Gamle navne :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2011

Carl-Emil's mor

Altså jeg er jo gået back i tiden i forhold til navne så min søn skal hedde Carl-Emil Min tip oldefar hed Alfred Carl Emil og min oldefar hed Alfred Carl Martin sådan har navnene kørt helt tilbage til 1800 tallet med de to navne så det synes jeg faktisk er ret unikt

Men ellers så er jeg også til Arthur & Alma 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2011

Pigent

tanja. skriver:

Ja, jeg er tidlig ude piger

MEN kom med alle jeres bedste forslag til drenge og pige navne i den gamle stil

Vi har en Lærke i forvejen

Selv er jeg vild med Petra og Arthur, men dem har manden forbudt

Tanja og krøllen (8+3)

Elsker navnet Lærke(:
Arthur er fint til Lærke synes, dog er jeg ikke vild med Petrea.

Min første tanke var Lærke og Malthe eller Lærke og Laura?

Hvad med de her

Anton
Albert
Bertil
Sofus
Valde
Valdemar
Magnus
Kristian/Christian
Frederik
Viktor/Victor
Emil
Rasmus
Mads
Steffen
Jonas

Louise/Louisa
Mathilde
Augusta
Fransiska
Laurine
Liv
Lykke
Thea
Rebekka
Emilie
Sofie
Karoline/Karolina
Astrid
Alberte

Anmeld

25. september 2011

Koen.

Tak for alle jeres fine navne piger, har fundet en del jeg er vilde med, så skal manden os bare lige være med på den

Anmeld

25. september 2011

merichs

tanja. skriver:

Ja, jeg er tidlig ude piger

MEN kom med alle jeres bedste forslag til drenge og pige navne i den gamle stil

Vi har en Lærke i forvejen

Selv er jeg vild med Petra og Arthur, men dem har manden forbudt

Tanja og krøllen (8+3)

Favorit af gammel drengenavn er helt sikkert Jerrik

Pigenavne er jo ikke så aktuelt når du har bestilt en dreng, men synes du skal overbevise husbonni om at Petra faktisk er NAVNET  Det klinger godt med Lærke

Anmeld

25. september 2011

Mor85

drengenavne. hegle, holger, keld, kurt, poul, åge, svend, john, tom, albert, anton, jørgen, jøren, leif

pigenavne. grethe, gurli, jytte, åse, karien, karen, iben, ulla, mona, elisabeth, kirsten, elsebeth,

dem kan jeg lige komme på

Anmeld

25. september 2011

Koen.

merichs skriver:

Favorit af gammel drengenavn er helt sikkert Jerrik

Pigenavne er jo ikke så aktuelt når du har bestilt en dreng, men synes du skal overbevise husbonni om at Petra faktisk er NAVNET  Det klinger godt med Lærke

Hvordan udtales det?

Jeg synes os bare petra er SÅ flot, men Han siger han heller vil tage barnet med en tur til "thailand" end kalde det petra

Anmeld

25. september 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

tanja. skriver:

Hvordan udtales det?

Jeg synes os bare petra er SÅ flot, men Han siger han heller vil tage barnet med en tur til "thailand" end kalde det petra

Hvis oprindelsen skal være dansk er det nok ikke de her navne, men de her er brugt i flere hundrede år, og derfor gamle.

Irma, Eleonora, Elinor, Nora, Emma, Augusta, Petrine, Agnes, Irmelin, Alvilda, Vita, Dagmar, Leonora, Elisabeth, Mona, Kamma, Caroline, Mathilde, Sofie, Agnethe, Cornelia, Selma, Louise, Almine, Frederikke, Amalie, Ida, Thea, Theodora, Ulrikke/a, Karen, Marie, Pauline, Ellen, Johanne, Kristiane, Thomasine, Josefine, Jensine, Benedikte, Magrethe, Elvira, Maren, Laurine, Methea, 

Sylvester, Johannes, Anton, Karl, Emil, Sigurd, Tristan, Christian, Victor, Jens, Andreas, Theo, Theodor, Aksel, Severin, Marius, Alvin, Kaj, Rasmus, Otto, Sofus, Thomas, Laurits, Julius, Anker, Vitus, Sirius, Ib, Frede, Frederik, Kornelius, August, Erik, Arthur, Mikkel, Laust, Mads, Lau, Valdemar, Leo, Oskar, Felix, Sigurd, Jeppe, Clemens, Clement, Adrian. 

Anmeld

25. september 2011

Koen.

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Hvis oprindelsen skal være dansk er det nok ikke de her navne, men de her er brugt i flere hundrede år, og derfor gamle.

Irma, Eleonora, Elinor, Nora, Emma, Augusta, Petrine, Agnes, Irmelin, Alvilda, Vita, Dagmar, Leonora, Elisabeth, Mona, Kamma, Caroline, Mathilde, Sofie, Agnethe, Cornelia, Selma, Louise, Almine, Frederikke, Amalie, Ida, Thea, Theodora, Ulrikke/a, Karen, Marie, Pauline, Ellen, Johanne, Kristiane, Thomasine, Josefine, Jensine, Benedikte, Magrethe, Elvira, Maren, Laurine, Methea, 

Sylvester, Johannes, Anton, Karl, Emil, Sigurd, Tristan, Christian, Victor, Jens, Andreas, Theo, Theodor, Aksel, Severin, Marius, Alvin, Kaj, Rasmus, Otto, Sofus, Thomas, Laurits, Julius, Anker, Vitus, Sirius, Ib, Frede, Frederik, Kornelius, August, Erik, Arthur, Mikkel, Laust, Mads, Lau, Valdemar, Leo, Oskar, Felix, Sigurd, Jeppe, Clemens, Clement, Adrian. 

ååh se der kom jo lige nogle flere jeg blev helt vild med, sikke svært det bliver at vælge

tak

Anmeld

25. september 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

tanja. skriver:

ååh se der kom jo lige nogle flere jeg blev helt vild med, sikke svært det bliver at vælge

tak

Ja der er også bare super mange fine gamle navne. Er også selv ret pjattet med en stor del af dem! 

Anmeld

25. september 2011

Koen.

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Ja der er også bare super mange fine gamle navne. Er også selv ret pjattet med en stor del af dem! 

Mit blik faldt ISÆR lige på kornelius, gud jeg synes det er et flot navn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.