helle85 skriver:
her kunne vi heller ikke blive enige om navnet til lucas som er den første min mand ville have han skulle hedde thor hvis det blev en dreng og det kunne jeg ikke have, så før vi viste hvad det blev så sage jeg til ham at hvis det var en dreng så ville jeg bestemme navnet (eller jeg sage nogen navne som han kunne vælge mellem) og hvis det blev en pige måtte han bestemme navnet da jeg bedre kunne forlig mig med det navn. så da vi fik nr 2 som blev en pige så hed hun bare freja som han ville have.
er der nogen bestemt grund til han din mand syntes at han skal have hans fars navn?
Det er fordi i hans familie, har de mange generationer tilbage, skiftevis heddet Hans Peter og Carsten Peter (som min mand hedder) og han mener så at, selvom vores dreng måske vil hade sit navn, så når han er 30 vil han være glad for det fordi han så føler et tæt bånd med resten af familien/forfædrene. Ja jeg kan da godt se det fine i det, men jeg kan simpelthen ikke kalde min søn for Hans

jeg bryder mig ikke så meget om at en af os skal bestemme 100%, det ville bare være bedst hvis vi kunne blive enige.... Der er jo heldigvis nogle måneder endnu
Anmeld