Viborg Kommune! - Rend mig!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2011

Carina1977

Hvis man har fået for meget udbetalt i boligsikring, kan man sagtens få en afbetalingsordning med dem, sådan at du ikke mister penge i 1½ måned.

Jeg havde på et tidspunkt fået udbetalt for meget i boligsikring, fordi jeg havde glemt at oplyse at min indtægt var steget. Der fik jeg lov til at afbetale med 500 kr. i måneden, indtil gælden var afdraget. Du skal så være opmærksom på, at hvis du har overskydende skat, så tager de dem 

Men ring dog til dem, og få lavet en ordning med dem. De er somregel behjælpelige på det punkt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2011

Ni-ko-li-ne

LouiseVous skriver:

Jo jo ved godt jeg selv skal oplyse ved ændringer men da det ikke er en ændring i min såkaldte indkomst er der ikk noget at indberrete. Men det har den såkaldte kvinde åbenbart ingen videnskab om. Men jeg kan jo ikk gøre for at jeg SKAL modtage benzin penge imens jeg er under uddannelse fordi jeg i den sidste praktik SKAL bruge egen bil.

Okay, så det er dem der har talt som indkomst... Ja, desværre er det ikke til at vide jo. Men de vil jo så slå på at du skulle have meldt at du fik dem

Anmeld

29. september 2011

babymus77

Øvvv hvor træls!!

Anmeld

29. september 2011

Stjernestoev

Jeg er sikker på at det kan ske i ALLE kommuner

Håber det løser sig..

Anmeld

29. september 2011

eElak

Hvis du mener at der er sket en fejl, så kan du jo klage over afgørelsen indenfor den klagefrist du har fået (4 uger fra du har modtaget brevet). 

Så skal de se på din sag igen - og der må du jo påpege de fejl som du mener der er i sagen. 
Du skal have gjort klart om de benzinpenge er indberegnet som en indkomst, for det bør de vel ikke være.

Derudover så kan du jo dokumentere for hvad du har tjent, og du kan se under hvilke forudsætninger du har fået din boligsikring - du har selv opgivet den forventede indtægt (via dine papirer).

Fejl sker, og det er pisse irriterende. men inden du lægger hele skylden over på kommunen, så dobbelttjek for en sikkerheds skyld lige om der er tale om en menneskelig fejl fra din side.

Jeg kan sagtens følge dig i at det er frustrerende at blive trukket, især hvis du føler det er uretfærdigt. Men som Carina1977 er inde på, så kan du få en afdragsordning på 500 kroner om måneden (mindre går de ikke med til - har været der).

Håber det hele flasker sig for dig.  

Anmeld

29. september 2011

BetonSlotsPrinsesserne

BABYPIGEnr4 skriver:

Tal med din sagsbehandler og forklar situationen. Du må kunne låne pengene af kommunen - det kan lade sig gøre. Senere skal de vurdere om du kan betale tilbage ellers kan gælden eftergives efter et stykke tid, hvis du ikke kan vurderes til at kunne betale tilbage. Jeg har selv prøvet det

Baby'este hilsner fra helle (36+1)

Jeg har for 3 år siden søgt om ny sagbehandler, det så de ingen grund til jeg fik. Så jeg nægter at snakke med hende!!

Men har fået det ordnet. Og hende her har da bare lidt medlidenhed i forhold til de andre Så okay tur på det nye grimme rådhus i Viborg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.