Lektier

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2011

Carina1977

musse1 skriver:

først vil jeg sige, det var ikke berettiget at han fik skældt ud, nu i havde en aftale, mon hun havde glemt den, men ingen undskuldning..

men nu bliver jeg nok så også upopulær.

men jeg tænker, hvorfor lavede i ikke noget hverdag, da i var i sommerhuset, nu i ved han altid har en del for, så han ikke skulle stresse sådan, når han kom i skole igen, for er jo rigtig rigtig synd syns jeg..

lyder til de har en del for, men tror de har mere og mere for i en folkeskole uden at vide det helt, men de bliver mere og mere presset, men syns da bestemt du skal tage en snak med læreren og hører, om det kan være rigtigt de har så meget for, måske der er en god forklaring, for er da synd han skal være skole træt 

jeg har en dreng som går i første klasse, han har altid mellem 3-5 sider læsning for, som skal læses 2 gang i de der søren og mette bøger og så har han som regel også noget matematik for. det laver han så når han kommer hjem fra sfo, inden vi spiser så vidt muligt. og ellers lige efter aftensmaden.. 

Jamen vi lavede jo netop en masse i sommerhuset. Vi lavede alt det der stod på sedlen, sådan at han ikke kom bagud. Der var bare lige een ting vi ikke kunne lave, fordi læreren havde glemt at få afleveret hans bog til ham. Og det var netop de lektier i den bog, vi sad og kæmpede med den anden aften. Det er jo svært at få det lavet, når man ikke har bogen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2011

Carina1977

Strawberry skriver:

Cars har jeg aldrig set, kun hørt om. Men 3D går man vidst aldrig helt galt i byen med

Nej det håber jeg ikke 

Anmeld

23. september 2011

linemus

Jeg ville ringe til læreren idag, for det er da ikke i orden, at hun skælder ud, når der er lavet en aftale. Måske har hun glemt det, men så kan hun da give ham en undskyldning på mandag.

Ang. mængden af lektier skal jeg ikke gøre mig klog, for min søn går kun i 1. og har ikke mere end 1-2 sider for, og det tager ikke lang tid (hvis han ellers gider og ikke fjoller ).

- Line

Anmeld

23. september 2011

Carina1977

linemus skriver:

Jeg ville ringe til læreren idag, for det er da ikke i orden, at hun skælder ud, når der er lavet en aftale. Måske har hun glemt det, men så kan hun da give ham en undskyldning på mandag.

Ang. mængden af lektier skal jeg ikke gøre mig klog, for min søn går kun i 1. og har ikke mere end 1-2 sider for, og det tager ikke lang tid (hvis han ellers gider og ikke fjoller ).

- Line

Hehe det gør de gerne i den alder 

I første klasse var det heller ikke helt så slemt....der tror jeg kun han havde ½ times lektier dagligt 

Anmeld

23. september 2011

musse1

Carina1977 skriver:

Jamen vi lavede jo netop en masse i sommerhuset. Vi lavede alt det der stod på sedlen, sådan at han ikke kom bagud. Der var bare lige een ting vi ikke kunne lave, fordi læreren havde glemt at få afleveret hans bog til ham. Og det var netop de lektier i den bog, vi sad og kæmpede med den anden aften. Det er jo svært at få det lavet, når man ikke har bogen 

når okay på den måde, ja det kan han jo lige som ikke gøre, det siger sig selv.. men syns da bestemt at du skal tage en snak med læreren for en aftale er sgu er en aftale

Anmeld

23. september 2011

aarhusmor

Det primære er vel at læren ikke overholder aftalen som hun har lavet med dig, og i stedet overfuser din søn. Det er på ingen måde ok og jeg ville sige det til hende at det ikke var ok. Hvis hun så ikke har god argumentation ville jeg nok sende en klage over det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.