Fædre!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.280 visninger
31 svar
0 synes godt om
25. september 2011

Anonym trådstarter

Heej tøser og enkelte mænd.

Nu er den her ikke ment mod alle fædre, så føl ikke at den går mod jer

Men faren til min søn, han aflyser og vil have flyttet vores aftale omkring vores søn, hele tiden. Og jeg gider et ikke, da jeg ikke kan bruge det til en dyt, og gerne vil have det ligger fast! Aftalen hedder 3 timer fra 10-13 hver lørdag. Han aflyste igår, på grund af sygdom, og VIL nu have vores søn i morgen! Og det irritere mig, har altså et liv, og venter ikke på hvornår han har tid til sin søn.

Aftalen lyder sådan hver lørdag, og rykkes der en dag siges det MINDST en uge i forvejen. Men nu var han jo syg igår, ellers vil han rykke aftalen på grund af at han skal i byen så han er for træt dagen efter til at have ham, eller på grund af sport. Det synes jeg ikke er okay, når vi har en aftale. Hvad vi han gøre når vores søn starter i vuggestue? Det gør han på næste mandag, så VIL jeg have at det ligger fast, og sådan skal det være!

Undskyld mit sure opstødm og at det er lidt rodet, men tak fordi du læste med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2011

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

Nu er jeg ikke enlig mor, så derfor kan jeg nok ikke helt sætte mig ind i det.

Men jeg kan ikke forstå at du ikke vil bytte når han aflyser på grund af sygdom, hvis du ingen andre planer for weekenden har, så ville jeg da gerne bytte så min søn kan se sin far. Tænk når han bliver ældre og opfatter mere af hvad der foregår. Og hvis det bare er et princip fra din side om at det skal være fast uden mulighed for at bytte, så syntes jeg det må være svært at samarbejde.

Når det så er sagt, så kan jeg godt forstå du er sur når han melder fra på grund af han er træt, den mulighed har du jo ikke i hverdagen, så det er ikke an acceptabel grund.

Men øv...det må være træls at stå i den situation.

Anmeld

25. september 2011

Anonym trådstarter

2skønnebørn skriver:

Nu er jeg ikke enlig mor, så derfor kan jeg nok ikke helt sætte mig ind i det.

Men jeg kan ikke forstå at du ikke vil bytte når han aflyser på grund af sygdom, hvis du ingen andre planer for weekenden har, så ville jeg da gerne bytte så min søn kan se sin far. Tænk når han bliver ældre og opfatter mere af hvad der foregår. Og hvis det bare er et princip fra din side om at det skal være fast uden mulighed for at bytte, så syntes jeg det må være svært at samarbejde.

Når det så er sagt, så kan jeg godt forstå du er sur når han melder fra på grund af han er træt, den mulighed har du jo ikke i hverdagen, så det er ikke an acceptabel grund.

Men øv...det må være træls at stå i den situation.

Det er ikke et prinsip. Men han er typen, giver du ham en lille finger, tager han hele armen, og forventer så at han kan bytte hver gang, og når han vil, og det er det jeg ikke gider.

Og han har byttet og aflyst op til flere gange, i sidste øjeblik. Den ene gang på grund af at hun skulle flytte, aflyste han en tirsdag, hvor han skulle have ham fredag (vores gamle aftale) og det var jo ikke en uge i forvejen, som vores aftale lyder. Og hvis han er syg, selvfølgelig kan han ikke aflyse der en uge før. Men jeg er træt af det, det er ikke første gang, og det bliver kun værre ..

Anmeld

25. september 2011

DortheSimonsen

Anonym skriver:

Men faren til min søn, han aflyser og vil have flyttet vores aftale omkring vores søn, hele tiden. Og jeg gider et ikke, da jeg ikke kan bruge det til en dyt, og gerne vil have det ligger fast! Aftalen hedder 3 timer fra 10-13 hver lørdag. Han aflyste igår, på grund af sygdom, og VIL nu have vores søn i morgen! Og det irritere mig, har altså et liv, og venter ikke på hvornår han har tid til sin søn.

