Kom med jeres minus-plusser..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2011

K&S

Tvillingemor90 skriver:

Det gode ved vores vuggestue: 

- Fantastisk sto og flot legeplads til ungerne

-Laver meget sammen med børnehaven og det giver begge grupper så meget at lave noget på tværs af aldersgrupper

-ALDIG gæstepleje

-Flere venner i flere aldersgrupper

-I vores VS deler de børnene op nogen dage så fx de 4 mindste laver noget sammen og de andre laver noget andet

- vi skal ikke selv havde barnevogne, dyner, puder, seler osv med - det har de på stedet 

-Vi er så glade for at pigerne er i VS og pigerne er så GLADE for det !! 

Minusser: 

-dyrt

- vi skal selv havde mad med

vi har jo ikke prøvet DP men vil helt sikkert mene at det stor minus er gæstepleje, kender flere der har problemer med at de TIT bliver sendt i gæstepleje og det er hårdt for mange bøn, og bøvlet for forældrene .. Men det er helt sikkert også rigtig mange gode ting ved DP  

I VS?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2011

Ciss

Plusser:

VS: Flere voksne=større stabilitet. Selvom en er syg bliver hverdagen ikke ødelagt for de små. I tillæg vil det også langt lettere blive opdaget, hvis der er en voksen, som ikke udføre sit arbejde på en god måde. Det er ikke et modificeret privat hjem men et helt område kun inrettet bedst mulig for småbørn. Et litt større miljø, hvor der er større sjanse for at barnet finner noen det trives sammen med.

DP: Et mere overskueligt miljø. Mere ro.

Minusser:

VS: Hvis stedet er under dårlig ledelse, kan der være højt støjnivå og uoverskuelige forhold.

DP: Hvis man bliver uenig med DP-moren kan det være vanskelige konflikter at løse. Hvis hun bliver en del syg kan det give en meget uforudsigelig og ustabil hverdag for de små.

Jeg tror, det vigtigste er, at man finder et godt sted. Ikke nødvendigvis om det er VS eller DP.

Selv heller jeg mod VS, fordi begge mine har gået der, og jeg har kun gode erfaringer fra deres VS.

Men en god DP-mor kan være en virkelig vigtig person for de små.

På samme måde kan både en dårlig VS og en dårlig DP være et sandt mareridt.

Min anbefaling er, at du undersøger forholdene i det område du bor. Gå på besøg i VS og få et indtryk af forholdene. Snak med andre som har deres børn det ene eller det andet sted.

Lykke til!

Anmeld

24. september 2011

FruStolpe

Vi har Isabella i privat vuggestue, det er en integreret institution som har ca 60 børn i alderen 6 mdr til 6 år.

Fordele (for os):
-åbent hver dag fra 6-17
-sund madordnig, med nul sukker politik
-ingen lukkedage
-vi skal ikke ha noget med selv (bleer, barnevogn mv.)
-mange børn i alle aldre
-ingen komunal nomering, de ansætter efter behov
-ingen gæstepleje

Ulempe:
-dyrt, vi giver 3200 for et vuggestue barn

Jeg kender af gode grunde ikke noget til dagpleje systemet, men der får du sikkert massere af gode råd af andre.

Carina

Anmeld

24. september 2011

Tvillingemor80

K&S skriver:

I VS?

Ja i vores skal vi .. både frokost og eftermiddags .. Men det er meget forskelligt fra sted til sted  

Anmeld

24. september 2011

K&S

Tvillingemor90 skriver:

Ja i vores skal vi .. både frokost og eftermiddags .. Men det er meget forskelligt fra sted til sted  

Hold da op, det har jeg aldrig hørt om - hvad betaler I? (hvis jeg må spørge).

Anton er i DP, men vi skal ikke have noget med overhovedet - vi giver 2021 kroner om måneden

Anmeld

24. september 2011

Tvillingemor80

K&S skriver:

Hold da op, det har jeg aldrig hørt om - hvad betaler I? (hvis jeg må spørge).

Anton er i DP, men vi skal ikke have noget med overhovedet - vi giver 2021 kroner om måneden

altså unde tilskud ligger prisen på 4***, men vi giver lidt over 1000 kr for et barn og så halv pris for nummer to.. 

Anmeld

24. september 2011

K&S

Tvillingemor90 skriver:

altså unde tilskud ligger prisen på 4***, men vi giver lidt over 1000 kr for et barn og så halv pris for nummer to.. 

WOW, det er godt nok dyrt....!

Anmeld

24. september 2011

twinboys

Klart dagpleje når jeres pus har brug for det du skriver

Jeg er selv dagplejer på 12år...

Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.