Årh, så frustrende (Job! Eller mangel på samme)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2008

Lise

Hej Trine,

Jeg ville selv være jordemor engang, men kom aldrig igang, og læser jo nu økonomi i stedet... Jeg har den holdning at man skal sgu bare springe ud i det, og hvis det er noget man brænder for, så SKAL det sgu bare hænge sammen i hverdagen. Der er masser det lykkes for... Jeg har jo selv store planer om at skulle arb. fuld tid og læse cand.merc. på deltid (får dog "studietid" med løn), og jeg får pissetravlt, men så må Christian sgu bare træde til når jeg har travlt. Sådan er det!

Om det er "optimalt" at arbejde som jm - aner det ikke, det må da være individuelt. Tror du det ville være optimalt for dig? Det "optimale" vil vel være at arbejde med det man gerne vil, uanset hvad det er, og hvordan arbejdstiderne er. Der er masser af jordemødre med børn derhjemme ;)

Her er lidt om det: http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-jo rdemoder

Som andre er inde på er det et hårdt studie, og det skal man lige tænke på inden man kaster sig ud i det - men det er IKKE noget der skal holde en fra at gøre det, hvis det er det man vil (jf. mine egne planer). Og som Sille også er inde på så er det ikke kun lykkelige fødsler - det skal man jo også være klar på...

Kast dig ud i det, siger jeg... :)

Lise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2008

Tikki

he he - ja, det skal ikke være for lønnen man bliver pædagog eller fordi man vil have et roligt job, hvor man ikke får øreskader og ondt i ryggen :))

/Jeanette, der selv er pædagog på 7. år

Anmeld

1. marts 2008

Loggidut

Tynen skriver:

Jeg går jo meget og overvejer det JM-halløj, men samtidig er jeg bange for om det hele kan komme til at fungere hvis jeg for gud ved hvilken gang siger mit job op i BB for at prøve nye udfordringer!

Min chef tager mig ikke tilbage en 4. gang fordi det nye : Ikke liiige er mig alligevel!
Den sang har han vist hørt lidt for tit - Stakkels mand ;)

Er det "optimalt" at have et arbejde som det(JM) - Altså kan det kombineres med familie osv.
Selvfølgelig kan det kombineres - Lidt svært at forklare - Men kommer det til at tage for meget af "familietiden" mht. underlige arbejdstider osv.

Er jeg stærk nok til det?
Hvordan er vagterne og hvor mange dage arbejder man om natten?
Og er det i virkeligheden det jeg vil fordi jeg ikke kan "komme på andet"?

IHH! Orker sgu snart ikke at gå og tumle rundt med det mere.
Kan man ikke finde info om det et sted?

Trine - Der virkelig mangler en åbenbaring!! Big time!!

altså du Tynen...et jobskifte skal man aldrig gøre mens man er forvirret og har 100 tanker flyvende...
du har jo i grunden et godt job nu...ik....som du er glad for, som du kan...og som kan give brød på bordet...
måske var det en ide at beholde det...starte op efter din barsel...og først der forstå hvordan dagligdagen med et barn der skal afleveres tidligt fungere...tag en periode hvor du lure af hvor frustrerende det er når dp er syg, eller stella er syg...
når du ved det bedre...så kan du også meget bedre forholde dig til om du er parat til at putte lektier, studier og nye arbejdstider ind i planen...

du kan jo bare nu sætte dig for at du vil læse en bog...lad os sige på fjorten dage...og se om der er plads til det...for små børn, lektier, og skolegang er bare døden fra lybeck....

bare mit råd...
ingen hjælp i grunden...øv

stort knus fra sloggi....som savner fulltid her på nb i de her dage

Anmeld

1. marts 2008

Hyner

Øhhhh NB???

Loggidut skriver:

Anmeld

1. marts 2008

Loggidut

Hyner skriver:

Øhhhh NB???

Loggidut skriver:

total fejl...sorry....der skulle stå baby....lol....har jo travlt8D

Anmeld

1. marts 2008

Nadi

Millebasse skriver:

Ang. arbejdstiderne, så vil du jo sikkert få skiftende arbejdstider ligesom mig (er sygeplejerske) og det ser jeg kun som en fordel. Jeg har fx 32 timer ugentligt og det betyder at jeg ofte har nogle hverdage fri, jeg arbejder også hv. 3 weekend som også giver nogle hverdage fri og så natarbejde hvor de andre alligevel sover. Så det kan sagtens kombineres med et familieliv.

Men ja,det tager noget tid at blive jm,men hvad tager ikke tid? :)

Jeg vil igang med at læse til sygeplejerske når min barsel er slut og vi kommer til september måned, hvor studiet starter. Og det eneste min mor har at sige til det er at hun tænker på de trælse arbejdstider! Så det er super dejligt at høre du ikke synes det er et problem. Jeg glæder mig nemlig rigtig meget til at komme igang, så det er lidt træl at ens egen mor kun kan se det negative idet. Og jeg vil helt vildt gerne op på svangerskabsafd. :) Så håber lidt jeg kan få lokket Tynen med?!

-Nadia

Anmeld

1. marts 2008

Muffinmus

Tja...jeg har da totalt skæve arb tider, men håber det kan komme til at køre alligevel... Hvid det er noget du rigtig gerne vil, så tag da op på FG og snak med de JM der er der. jeg er sikker på at hvia du spørger dem om at komme op og snakke så må du gerne det. De er sikkert vilde med at fortælle om løst og fast i deres arbejde....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.