At mærke liv tidligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.150 visninger
14 svar
0 synes godt om
24. september 2011

Drømme

Ja, jeg er ved at synes det lyder voldsomt mærkeligt, men jeg har altså kunne mærke liv siden omkring NF scanningen, hvor jeg var 13+1 - og har ikke på noget tidspunkt siden været i tvivl om at vores bebse fordi jeg har kunne mærke den vende og dreje sig.

Og jeg er førstegangsgravid !

Siden 16+0 har jeg kunne mærke små spark, og få dage efter mærkede kæresten det for første gang. I den sidste uge har jeg mærket spark hver dag.

Jeg er 17+5 i dag, og både min kæreste, min veninde og min mor har mærket den lille.

Jeg ved man normalt siger, at førstegangsgravide først mærker liv fra ca. 20+0, mens det for andengangsgravide er normalt fra 18+0, og ja, jeg kan altså ikke helt forstå det..

Er der andre end mig, der som førstegangsgravid har kunne mærke liv ekstremt tidligt ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2011

GønskE

Elite baby

Anmeld

24. september 2011

Drømme

GønskE skriver:

Elite baby

Haha

Tja, det kan man da kalde den lille

Anmeld

24. september 2011

Carl-Emil's mor

Drømme skriver:

Ja, jeg er ved at synes det lyder voldsomt mærkeligt, men jeg har altså kunne mærke liv siden omkring NF scanningen, hvor jeg var 13+1 - og har ikke på noget tidspunkt siden været i tvivl om at vores bebse fordi jeg har kunne mærke den vende og dreje sig.

Siden 16+0 har jeg kunne mærke små spark, og få dage efter mærkede kæresten det for første gang. I den sidste uge har jeg mærket spark hver dag.

Jeg er 17+5 i dag, og både min kæreste, min veninde og min mor har mærket den lille.

Jeg ved man normalt siger, at førstegangsgravide først mærker liv fra ca. 20+0, mens det for andengangsgravide er normalt fra 18+0, og ja, jeg kan altså ikke helt forstå det..

Er der andre end mig, der som førstegangsgravid har kunne mærke liv ekstremt tidligt ? 

Jeg har også mærket liv fra ganske ganske tidligt. Jeg er mavesårs patient så jeg kender min mave ret grundigt og ved hvilke ting der kommer fra dem og hvilke der ikke gør

Anmeld

24. september 2011

Drømme

Höör skriver:

Jeg har også mærket liv fra ganske ganske tidligt. Jeg er mavesårs patient så jeg kender min mave ret grundigt og ved hvilke ting der kommer fra dem og hvilke der ikke gør

Okay, hvor er det da rart at vide, jeg ikke er den eneste

Hvor tidligt mærkede du det ?

Har dog heldigvis ikke selv døjet med mavesår - heldigvis..

Tillykke med graviditeten - selvom jeg kan se du også er ved at være et godt stykke henne

Anmeld

24. september 2011

Filippa & Liva

Jeg mærkede også liv tidligt, i starten var det små bobler indeni maven og fra uge 18 kunne man tydeligt mærke spark.

Anmeld

24. september 2011

Drømme

BigBabyWish skriver:

Jeg mærkede også liv tidligt, i starten var det små bobler indeni maven og fra uge 18 kunne man tydeligt mærke spark.

Tak for dit svar, det er virkelig rart at vide, jeg ikke er den eneste

Er du også førstegangsgravid ?

Anmeld

24. september 2011

SussieThyssen

Drømme skriver:

Hvad er normalt??

Der er masser af kvinder der mærker liv længe før.
Personligt mærkede jeg liv da jeg var præcis 3 mdr henne med de første to og 9 uger med nr tre.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. september 2011

Muhmi

Ja... Selvom jeg er en tyk kvinde så kunne jeg mærke liv da jeg var 11+ men meget liv siden jeg var 16+

Anmeld

24. september 2011

Filippa & Liva

Drømme skriver:

Tak for dit svar, det er virkelig rart at vide, jeg ikke er den eneste

Er du også førstegangsgravid ?

Ja, det er jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.