Plusser:
VS: Flere voksne=større stabilitet. Selvom en er syg bliver hverdagen ikke ødelagt for de små. I tillæg vil det også langt lettere blive opdaget, hvis der er en voksen, som ikke udføre sit arbejde på en god måde. Det er ikke et modificeret privat hjem men et helt område kun inrettet bedst mulig for småbørn. Et litt større miljø, hvor der er større sjanse for at barnet finner noen det trives sammen med.
DP: Et mere overskueligt miljø. Mere ro.
Minusser:
VS: Hvis stedet er under dårlig ledelse, kan der være højt støjnivå og uoverskuelige forhold.
DP: Hvis man bliver uenig med DP-moren kan det være vanskelige konflikter at løse. Hvis hun bliver en del syg kan det give en meget uforudsigelig og ustabil hverdag for de små.
Jeg tror, det vigtigste er, at man finder et godt sted. Ikke nødvendigvis om det er VS eller DP.
Selv heller jeg mod VS, fordi begge mine har gået der, og jeg har kun gode erfaringer fra deres VS.
Men en god DP-mor kan være en virkelig vigtig person for de små.
På samme måde kan både en dårlig VS og en dårlig DP være et sandt mareridt.
Min anbefaling er, at du undersøger forholdene i det område du bor. Gå på besøg i VS og få et indtryk af forholdene. Snak med andre som har deres børn det ene eller det andet sted.
Lykke til!
Anmeld