hva skal jeg stille op??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.015 visninger
21 svar
0 synes godt om
26. januar 2009

mortil(nichlasogmathias)

jeg har en lille dreng på 8mdr. jeg har desværre vendt ham til at sove med sin nat flaske, nu kan jeg bare ikke få den fra ham igen.. han vågner flere gange om natten for at få flasken, ikke for at spise, men bare for at have den i munden.
i staten ku han ikke sove uden mit bryst, det fik jeg ham vendt af med, men gav ham en ny dårlig vane.. (flasken) sut vil han ikke have så den kan jeg ikke bare give ham.. nogen forslag til hva jeg skal stille op??? uden flasken kan jeg ikke få ham til at sove....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2009

Anja

Du kunne evt skifte flasken ud med en drypfri drikkedunk fra Baby Nova. Den minder om en sutteflaske, men er det alligevel ikke.

Vi brugte sådan en, da Elias skulle vendes af med natflaske. Han fik bare vand i den og så med i seng. Det virkede her.

Anmeld

27. januar 2009

Miamaja

ahhh nej nej. fortalte din laege/sygeplejerske ikke at det maa man ikke for det giver huller hos babyers taender

de smaas taender ligger jo badet i maelk som omdannes til sukker hele natten.. ej altsaa nu staar jeg af.

Anmeld

27. januar 2009

Cris

Du skal måske bide den sur æple og fjerne den fra ham. Jeg gjørde med sutten. Den fald hele tiden og om natten synes han at det var rigtigt sjovt at kaste dem ud så lang han kunne. Så blev han gal, for han ville have dem (der lå tre-fire sutter om natten) tilbage. Så tog jeg beslutning og fjernede dem. Han har altid haft en lille tæppe og den har jeg givet til ham. Den første nat blev han meget ked. Han kunne ikke stoppe med at græde i 45min. Jeg har vugget ham, kræmmet ham, synget blødt for ham, kysset ham... alt hvad jeg kunne. Jeg tror, han vågnede 6 eller syg gange den nat. Anden nat sov han hurtigere men vågnede lige så mange gange. Tredje nat var der næsten ikke noget. Og så var sutten glemt, nu har han kun tæppen. Du kan give ham flasken og inden han falder i søvn kan du fjerne den. Han bliver helt sikkert surt, men hvis du bestemmer for noget, så er der ingen vej tilbage. Og så tror jeg at efter to eller tre nat ville han falde i søvn uden flasken i munden. Men det betyder ikke, at han ville sove bedre. Min dreng på næsten et år sover meeeeeget dårligt. Han har fået allerede 8 tænder, så vi har haft mange problemer med det. Nogle gange spiser ikke så meget til middag, for han vil hellere lege, så kan jeg mærke at han vågner, for han er sulten. Han har aldrig været godt til at sove, jeg savner såååå meget at sove mere end de der to eller tre timer af gangen! Men man kan altid hjælpe dem med det. Der har været et par uger, hvor han sov 9 timer uden at vågne, jeg blev helt overrasket da jeg så på uret. Men så blev han syg og det var det. Så jeg håber, at på et eller andet tidspunkt gør han det igen. Du kan prøve at læse den her artikel:

http://babyparenting.about.com/od/sleeping/a/nightfeed.htm

Anmeld

27. januar 2009

Anja

Miamaja skriver:

ahhh nej nej. fortalte din laege/sygeplejerske ikke at det maa man ikke for det giver huller hos babyers taender

de smaas taender ligger jo badet i maelk som omdannes til sukker hele natten.. ej altsaa nu staar jeg af.

Du vil blive overrasket over, hvor mange der giver en flaske mælk med i seng !

Jeg har ALDRIG gjort det, netop pga risiko for huller, men flere af vores venners børn får det. Den ældste jeg kender, der får det er over 2 år !! Jeg synes det er vildt ! De børster tænder og så på hovedet i seng med en flaske mælk, det er ikke til at forstå at forældrene ikke ønsker at beskytte deres børns tænder. Det er fair nok, hvis barnet er tørstig, men så kan de få mælk INDEN tandbørstning og så få vand med i seng.

Anmeld

27. januar 2009

Loggidut

nå men jeg vil da forsøge at svarer dig så godt jeg kan.

du kan evt. komme mindre og mindre i flasken for til sidst helt at fjerne den.

Anmeld

27. januar 2009

charlottekri

prøv evt at blive ved med at lokke med sutten, for min datter begyndte også først at bruge sut da hun var ca 9 mdr, og vi havde ellers prøvet gennem hele de første 8 mdr, men da hun var brystbarn, ville hun slet ikke have den!!! Men lige pludselig en deg, ville hun godt
kunne du ikke give ham flasken før han bliver lagt i seng?? og så bare give ham noget vand med i seng i stedet for??

Anmeld

27. januar 2009

Christinahr

Nu må jeg lige spørge hvorfor det er så skrækkeligt at få natflaske?

Hvis man ammer sit abrn til det er et par år er det ikke noget problem.

Aia er to og får stadig natflaske. Hun sover - og har altid - sovet dårligt og det er det eneste der kan få hende til at flade til ro igen.

Anmeld

27. januar 2009

mortil(nichlasogmathias)

Anja skriver:

Du kunne evt skifte flasken ud med en drypfri drikkedunk fra Baby Nova. Den minder om en sutteflaske, men er det alligevel ikke.

Vi brugte sådan en, da Elias skulle vendes af med natflaske. Han fik bare vand i den og så med i seng. Det virkede her.

problemet er bare at det der får ham til at sove er at der kommer noget d af flasken.. det er ligesom en tryghed for ham..

Anmeld

27. januar 2009

mortil(nichlasogmathias)

Christinahr skriver:

Nu må jeg lige spørge hvorfor det er så skrækkeligt at få natflaske?

Hvis man ammer sit abrn til det er et par år er det ikke noget problem.

Aia er to og får stadig natflaske. Hun sover - og har altid - sovet dårligt og det er det eneste der kan få hende til at flade til ro igen.

problemet er at nichlas vågner hver gang flasken ryger ud af munden på ham, og det kan godt blive mange gange på en nat..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.