Er sq en anelse nervøs :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2011

Anonym trådstarter

RGN skriver:

Det er korrekt at man normalt ringer til fogeden, men de har jo lukket i weekenden og du kan naturligvis ikke vente flere dage med at anmelde et kidnappet barn.

Men ofte er vores frygt værre end virkeligheden, så lad os håbe der ikke opstår problemer. (Men jeg forstår dig altså virkelig godt)

Tak  jeg håber det går som det skal!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2011

Sjl-msl-Mkl

Anonym skriver:

Vi har vores egen aftale, men det binder lige så meget som statsforvaltiningens ..

Nej det gør det ikke, i hvert fald ikke hvus der skulle ske det du frygter..

Anmeld

29. september 2011

Anonym trådstarter

Sjl-msl-Mkl skriver:

Hvorfor står det så på deres hjemmeside ?

Anmeld

30. september 2011

RGN

Profilbillede for RGN
Sjl-msl-Mkl skriver:

Man kan godt lave en skriftlig aftale som så gælder på lige fod med statsforvaltningen.

Om den skal være udformet på bestemtvis har jeg dog ikke lige styr på.

Anmeld

30. september 2011

Anonym trådstarter

RGN skriver:

Man kan godt lave en skriftlig aftale som så gælder på lige fod med statsforvaltningen.

Åh, jeg må lige ringe til dem idag.

Anmeld

30. september 2011

henh01

Jeg vil råde dig til at skrive et brev til SFV hvor du beder om fastsættelse af samvær således at Jeres aftale kommer til at gå igennem dem. Der er en del fordele ved at have SFV over bl.a. vil faren ikke føle at han ser barnet for lidt, SFV er indeover hvis der opstår problemer ifb det fastsatte samvær og kender Jeres sag og I sikre Jer at Jeres barn er væk fra mor i det omfang det tilrådes af den str barn.

Anmeld

30. september 2011

babymus77

Vi har lige været igennem det samme herhjemme dog omvendt, med en eks kone som ikke er helt ok!!! Men men det er sådan at du ska hurtigst muligt få statsamtet til at fastsætte samvær!!! Så bliver det som der bliver aftalt, og så kan foged retten hente og afhente barnet!!!! Du ka gå på nettet i dag og udfylde en automatisk via nem, og så går det lidt hurtigere med at de indkalder til møde!!!! Held og lykke med det!!

Anmeld

1. oktober 2011

Sjl-msl-Mkl

RGN skriver:

Det skal være en aftale man har udarbejdet sammen med sfv, og som alle 3 parter har underskrevet..

Anmeld

1. oktober 2011

RGN

Profilbillede for RGN
Sjl-msl-Mkl skriver:

Det skal være en aftale man har udarbejdet sammen med sfv, og som alle 3 parter har underskrevet..

Nej, det er ikke korrekt

"I kan selv lave en skriftlig aftale om samvær. Jeres egen aftale er ligeså bindende som en aftale eller afgørelse, der laves i statsforvaltningen. Hvis I er enige om, hvordan samværet skal foregå, er der ikke behov for, at I kontakter statsforvaltningen.

Den aftale I laver, kan benyttes til at gennemtvinge samværet ved fogedrettens hjælp, hvis den af jer, der har barnet boede, ikke længere vil overholde aftalen.

Det er dog en betingelse, at det udtrykkeligt fremgår af aftalen, at den kan tjene som grundlag for fuldbyrdelse".

Kilde: http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=4777

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.