Vi har 3 navne , hvad syntes i om dem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2009

Susanne Due Jespersen

Jeg synes også det er synd at kalde hende for knirke, nu når hun kommer til at gå i skole så bliver hun måske drillet med det. Det ville da være synd.

Jeg synes at Lærke er et maget bedre navn til en pige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2009

Miamaja

nej nej og nej. kan ikke rigtig lide nogle af de navne. synes alle 3 skaere saadan i udtalelsen. personligt er jeg mere til 'blode' navne

Anmeld

21. maj 2009

LineD

Jeg synes det er ret specielt men synes nu de andre er lidt for "kedelige" hvad om i brugte Knirke som mellemnavn? Så kan jeres bejs, jo på den måde selv vælge når hun bliver ældre hvad hun bedst selv kan lide

Jeg selv hedder Line Marie, min mor elskede navnet, men efter jeg blev ældre bliver jeg kun kaldt Line, det er det jeg bedst kan lide, og har intet imod at hedde det hele, når bare jeg selv kan vælge om folk skal kalde mig det hele eller kun Line eller kun Marie

Det var da en mulighed i kunne overveje

Anmeld

21. maj 2009

Cris

Jeg syntes alle navnene er fine. jeg syntes Knirke er super sødt også. Og jeg syntes absolut ikke det er synd. Jeg har erfaret, at der er ingen navne der sikre mod mobning. Børn er onde mod hinanden og hvis du VIL mobbe, så gør de det. De er kreative og kan ALTID finde noget grimt at sige, om folks navne...

jeg troede fx. at Idun var mobbe-sikkert, indtil hun kom i børnehave og en dum pige i bh kaldte hende for IDUM... mmm...

¨Tilgengæld syntes jeg det er mega synd, hvis man giver sine børn navne, som har en ubehagelig betydning, som fx. Loke eller Judas eller Lucifer eller noget i den stil. Adolf Hitler, som der er en amerikansk dreng, der er døbt .

Hej Zafir, jeg synes, at den der pige har bare drillet med "Idum" og ikke mobbet. I dag bruger man for meget ordet "mobbet" og pludselidt er "drillet" forsvundet. Børn driller med hinanden og tit finder de på "onde" navne for at drille de andre. Når man krydser den psykisk græsne, så er det mobning. Måske har Idun også været med flere gange til at drille andre børn i BH uden at du ved det, og hun er ikke dum, vel? Der var en dag jeg gik forbi en institution og der var en lille gruppe børn, måske fire og grinede og sagde "hej hej Mikkel pikel".... Som du siger, der er ingen navne som ikke kan drilles...

Mht de navne I snakker om, de er slet ikke mig. Måske kun Amelie. Fordi jeg kommer fra et andet land tænker jeg også, hvordan personen vil have det, når de skal studere eller arbejde i udlandet. Knirke ville være næsten umuligt og hun skal have papir i hånden hele tiden for at kunne stave det til andre. Lærke næsten det same, men lidt bedre at udtale. Amelie er lidt mere international. Men vi har allesammen forskellige mening om navne, heldigvis! Så er der variation i det!

Anmeld

21. maj 2009

pumbadk

hej med jer vi har beslutet at hun skal hedde både lærke og knirke så kan hun jo selv vælge når hun bliver ældre.

tak for alle jeres synspunkter !

Anmeld

21. maj 2009

pumbadk

syntes lige i skulle se guldklumpen
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

21. maj 2009

Nadi

Synes hun ligner enten en Knirke eller en Lærke, jeg bryder mig ikke synderligt meget om Amalie, men det er jo til mine egne børn. Der er jo stor forskel på om man selv skal navngive sine børn eller om det er andres børn. Jeg synes I skal ta det navn i hælder mest til.
Så hvis jeg skulle give dem 1., 2. og en 3. plads ville det blive:

1. Knirke
2. Lærke
3. Amalie

Anmeld

21. maj 2009

Nanna1985

Jeg bryder mig ikke om nogen af navnene... Er mere til speciele navne..

Anmeld

21. maj 2009

Smukkert

Knirke? Ej, det minder om en dør der knirker

Lærke er sååååå kært!!

Anmeld

21. maj 2009

LineD

pumbadk skriver:

hej med jer vi har beslutet at hun skal hedde både lærke og knirke så kan hun jo selv vælge når hun bliver ældre.

tak for alle jeres synspunkter !

Det lyder som en dejlig ide

(Hihi mit forslag kunne bruges )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.