hva skal jeg stille op??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2009

Christinahr

sebastiankarina skriver:

problemet er at nichlas vågner hver gang flasken ryger ud af munden på ham, og det kan godt blive mange gange på en nat..

Jeg kan sagtens se at det kan være et problem, er bare uforstående over at folk bliver helt målløse over at barnet får flaske og hvorfor? Man kan også give vand i flaske og ikke nødvendigvis kun mælk.

Men ja så ville jeg også forsøge med sutten. Aia hun drikker til den er tom så vi fylder bare et par cm i så hun ikke skal tømme en hel flaske. Når den så er tom tager hun sutten, måske en mulighed?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2009

mortil(nichlasogmathias)

charlottekri skriver:

prøv evt at blive ved med at lokke med sutten, for min datter begyndte også først at bruge sut da hun var ca 9 mdr, og vi havde ellers prøvet gennem hele de første 8 mdr, men da hun var brystbarn, ville hun slet ikke have den!!! Men lige pludselig en deg, ville hun godt
kunne du ikke give ham flasken før han bliver lagt i seng?? og så bare give ham noget vand med i seng i stedet for??

ja jeg må bare kæmpe, men det er meget svært når ens barn er ulykkelig fordi han ikke får en flaske at sove med... men vil blive ved med at prøve på at få ham til at tage sutten i stedet..

Anmeld

27. januar 2009

mortil(nichlasogmathias)

Christinahr skriver:

Jeg kan sagtens se at det kan være et problem, er bare uforstående over at folk bliver helt målløse over at barnet får flaske og hvorfor? Man kan også give vand i flaske og ikke nødvendigvis kun mælk.

Men ja så ville jeg også forsøge med sutten. Aia hun drikker til den er tom så vi fylder bare et par cm i så hun ikke skal tømme en hel flaske. Når den så er tom tager hun sutten, måske en mulighed?

jeg har prøvet det, men vil prøve igen... hvis jeg ikke fulder så meget i, skriger han bare til han får mere.. kæmper med sutten hver dag og håber han tager den på et tidspungt.. jeg har prøvet kys og kram, vugge, synge, historie.. det eneste der hjælper er en flaske mælk...

Anmeld

27. januar 2009

mortil(nichlasogmathias)

Miamaja skriver:

ahhh nej nej. fortalte din laege/sygeplejerske ikke at det maa man ikke for det giver huller hos babyers taender

de smaas taender ligger jo badet i maelk som omdannes til sukker hele natten.. ej altsaa nu staar jeg af.

han har ikke fået tænder endnu, netop derfor vil jeg have ham til at stoppe inden de kommer.

Anmeld

27. januar 2009

mortil(nichlasogmathias)

crv skriver:

Du skal måske bide den sur æple og fjerne den fra ham. Jeg gjørde med sutten. Den fald hele tiden og om natten synes han at det var rigtigt sjovt at kaste dem ud så lang han kunne. Så blev han gal, for han ville have dem (der lå tre-fire sutter om natten) tilbage. Så tog jeg beslutning og fjernede dem. Han har altid haft en lille tæppe og den har jeg givet til ham. Den første nat blev han meget ked. Han kunne ikke stoppe med at græde i 45min. Jeg har vugget ham, kræmmet ham, synget blødt for ham, kysset ham... alt hvad jeg kunne. Jeg tror, han vågnede 6 eller syg gange den nat. Anden nat sov han hurtigere men vågnede lige så mange gange. Tredje nat var der næsten ikke noget. Og så var sutten glemt, nu har han kun tæppen. Du kan give ham flasken og inden han falder i søvn kan du fjerne den. Han bliver helt sikkert surt, men hvis du bestemmer for noget, så er der ingen vej tilbage. Og så tror jeg at efter to eller tre nat ville han falde i søvn uden flasken i munden. Men det betyder ikke, at han ville sove bedre. Min dreng på næsten et år sover meeeeeget dårligt. Han har fået allerede 8 tænder, så vi har haft mange problemer med det. Nogle gange spiser ikke så meget til middag, for han vil hellere lege, så kan jeg mærke at han vågner, for han er sulten. Han har aldrig været godt til at sove, jeg savner såååå meget at sove mere end de der to eller tre timer af gangen! Men man kan altid hjælpe dem med det. Der har været et par uger, hvor han sov 9 timer uden at vågne, jeg blev helt overrasket da jeg så på uret. Men så blev han syg og det var det. Så jeg håber, at på et eller andet tidspunkt gør han det igen. Du kan prøve at læse den her artikel:

http://babyparenting.about.com/od/sleeping/a/nightfeed.htm

har prøvet, efter en uge uden søvn, overgav jeg mig desværre.. men ja jeg må bide i det sure æble igen

Anmeld

27. januar 2009

mortil(nichlasogmathias)

Christinahr skriver:

forstår heller ikke hvorfor de bliver så måløse... der er så mange der får nat flaske.. eller et glas mælk inden de skal sove..

Anmeld

27. januar 2009

charlottekri

min datter har også en flaske med vand til at ligge i sengen... hvis hun nu skulle bliver tørstig i løbet af natten

Anmeld

27. januar 2009

Christinahr

charlottekri skriver:

min datter har også en flaske med vand til at ligge i sengen... hvis hun nu skulle bliver tørstig i løbet af natten

Jeg tror også at hun ofte bare er tørstig.

Godt nok ser det spøjst ud når en 2-årige får flaske, men hvis hun har behov for den lidt endnu, får hun lov til det. Vi har haft mange problemer med hendes øre og hun har netop fået lagt dræn i så vi har haft mange, mange natte problemer

Anmeld

27. januar 2009

Christinahr

sebastiankarina skriver:

forstår heller ikke hvorfor de bliver så måløse... der er så mange der får nat flaske.. eller et glas mælk inden de skal sove..

Ja det synes jeg også.

Hvis du havde spurgt ang amning var det jo ikke et problem. Der er mange der natammer et barn på 9 mdr uden at nævne tænderne

Anmeld

27. januar 2009

mortil(nichlasogmathias)

Christinahr skriver:

Ja det synes jeg også.

Hvis du havde spurgt ang amning var det jo ikke et problem. Der er mange der natammer et barn på 9 mdr uden at nævne tænderne

du har så ret..... det er jo præsis det samme..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.