Aftalen lyder sådan hver lørdag, og rykkes der en dag siges det MINDST en uge i forvejen. Men nu var han jo syg igår, ellers vil han rykke aftalen på grund af at han skal i byen så han er for træt dagen efter til at have ham, eller på grund af sport. Det synes jeg ikke er okay, når vi har en aftale. Hvad vi han gøre når vores søn starter i vuggestue? Det gør han på næste mandag, så VIL jeg have at det ligger fast, og sådan skal det være!

Jeg tror desværre ikke du kan gøre så meget ved det.
Men mener faktisk faderen har ret til et samvær, når den forrige blev aflyst.
Men kontakt da statsforvaltningen  

Anmeld

25. september 2011

Noneother

Først bør i måske kigge på om der er en dag der passer bedre så han ikke aflyser SÅ meget.

Hvis det ikke virker, så tag en tur igennem STF.

Så får i helt klare linier om hvor meget og hvornår han har RET til samvær. Vælger han så ikke at benytte sig af det på de aftalte tidspunkter er det jo bare ærgeligt for ham, for så kan han IKKE bare kræve ham en anden dag.

Jeg har selv stået i næsten samme situation, og det er virkelig blevet bedre nu.(hvilket gør at jeg osse kan blive lidt flexibel igen, HVIS han nu skulle være oprigtigt forhindret) -Vi måtte så både i STF og retten, da far ikke ville gi´sig.

Anmeld

25. september 2011

*Sofie*

Anonym skriver:

Jeg vil bare lige gi dig et kram  og sige at jeg sagtens ka forstå din frustation!
Det der med at aftalerne ikk bliver holdt, og at man føler at man ikk er herre over sit eget liv...det kender jeg rigtig rigtig godt.

Anmeld

25. september 2011

Anonym trådstarter

DortheSimonsen skriver:

Jeg tror desværre ikke du kan gøre så meget ved det.
Men mener faktisk faderen har ret til et samvær, når den forrige blev aflyst.
Men kontakt da statsforvaltningen  

jeg ved det godt, men det hjælper ´jo ikke når det næsten kun er når han GIDER. Jeg vil ikke byde min søn en forældre der kun er der halvt. For det er så skuffende, sårende osv. Min mor var der kun når hun selv havde lyst, og jeg har ALTID hadet hende for det

Anmeld

25. september 2011

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Først bør i måske kigge på om der er en dag der passer bedre så han ikke aflyser SÅ meget.

Hvis det ikke virker, så tag en tur igennem STF.

Så får i helt klare linier om hvor meget og hvornår han har RET til samvær. Vælger han så ikke at benytte sig af det på de aftalte tidspunkter er det jo bare ærgeligt for ham, for så kan han IKKE bare kræve ham en anden dag.

Jeg har selv stået i næsten samme situation, og det er virkelig blevet bedre nu.(hvilket gør at jeg osse kan blive lidt flexibel igen, HVIS han nu skulle være oprigtigt forhindret) -Vi måtte så både i STF og retten, da far ikke ville gi´sig.

Han kan ikke i hverdagene, og kan vi heller ikke, og jeg kan ikke om søndagen
Men kontakter STF i morgen, vil have fuldstændig styr på det her.

Anmeld

25. september 2011

Anonym trådstarter

*Sofie* skriver:

Jeg vil bare lige gi dig et kram  og sige at jeg sagtens ka forstå din frustation!
Det der med at aftalerne ikk bliver holdt, og at man føler at man ikk er herre over sit eget liv...det kender jeg rigtig rigtig godt.

Det er lige til at blive sindsyg af!!!!

og tak

Anmeld

25. september 2011

DortheSimonsen

Anonym skriver:

jeg ved det godt, men det hjælper ´jo ikke når det næsten kun er når han GIDER. Jeg vil ikke byde min søn en forældre der kun er der halvt. For det er så skuffende, sårende osv. Min mor var der kun når hun selv havde lyst, og jeg har ALTID hadet hende for det

Sådan var min far også.
Har I været i statsforvaltningen? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.