Nupret hud/udslæt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.201 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. januar 2009

Tikki

Iza har den sidste uge haft nogle plamager over hele kroppen - primært i ansigtet og overkroppen, samt lidt på numsen.
Det virker nærmest som meget ru hud - en samling meget bitte små knopper næsten uden farve (derfor kan de heller ikke ses på det billede, jeg ville have sat ind). De sidder, som skrevet, i plamager over hele kroppen og IKKE i armhulen eller albueled osv, som børneeksem f.eks. gør. Det virker lidt som om det klør, men ikke voldsomt. Det er værst i hovedet og på maven og det blusser lidt op, når hun er i bad, men slet ikke sådan eksemagtigt - det er svagt lyserødt -ikke mere end det - så det er når man kører hånden hen over huden eller kigger meget tæt på, at man kan lægger mærke til det.

Nogen, der kender til dette....eller har et bud på, hvad det kan være?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2009

Anja

Det som du beskriver er sådan Esthers hud ser ud, når vi holder børneeksemen ned med Aderma. Det startede med bare at se sådan ud som du skriver, da gjorde vi ikke rigtigt noget og så tog det fart og blev børneeksem i udbrud.

Esthers hud reagerer også med det samme hun kommer i bad, så bliver huden fuld af lyserød prikker.

Jeg synes du skal smøre det.

Anmeld

26. januar 2009

bette

jeg ville sige som anja.. sådan startede mikkels også og det komme også tydligere frem når han har været i bad

Anmeld

26. januar 2009

Tikki

Anja skriver:

Det som du beskriver er sådan Esthers hud ser ud, når vi holder børneeksemen ned med Aderma. Det startede med bare at se sådan ud som du skriver, da gjorde vi ikke rigtigt noget og så tog det fart og blev børneeksem i udbrud.

Esthers hud reagerer også med det samme hun kommer i bad, så bliver huden fuld af lyserød prikker.

Jeg synes du skal smøre det.

hmm okay...ja, jeg bruger netop altid og hver dag A-derma, fordi Iza har så sart hud. Og Ceridal har jeg også smurt og smurt med de sidste dage og det hjælper en smule. Det er kommet i forbindelse med start i vuggestue - det eneste jeg kan komme på, er at det er pga. kulden, da hun sover ude der......men så burde det kun være i hovedet eftersom det er det eneste, der er fri, når hun sover......eller hvordan mon med det? Tænker på kuldeeksem altså...

Anmeld

26. januar 2009

Tikki

bette skriver:

jeg ville sige som anja.. sådan startede mikkels også og det komme også tydligere frem når han har været i bad

okay....jeg troede børneeksem var sådan noget vildt noget - rødt og store knopper? åhh nej, orker ikke hvis vi skal døje med det - hun har virkelig sart hud i forvejen. øv

Anmeld

26. januar 2009

bette

børneeksem kan også forekomme i forbindelse med tørt vejr.. og tørt vejr har vi jo om vinteren.. jeg døjer selv med det... og der er værst på denne årstid. jeg døjer mest med det på mine hænder.. men har det også på mine ben.. og jeg går ikke rundt i bare ben.. så tror ik det har nogen betydning om man er dækket til eller ej.. måske er det nok værre hvis ens hud ikke er dækket til.
men børneeksem forekommer sjældent i ansigtet..

synes det er super du bruger ceridal til det.. det bruger jeg også til min søn.. og det virker godt..

mig selv er en helt anden sag.. har sku snart brugt alle cremer i hele verden.,. suk...

Anmeld

26. januar 2009

Tikki

bette skriver:

børneeksem kan også forekomme i forbindelse med tørt vejr.. og tørt vejr har vi jo om vinteren.. jeg døjer selv med det... og der er værst på denne årstid. jeg døjer mest med det på mine hænder.. men har det også på mine ben.. og jeg går ikke rundt i bare ben.. så tror ik det har nogen betydning om man er dækket til eller ej.. måske er det nok værre hvis ens hud ikke er dækket til.
men børneeksem forekommer sjældent i ansigtet..

synes det er super du bruger ceridal til det.. det bruger jeg også til min søn.. og det virker godt..

mig selv er en helt anden sag.. har sku snart brugt alle cremer i hele verden.,. suk...

okay ikke i ansigtet..så er der håb endnu, for det er der, hun har det mest nemlig og på hals og på siden af maven...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.