Alkoholisk mor med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2011

Anonym trådstarter

nattergalen skriver:

Altså det er den største dag i jeres liv så i kan jo gøre næsten hvad der passer jer hvis du spg mig.. 

Når det så er sagt synes jeg at en alkoholtest er lige i overkanten.. Så synes jeg nærmere at inde du førder måske skulle invitere hende over til en kop kaffe og snakke med hende om hvor meget denne dag betyder for dig, og vigtigheden af hendes tilstedeværelse som ædru.. Spørge ind til hvordan det går med at holde sig ædru osv.. På den måde få du en indsigt i hvordan det går med din mor, samt om hun stadig er ædru.. Ydermere får du fortalt hende hvad den dag betyder for dig, og hvad du ønsker af hende.. 

På denne måde får i forhåbentlig snakket det igennem, og du får ro i sjælen på den vigtigste dag af dit liv.. 

Du har nok ret i at det med testen er lidt i overkanten. Men er bare så meget i tvivl om jeg kan stole på hende. Altså hun har svigtet og løjet så mange gange. Men vil helt sikkert tage snakken med hende. Hun er jo min mor. Så om hun er god eller dårlig til det så skal hun stadig have chanxen for at gøre det rigtige.

Tak for dit ærlige svar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2011

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

min far drak fra HAN var 15 til han var 48 -49, det er længe og tror på det har været hårdt for ham,. Men han har gjort det, og når han kan, så tror jeg på at mange andre også kan.

min egen mor brugte 15 år på at prøve på at få ham til at holde, så kunne hun ikke mere og lod sig skille.  

Min mor drak fra jeg var omkring 10-12 år. Og hun havde været på antabus nogle gange uden held og min far havde prøvet at holde sammen på familien. Men da hun så var min far utro et par gange ( hun indrømmede kun den ene gang overfor min far til at starte med) Så lod han sig skille. Den bedste beslutning. Kan godt være min mor stadig drikker. Men i det mindste har jeg (Og mine to mindre søskende) stadig vores far som er lykkelig i sit nye forhold hvor han også er blevet forlovet. Han er rigtig god støtte. Og det samme er hans kæreste som også har en alkoholisk eksmand.

Anmeld

22. september 2011

nattergalen

Anonym skriver:

Du har nok ret i at det med testen er lidt i overkanten. Men er bare så meget i tvivl om jeg kan stole på hende. Altså hun har svigtet og løjet så mange gange. Men vil helt sikkert tage snakken med hende. Hun er jo min mor. Så om hun er god eller dårlig til det så skal hun stadig have chanxen for at gøre det rigtige.

Tak for dit ærlige svar.

Var så lidt  

Og held og lykke med det..

Anmeld

22. september 2011

MortilCilas

Anonym skriver:

Mange tak for dit svar. Jeg er desværre også bange for at min mor aldrig kommer ud af sit misbrug. I hvert fald ikke når hun bliver ved med at gå tilbage til ham som holder hende fast i det.

Det var så lidt

Nej, så er chancen ikke så stor. Hvor er det synd

Anmeld

22. september 2011

Mumto3

Anonym skriver:

Ja. Som overskriften siger så har jeg en alkoholisk mor. Hun har været ædru i 15 mdr og 2 dage. Rigtig stolt. Men hun faldt i. Hun siger hun ikke drikker mere, men hun er meget sammen med den kæreste hun havde før hun blev ædru. Og hører aldrig rigtig fra hende mere. ( hørte tit fra hende mens hun var ædru)

Hun glæder sig rigtig meget til hun skal være mormor.

Det er har aldrig været meningen at hun skulle med ind på fødestuen under fødslen. Men komme efter jeg har født. Men jeg har tænkt over tingene. Hvis hun ikke er ædru den dag. Så sys jeg ikke hun skal komme.

Den dag jeg bliver mor, sys jeg ikke jeg har brug for at min mor kommer og har drukket.

Kan jeg godt tillade mig og sige til hende at hvis hun har drukket den dag, så vil jeg ikke se hende.? Kan jeg godt bede hende om at tage en alkoholtest fordi jeg ikke ved om jeg kan stole på hende hvis hun siger hun ikke har drukket?

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at snakke med hende om det inden så hun kan forberede sig på at jeg sender hende ud hvis jeg kan se/høre/lugte hun har drukket selvom hun siger hun ikke har.

JA!!!

Svaret er ja, det kan du!!! -og du gør ovenikøbet hende en tjeneste! Jeg kender ikke problemstillingen fra egne erfaringer, men jeg kender det fra et 'profissonelt' synspunkt, og det bedste kan gøre for en misbruger (alkohol osv) det er at stille helt klare og enkle krav. Misbrugere er eksperter i at få andre til at føle skyld og skam. En 'almindelige' alkoholiker ville reagere på kravet om en alkoholtest med noget i retning af: Hvordan kan du gøre det mod mig? Er du klar over hvor meget det sårer mig? På denne store og vigtige dag ved du at du kan regne med mig! Selvfølgelgi har jeg ikke drukket (og virkeligheden er så en anden, at netop på denne store dag, der trækker alkoholen bare endnu mere!)

SÅ jeg ville klart holde fast i dine klare og enkle krav! OG HOLDE FAST, ellers skrider det hele!!! Så er det op til hende, ikke dig!!!, hvordan hun vælger at reagere på din udmeldning og det er op til hende hvordan hun vil opfører sig (og igen det er IKKE dit ansvar eller din skyld!!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.