Årh, så frustrende (Job! Eller mangel på samme)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.056 visninger
16 svar
0 synes godt om
1. marts 2008

Tynen

Jeg går jo meget og overvejer det JM-halløj, men samtidig er jeg bange for om det hele kan komme til at fungere hvis jeg for gud ved hvilken gang siger mit job op i BB for at prøve nye udfordringer!

Min chef tager mig ikke tilbage en 4. gang fordi det nye : Ikke liiige er mig alligevel!
Den sang har han vist hørt lidt for tit - Stakkels mand ;)

Er det "optimalt" at have et arbejde som det(JM) - Altså kan det kombineres med familie osv.
Selvfølgelig kan det kombineres - Lidt svært at forklare - Men kommer det til at tage for meget af "familietiden" mht. underlige arbejdstider osv.

Er jeg stærk nok til det?
Hvordan er vagterne og hvor mange dage arbejder man om natten?
Og er det i virkeligheden det jeg vil fordi jeg ikke kan "komme på andet"?

IHH! Orker sgu snart ikke at gå og tumle rundt med det mere.
Kan man ikke finde info om det et sted?

Trine - Der virkelig mangler en åbenbaring!! Big time!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2008

ivfmarie

altså... det tager jo en krig at blive JM... så inden du overhovedet kommer dertil at du har skæve vagter, så er børnene "store" og så er det ikke så slemt endda med mærkelige arbejdstider - hvis ellers det kan kombineres med Stigs arbejdstider?
Men JM må da være et fedt - men sikkert megahårdt arbejde

Marie - på vej ud i det danske vejr!

Anmeld

1. marts 2008

bette

stiller lige et dumt spørgsmål.. hehe
men hva er JM er det jordmor? oder was?:)

Anmeld

1. marts 2008

Anja

Som Marie skriver, så tager det vist en del år at blive JM, så mens du studerer har du jo mulighed for at være fleksibel i forhold til Stella + evt andre små pus.

Tror klart er det er noget man virkeligt skal ville, hvis det skal lykkes at bliver JM. Man skal så vidt jeg ved have en rimelig god studentereksamen bag sig for blot at blive optaget ....

Har du tjekket optagelseskravene ud ? Det kunne jo være et sted at starte :)

Anmeld

1. marts 2008

Millebasse

Ang. arbejdstiderne, så vil du jo sikkert få skiftende arbejdstider ligesom mig (er sygeplejerske) og det ser jeg kun som en fordel. Jeg har fx 32 timer ugentligt og det betyder at jeg ofte har nogle hverdage fri, jeg arbejder også hv. 3 weekend som også giver nogle hverdage fri og så natarbejde hvor de andre alligevel sover. Så det kan sagtens kombineres med et familieliv.

Men ja,det tager noget tid at blive jm,men hvad tager ikke tid? :)

Anmeld

1. marts 2008

Sille

Hej trine..
Ja det er hårdt at blive jm men tror det er det hele værd... har haft en veninde der læser til jm og det er super spændende.. men et hårdt studie.. Men tilgænggæld ved jeg at der var mange på studiet der havde børn..
hvis jeg kunne komme ind på jm studiet ville jeg gøre det.. men jeg har ikke kompetancerne og det er ret svært at komme ind..
Tror du skal være meget i balance ren psykisk da der jo også er nogle ikke så lykkelige historier
imellem de mange lykkelige fødsler.. ved fra min veninde at hun på 2.praktik på studiet var med til to dødsfødsler
og det var bare hårdt.. hun blev ved med at høre morens skrig osv..
Så det skal man huske at tænke på også.. at det ikke bare er at bringe små børn til verden..
Men når det så er sagt så må det da være verdens bedste job!
Jeg skal selv læse til sosu-assistent og håber at ku få et job på et barselsafsnit..
så jeg håber også at ku arbejde med de små pus en dag.. ;o)

Nå.. lige lidt at tænke over... :)

Håber du finder ud af hvad du vil... jeg kender alt for godt din situation.. :S

Knus sille... (hvordan går det i øvrigt med mad og stella(?) )

Anmeld

1. marts 2008

Rasmine

Jordemor?
Hallo?
Lorteløn, lortearbejdstider og tja...lort op til albuerne nogle gange.
Så kan du ligeså godt blive pædagog. ;)

Sku du ikke være frisør, stylist og hvad ved jeg?

Mette, rap rap

Anmeld

1. marts 2008

Sille

Mebach skriver:

Så kan du ligeså godt blive pædagog. ;)

Mette, rap rap

Hva der galt med at være pædagog.. ;)

Anmeld

1. marts 2008

Rasmine

Ikke noget overhovedet.
(Er selv færdig om knap 1½ år, det er kun derfor jeg kan tillade mig at sige det.)
;) ;) ;)

Anmeld

1. marts 2008

Sille

Mebach skriver:

Ikke noget overhovedet.
(Er selv færdig om knap 1½ år, det er kun derfor jeg kan tillade mig at sige det.)
;) ;) ;)

Nå.. hahahahahaha........ :))

Ku nu godt regne ud det var for sjov..;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.