Det falske liv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

272 visninger
2 svar
0 synes godt om
26. januar 2009

Doktor Doolittle

Revolutionary Road som jeg så for snart flere dage siden, roterer stadig rundt inde i mit hovede. Jeg blev meget fascineret af dens malende beskrivelser af hvordan man kan leve livet med hjertet og hvordan man kan lade være

Jeg synes vi er mange der sovser os ind i en slags falsk tryghed, omgivet af venner der klapper os på ryggen i stedet for at fortælle os sandheden og indhyllet i så mange materielle ting at vi knap kan se ud til virkeligheden

Det kan gøre ondt at leve det ægte liv, det kan gøre ondt at se sandheden i øjnene og man kan blive upåpulær over at sige sandheden eller over at følge sit hjerte, hvis andre havde forventet/håbet på noget andet.

På et tidspunkt i Revolutionary Road falder replikken: "Vi bliver med tiden ikke dårligere til at huske sandheden men vi bliver bedre til at lyve".

Jeg føler virkelig at det falske liv fjerner os fra os selv og vores evne til at træffe sunde valg.

Nogen herinde som fatter en brik af hvad jeg prøver at sige

fra lommefilosoffen Tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2009

Hejren

Ja - og er enig men ikke modig

Anmeld

26. januar 2009

Smølf

Hejsan,
Tror jeg forstår hvad du mener Det er noget i den retning jeg kan tænke, når jeg kommer i mit filosofiske lune...
Det lyder som en film jeg skal se rigtig snart.

KH Neta

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.