Pyha, mawsen er tung nu (siger lægen oz) :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.589 visninger
13 svar
0 synes godt om
25. september 2011

Isabeau

Uge 30+2 - vejer knap 75 kg, og har taget 10 kg. på siden jeg var 4 uger gravid. Lægen på sygehuset skældte mig lidt ud, da jeg var til tjek i fredags (fordi jeg fik kejsersnit sidste gang, så holder de øje med arret).

Har fået at vide af min jordmoder at jeg skulle drikke rigeligt vand, for at undgå vand i kroppen, men det mener lægen på sygehuset ikke...?? Jeg drikker FOR meget åbenbart! Foruden ca. 2 liter vand, drikker jeg omkring 1 liter mælk om dagen (halsbrand) og ca. 4 kopper kaffe med mælk, samt en 3-4 stykker frugt, som oz indeholder væske... Det havde jeg da ikke tænkt over, men babyen vejer 1731 gram nu, ca. 130-180 gram mere end gennemsnittet?? Og blir jeg ved og drikke som jeg gør (og spise), så bliver det kejsersnit igen.

Var så irriteret på hende lægen, at jeg græd på vejen hjem. Følte hun inddirekte kaldte mig "fed"  Sådan havde jeg det ihvertfald.

Jeg kunne jo nemt ta´ 10 kg. på endnu, mente hun, og det ville ikke være godt, men hvad fanden vil hun ha´, jeg skal gøre? Stoppe med og spise og drikke nu?? Kegle!!  Men kom frem til - på vej hjem i bilen - at det skal hun ikke bestemme. Bliver det kejsersnit igen, så bliver det det!

Udover det, fejlede babyen ikke noget Tales ved

PS: dette indlæg hører vidst til under uge 31... Skidt.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2011

mth1987

10 kg det da intet, hvis det en trøst så tog jeg 25 kg på. Nogen tager mere på end andre og der jo ikk då meget at gøre ved det. Det betyder jo ikk at man grov æder hele tiden. Hun skal da slet ikk være sådan. Kæmpe krammer herfra

Anmeld

25. september 2011

Isabeau

10 kg det da intet, hvis det en trøst så tog jeg 25 kg på. Nogen tager mere på end andre og der jo ikk då meget at gøre ved det. Det betyder jo ikk at man grov æder hele tiden. Hun skal da slet ikk være sådan. Kæmpe krammer herfra

Tog 25 kg. på sidste gang, som jeg smed i løbet af 11 mdr. Men forstår ikke hvorfor jeg denne gang skal ha´ en moralprædiken ??

og tak

Anmeld

25. september 2011

-Sigrid-

Isabeau skriver:

Uge 30+2 - vejer knap 75 kg, og har taget 10 kg. på siden jeg var 4 uger gravid. Lægen på sygehuset skældte mig lidt ud, da jeg var til tjek i fredags (fordi jeg fik kejsersnit sidste gang, så holder de øje med arret).

Har fået at vide af min jordmoder at jeg skulle drikke rigeligt vand, for at undgå vand i kroppen, men det mener lægen på sygehuset ikke...?? Jeg drikker FOR meget åbenbart! Foruden ca. 2 liter vand, drikker jeg omkring 1 liter mælk om dagen (halsbrand) og ca. 4 kopper kaffe med mælk, samt en 3-4 stykker frugt, som oz indeholder væske... Det havde jeg da ikke tænkt over, men babyen vejer 1731 gram nu, ca. 130-180 gram mere end gennemsnittet?? Og blir jeg ved og drikke som jeg gør (og spise), så bliver det kejsersnit igen.

Var så irriteret på hende lægen, at jeg græd på vejen hjem. Følte hun inddirekte kaldte mig "fed"  Sådan havde jeg det ihvertfald.

Jeg kunne jo nemt ta´ 10 kg. på endnu, mente hun, og det ville ikke være godt, men hvad fanden vil hun ha´, jeg skal gøre? Stoppe med og spise og drikke nu?? Kegle!!  Men kom frem til - på vej hjem i bilen - at det skal hun ikke bestemme. Bliver det kejsersnit igen, så bliver det det!

Udover det, fejlede babyen ikke noget Tales ved

PS: dette indlæg hører vidst til under uge 31... Skidt.

Puha Det lyder som et virkelig træls lægebesøg!

Jeg tror lige med graviditet, der skal du lytte til din JM i stedet for lægen (hvis de modsiger hinanden), og når du syntes lægen var så nedladende... 

Der er rigtig mange gravide som har problemer med lægen (ink mig selv), men de har jo også sådan et bredt område de skal dække, hvor JM bedre kan sætte sig ind i en graviditet - tror jeg 

Fin mave, fin vægt og din tatoo 

Anmeld

25. september 2011

Isabeau

-Sigrid- skriver:

Puha Det lyder som et virkelig træls lægebesøg!

Jeg tror lige med graviditet, der skal du lytte til din JM i stedet for lægen (hvis de modsiger hinanden), og når du syntes lægen var så nedladende... 

Der er rigtig mange gravide som har problemer med lægen (ink mig selv), men de har jo også sådan et bredt område de skal dække, hvor JM bedre kan sætte sig ind i en graviditet - tror jeg 

Fin mave, fin vægt og din tatoo 

tak Håber den holder - tatoveringen  Det gjorden den sidst *hehe*

Anmeld

25. september 2011

DortheSimonsen

mth1987 skriver:

Jeg tog 28kg. på. Jeg synes da det er vildt flot, at du kun har taget 10kg. på 

Anmeld

25. september 2011

-Sigrid-

Isabeau skriver:

tak Håber den holder - tatoveringen  Det gjorden den sidst *hehe*

Ja, det skulle så have været og Fin tatoo

Så er der gode chancer, og du har jo heller ingen strækmærker

Anmeld

25. september 2011

TbCp

Jeg synes du har en SMUK mave! Og kan overhovedet ikke se hvad lægen mener!!!!

(Hilsen hende der i uge 22 allerede har taget 10kg på )

Anmeld

25. september 2011

Isabeau

-Sigrid- skriver:

Ja, det skulle så have været og Fin tatoo

Så er der gode chancer, og du har jo heller ingen strækmærker

Nej, ikke endnu :p Kun en lille, lille smule på det ene bryst.

Anmeld

25. september 2011

Isabeau

TbCp skriver:

Jeg synes du har en SMUK mave! Og kan overhovedet ikke se hvad lægen mener!!!!

(Hilsen hende der i uge 22 allerede har taget 10kg på )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.