Baby og HF? Afstemning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår er det fornuftigst for mig at starte PB?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.880 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. september 2011

Anonym trådstarter

Så prøver vi igen...

Hvornår vil i anbefale, at jeg starter PB, når jeg lige er startet i HF og bliver færdig til sommeren 2013?

Det skal siges, at manden bliver kandidat indenfor et år, og begynder dermed at tjene penge (forhåbenlig)
Han er 30, jeg er 22 - så det haster lidt... og så er vi også bare viiildt skrukke!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2011

Anonym trådstarter

Kom nu, steeem. Jeg vil have fornuftige hjerners mening! 

Anmeld

24. september 2011

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Så prøver vi igen...

Hvornår vil i anbefale, at jeg starter PB, når jeg lige er startet i HF og bliver færdig til sommeren 2013?

Det skal siges, at manden bliver kandidat indenfor et år, og begynder dermed at tjene penge (forhåbenlig)
Han er 30, jeg er 22 - så det haster lidt... og så er vi også bare viiildt skrukke!  

Sorry men kommer jo an påHvor meget "nosser" du har vedrørende skole

Anmeld

24. september 2011

Benjamins'mor

Jeg har stemt blank, da der ikke var den mulighed jeg ville vælge.

Jeg ville vælge - Starte PB så du føder lige efter HF er færdigt.

Anmeld

24. september 2011

Madam Blå

Anonym skriver:

Så prøver vi igen...

Når i virkelig ikke kan vente mere! Som udgangspunkt kunne det jo være fedt at have din HF, før du får barn. En HF kan jo i sig selv ikke bruges til meget - så du skal med al sandsynlighed læse videre. Og måske det var rart at have afslutte HF'en først.

Men - jeg har selv afbrudt min pædagoguddannelse, fordi vi bare ikke kunne vente mere Det eneste minus ved det er, at jeg skal starte på nyt hold, hvos jeg ikke kender nogen. Og det er lidt ærgerligt, i forhold til at skulle lære dem at kende, og lære hvem man kan skrive opgaver sammen med. Men det er HELT klart det værd

Anmeld

24. september 2011

Frøken J.

Hvis jeg gik på HF, ville jeg nok vente til bagefter! Self. er der mange der klarer den, men du ved aldrig hvilken graviditet du får. Jeg blev gravid under uddannelse, men det var på universitetet. Og jeg havde kun en ca. 5 skemalagte timer pr. uge dette semester, hvoraf jeg skippede en del og læste op selv i stedet for forelæsninger. DÉT var benhårdt som gravid (men endte med topkarakter). Og jeg tænker bare.. Jeg har endda haft en nem graviditet. Så jeg tør ikke tænke på hvordan jeg ville klare en evt. hård graviditet på et studie, hvor der er mange skemalagte timer.

Ydermere tænker jeg på, hvordan du vil gøre med barsel? Én ting er at holde barsel på fx uni, hvor der ikke på dén måde (i hvert fald på mit studie) er nogen sammenhæng mellem de forskellige semestre.. Men på et studie som HF er det straks noget andet.

Igen: Flere har klaret det, måske kan du også! Men du kan aldrig vide, om du får den værste graviditet og må sygemeldes med bækkenløsning osv., eller om du får en nem graviditet, hvor du bare kan flyve gennem dagene. Alene af den årsag ville jeg vente til jeg var færdig med HF

Anmeld

24. september 2011

Madam Blå

Anonym skriver:

Så prøver vi igen...

Og så vil jeg lige sige, at hvis i går i gang inden du er færdig.. Man kan ikke regne med at få en problemfri graviditet. Jeg fik konstateret bækkenløsning i uge 8, så måtte sygemeldes fra studiet i uge 12. Så man kan altså ikke lige planlægge hverken et barn eller en graviditet Man ved jo ikke, om man bliver gravid i første hug, eller om man lider i en særlig grad af diverse graviditetsgener..

Anmeld

24. september 2011

sne190810

Frøken J. skriver:

Hvis jeg gik på HF, ville jeg nok vente til bagefter! Self. er der mange der klarer den, men du ved aldrig hvilken graviditet du får. Jeg blev gravid under uddannelse, men det var på universitetet. Og jeg havde kun en ca. 5 skemalagte timer pr. uge dette semester, hvoraf jeg skippede en del og læste op selv i stedet for forelæsninger. DÉT var benhårdt som gravid (men endte med topkarakter). Og jeg tænker bare.. Jeg har endda haft en nem graviditet. Så jeg tør ikke tænke på hvordan jeg ville klare en evt. hård graviditet på et studie, hvor der er mange skemalagte timer.

Ydermere tænker jeg på, hvordan du vil gøre med barsel? Én ting er at holde barsel på fx uni, hvor der ikke på dén måde (i hvert fald på mit studie) er nogen sammenhæng mellem de forskellige semestre.. Men på et studie som HF er det straks noget andet.

Igen: Flere har klaret det, måske kan du også! Men du kan aldrig vide, om du får den værste graviditet og må sygemeldes med bækkenløsning osv., eller om du får en nem graviditet, hvor du bare kan flyve gennem dagene. Alene af den årsag ville jeg vente til jeg var færdig med HF

Eniiig ...

Mit råd ville også bare være at lade være med at have så travlt Du skal nok nå  det. Og er sikker på at når du såtr med huen på, og gerne vil med på vogntur er det fedt at kunne ... MED en øl i hånden

Jeg ville vente, helt klart. 

Anmeld

24. september 2011

Clisolka

Frøken J. skriver:

Kan kun erklære mig enig i det du skriver 

Jeg ville helt klart også vente til efter HF. Du er ung endnu og skal nok nå det 

Anmeld

24. september 2011

baby012

Jeg ville vente  

Kan ikke se hvorfor det haster sådan ? det "anbefales" at man får det første barn imellem de 20 og 25 (gælder kun kvinder) mænd producere jo nyt sæd hele tiden, det har ikke meget med hans alder at gøre - så, så længe det ikke er dig der er 30 (dine æg slipper jo op på et tidspunkt) kan jeg ikke se hvorfor i ikke skulle kunne vente to år  

jeg er selv igang med en HF ( ikke planlagt graviditet ) og hold da op hvor ville jeg gerne have ventet til jeg var færdig med den... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.