge, kan jeg godt klare!!!

Han forsikrede mig til at jeg godt kunne nå at blive færdig inden juni måned, hvor jeg skal bruge kortet...

Lovkrav er 14 køretimer og 4 timer på bane... mmm. Jubiii bane!! haha...

Men altså, jeg skal så starte på NÆSTE tirsdag i stedet for... Og heldigvis, skal jeg så ikke vente til kl. 17, men fik selv lov til at bestemme tid, så jeg kommer bare kl. 1530 efter arbejde endnu bedre...

Så først var jeg bare rigtig skuffet og ked af det og frustreret, til jeg havde talt med CHEFEN...

Men lidt scary, at 3 mennesker fra samme køreskole siger 3 forskellige ting. Men han ville lige snakke med ham der gutten, som var der i aften. For det var helt unødvændigt at han sendte mig hjem, fordi der rent faktisk ER undervisning om tirsdagen, på den anden afdeling, hvor bus-undervisning findes... SÅK igen...

Men altså - så krydser vi fingre for at det lykkes på tirsdag Så jeg kan blive BUS-DRIVER

KRAM

Anmeld

27. januar 2009

Moderator

JulieE skriver:

Hvornår skal du starte med køretimer?? Er ret sikker på du også bare blæiver sendt af sted ud i trafikken Hvad med Tom? Skal han også igang med at tage det, eller er det kun dig som skal være chauffør??

Knus!

OG det med køretimer ved jeg jo selvsagt ikke endnu... Men det får jeg nok atvide på tirsdag

Og det er kun mig, der skal have kort. Jeg er altid 'driver' og Tom er 'Mapper'. Jeg slapper af når jeg kører og får stress, når jeg 'mapper' og med Tom er det omvendt, så det passer så fint

Jeg kører alligevel altid, når vi er ude sammen, så sæføøøøli er det mig, der får lov til at køre doooooore busser hehe.

Anmeld

27. januar 2009

Muslingen

Nej nogle klaphatte. Ikke særligt betryggende at den ene ikke ved hvad den anden siger! Håber det flasker sig!

Kh Fie

Anmeld

27. januar 2009

Tina2

Held og lykke med det, mon ikke du fiser lige igennem;-)

Anmeld

3. februar 2009

Moderator

Så fik jeg endelig startet... Med fucking hovedet fuld af snot. men jeg tog afsted!!! Vi havde sådan en introduction med lederen af køreskolen. Super spøjs fætter, men han lavede sådan noget 'motivation for at lære noget' agtigt. Det var ok. Og fortalte os, hvordan forløbet skal foregå. Så det bliver fedt nok. Jeg kan komme stort på alle tider af dagen og læse teori, hvis jeg har lyst og der er lærer på til kl. 18 og 20 om tirsdagen Så det er cool. Nu glæder jeg mig bare til jeg skal køre. På tirsdag, får jeg lagt min plan også må vi se, hvornår jeg skal ud og køre DOOOOOR BUS

Så stakkels mig med snot-kranie-feber og øv, til teori, men jeg kom da IGANG!!! Så godt, så langt!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.