Du skal måske bide den sur æple og fjerne den fra ham. Jeg gjørde med sutten. Den fald hele tiden og om natten synes han at det var rigtigt sjovt at kaste dem ud så lang han kunne. Så blev han gal, for han ville have dem (der lå tre-fire sutter om natten) tilbage. Så tog jeg beslutning og fjernede dem. Han har altid haft en lille tæppe og den har jeg givet til ham. Den første nat blev han meget ked. Han kunne ikke stoppe med at græde i 45min. Jeg har vugget ham, kræmmet ham, synget blødt for ham, kysset ham... alt hvad jeg kunne. Jeg tror, han vågnede 6 eller syg gange den nat. Anden nat sov han hurtigere men vågnede lige så mange gange. Tredje nat var der næsten ikke noget. Og så var sutten glemt, nu har han kun tæppen. Du kan give ham flasken og inden han falder i søvn kan du fjerne den. Han bliver helt sikkert surt, men hvis du bestemmer for noget, så er der ingen vej tilbage. Og så tror jeg at efter to eller tre nat ville han falde i søvn uden flasken i munden. Men det betyder ikke, at han ville sove bedre. Min dreng på næsten et år sover meeeeeget dårligt. Han har fået allerede 8 tænder, så vi har haft mange problemer med det. Nogle gange spiser ikke så meget til middag, for han vil hellere lege, så kan jeg mærke at han vågner, for han er sulten. Han har aldrig været godt til at sove, jeg savner såååå meget at sove mere end de der to eller tre timer af gangen! Men man kan altid hjælpe dem med det. Der har været et par uger, hvor han sov 9 timer uden at vågne, jeg blev helt overrasket da jeg så på uret. Men så blev han syg og det var det. Så jeg håber, at på et eller andet tidspunkt gør han det igen. Du kan prøve at læse den her artikel:
http://babyparenting.about.com/od/sleeping/a/nightfeed.htm
Anmeld