Dit forhold til andres brystmælk. Se tekst!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville du give andres brystmælk til dine børn?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.172 visninger
21 svar
0 synes godt om
26. september 2011

JeNoVa

Jeg er blevet tilbudt noget nedfrosset brystmælk fra en anden kvinde. Hun lever sundt, hverken ryger eller drikker og har håndteret mælken hygiejnisk. Nogle mener, at det er forkert, at jeg vil give det til mine egne børn.

Ville du give andres brystmælk til dine børn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2011

baby012

Ja det ville jeg hvis jeg ikke selv kunne give mit barn mækl fra mig, modermælk er bedre end modermælkserstatning. 

Anmeld

26. september 2011

baby012

desuden, mener jeg ikke det er værre end at vi drikker kalvens mælk, og spiser hønens mens  

Anmeld

26. september 2011

Alba

Barnet kan udelukkende have godt af det. Kan overhoved ikke se det skulle være forkert.

Anmeld

26. september 2011

anja89

Jeg havde valgt at sige ja tak til tilbudet om at mit barn kunne få nedfryset modermælk fra en anden kvinde vis jeg ikke selv kunne give nok.

Men selvfølig er alle forskellige og der er nogle der føler det grænseoverskridene at give sit barn en anden kvindes mælk...

Jeg syntes begge ting er helt ok da jeg også godt kan se nogle mener der er grænser for hvad de vil give deres små pus, men jeg havde gjordt det :-D

Anmeld

26. september 2011

SussieThyssen

JeNoVa skriver:

Jeg er blevet tilbudt noget nedfrosset brystmælk fra en anden kvinde. Hun lever sundt, hverken ryger eller drikker og har håndteret mælken hygiejnisk. Nogle mener, at det er forkert, at jeg vil give det til mine egne børn.

Ja da..hvis mit barn fx var præmaturt eller der var andre årsager.
Nu har jeg aldrig været den store ammer overhovedet, så mine har fået hvad jeg havde og så MME for resten, men det er da helt sikkert, at hvis jeg nu ikke havde kunnet få MME til mine, så ville jeg have taget imod tilbudet om brystmælk fra en anden med kyshånd.
Det gjorde man jo også i gamle dage, altså ammede hinandens børn, og det kan jeg overhovedet ikke se noget forkert i..tvært imod.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. september 2011

SpunkenJo

Da min dreng lå på neo, fik an donormælk indtil jeg ku starte op på amningen selv.

Jeg er dybt taknemmelig over min dreng ku modtage donormælk. Det der er med den mælk er at mødrende er vidst nok testede g godkendt, ligesom de vidst screener en del af mælken.
- altså fri for farlige ting/sygdomme/etc

Mælk fra andre er bestemt en fordel i mine øjne, man skal bare forberede sig godt og tage sine forholdsregler når ikke det går gennem et sygehus
Jeg har stemt JA

Anmeld

26. september 2011

Pia.

Jeg krydser der hvor min første tanke var ... NEJ, det ville jeg ikke... Det er for grænse overskridende for mig

Måske jeg ville se anderledes på det hvis jeg stod med et for tidlig født barn, men min tanke omkring det nu bliver et nej..

Nu har jeg jo tre store børn på 12½ år 9 år og 5½ år - så jeg er nok ikke den rette der svare...

Knus Pia.

Anmeld

26. september 2011

Clisolka

Min første tanke? Nej... 

Meeeen når det er sagt, så havde jeg jo gjort det, hvis ikke der var opfundet MME. 

Jeg var ikke den store ammer med meget mælk, så jeg supplerede med MME. 

Anmeld

26. september 2011

Dinna88

Uden tvivl

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.