Alkoholisk mor med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

980 visninger
14 svar
0 synes godt om
22. september 2011

Anonym trådstarter

Ja. Som overskriften siger så har jeg en alkoholisk mor. Hun har været ædru i 15 mdr og 2 dage. Rigtig stolt. Men hun faldt i. Hun siger hun ikke drikker mere, men hun er meget sammen med den kæreste hun havde før hun blev ædru. Og hører aldrig rigtig fra hende mere. ( hørte tit fra hende mens hun var ædru)

Hun glæder sig rigtig meget til hun skal være mormor.

Det er har aldrig været meningen at hun skulle med ind på fødestuen under fødslen. Men komme efter jeg har født. Men jeg har tænkt over tingene. Hvis hun ikke er ædru den dag. Så sys jeg ikke hun skal komme.

Den dag jeg bliver mor, sys jeg ikke jeg har brug for at min mor kommer og har drukket.

Kan jeg godt tillade mig og sige til hende at hvis hun har drukket den dag, så vil jeg ikke se hende.? Kan jeg godt bede hende om at tage en alkoholtest fordi jeg ikke ved om jeg kan stole på hende hvis hun siger hun ikke har drukket?

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at snakke med hende om det inden så hun kan forberede sig på at jeg sender hende ud hvis jeg kan se/høre/lugte hun har drukket selvom hun siger hun ikke har.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2011

MortilCilas

Jeg har også en alkoholisk mor, og chancen for at hun nogen sinde bliver ædru = nul. Men hun kom ind på fødestuen efter fødslen, klokken var så mange at hun gik hurtigt igen, ca mellem 2-5min efter hun kom ind

Men jeg synes godt at du kan tillade dig det, det din fødsel og dit barn. Og har du ikke lyst til at din mor (som muligvis har drukket) skal komme ind, for sprede lugten af alkohol, og gøre dig super skuffet. Du skal gøre hvad dit hjerte føler for, og du ved bedst hvad du har lyst til.

Anmeld

22. september 2011

Mille83

Anonym skriver:

Ja. Som overskriften siger så har jeg en alkoholisk mor. Hun har været ædru i 15 mdr og 2 dage. Rigtig stolt. Men hun faldt i. Hun siger hun ikke drikker mere, men hun er meget sammen med den kæreste hun havde før hun blev ædru. Og hører aldrig rigtig fra hende mere. ( hørte tit fra hende mens hun var ædru)

Det er har aldrig været meningen at hun skulle med ind på fødestuen under fødslen. Men komme efter jeg har født. Men jeg har tænkt over tingene. Hvis hun ikke er ædru den dag. Så sys jeg ikke hun skal komme.

Den dag jeg bliver mor, sys jeg ikke jeg har brug for at min mor kommer og har drukket.

Kan jeg godt tillade mig og sige til hende at hvis hun har drukket den dag, så vil jeg ikke se hende.? Kan jeg godt bede hende om at tage en alkoholtest fordi jeg ikke ved om jeg kan stole på hende hvis hun siger hun ikke har drukket?

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at snakke med hende om det inden så hun kan forberede sig på at jeg sender hende ud hvis jeg kan se/høre/lugte hun har drukket selvom hun siger hun ikke har.

Hej 

Jeg syntes helt sikkert du skal tage en snak med hende om hvordan du har det, og dine følelser omkring det at når du lige er blevet mor har du ikke brug for hun dukker op fuld og siger hej.

Jeg syntes HELT sikkert du kan tillade dig og sige hun ikke skal komme hvis hun er fuld. Vi har selv en der falder i en gang imellem og når h'n er fuld må vedkommende heller ikke besøge os og vores datter i et stykke tid, og sådan er det bare. 

Det er din fødsel, din dag så lige den dag kan du tillade dig alt - og det sidste man har brug for når man har født er og sku give en masse til andre, for det har man bare ikke overskud til. Det havde jeg hvertfald ikke.  

Kæmpe kram herfra 

Anmeld

22. september 2011

SjeBets

Ja sq ... min far er alkoholiker, dog tørlagt, igennem 7-8 år og jeg er sq også glad for det, men jeg meddelte ham at når jeg kom på besøg, hvis han havde drukket så tog jeg ungerne og tog af sted igen, det skulle mine børn ikke se, deres bedstefar skide fuld, og har før taget dem og kørt, fordi det gider jeg bare ikke, medelte ham at vi ville gerne have ham i vores liv, MEN mine børn skal ikke opleve ham som jeg gjorde. Og ja som sagt har han været tørlagt længere end min mindste er gammel, og er glad for at min mindste og hans bedstefar kan få sådan et bedstefar forhold som jeg ønskede .

Så ja det kan du ... 

Anmeld

22. september 2011

nattergalen

Altså det er den største dag i jeres liv så i kan jo gøre næsten hvad der passer jer hvis du spg mig.. 

Når det så er sagt synes jeg at en alkoholtest er lige i overkanten.. Så synes jeg nærmere at inde du førder måske skulle invitere hende over til en kop kaffe og snakke med hende om hvor meget denne dag betyder for dig, og vigtigheden af hendes tilstedeværelse som ædru.. Spørge ind til hvordan det går med at holde sig ædru osv.. På den måde få du en indsigt i hvordan det går med din mor, samt om hun stadig er ædru.. Ydermere får du fortalt hende hvad den dag betyder for dig, og hvad du ønsker af hende.. 

På denne måde får i forhåbentlig snakket det igennem, og du får ro i sjælen på den vigtigste dag af dit liv.. 

Anmeld

22. september 2011

maria_wlt

Selvfølgelig kan du tillade dig det Du skal gøre præcis hvad du føler er rigtig for DIG

Min egen mor er ædru alko, men har en svigermor der desværre drikker. 

Det er blevet meddelt hende at hun IKKE kommer til at se ungerne overhovedet hvis hun ikke gør noget ved det.

Min mor drak i 15 år og jeg ønsker IKKE at mine børn skal have en alkoholiker i sit liv Så her i huset er det enten eller....

Anmeld

22. september 2011

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

Ja sq ... min far er alkoholiker, dog tørlagt, igennem 7-8 år og jeg er sq også glad for det, men jeg meddelte ham at når jeg kom på besøg, hvis han havde drukket så tog jeg ungerne og tog af sted igen, det skulle mine børn ikke se, deres bedstefar skide fuld, og har før taget dem og kørt, fordi det gider jeg bare ikke, medelte ham at vi ville gerne have ham i vores liv, MEN mine børn skal ikke opleve ham som jeg gjorde. Og ja som sagt har han været tørlagt længere end min mindste er gammel, og er glad for at min mindste og hans bedstefar kan få sådan et bedstefar forhold som jeg ønskede .

Så ja det kan du ... 

Sådan har jeg det nemlig også. Jeg vil gerne have at min søn har et glansbillede af min mor. I hvertfald indtil han er gammel nok til at forstå det. Og så skal han nok også få forklaringen. Min søn skal ikke opleve det med hende som jeg har haft fra jeg var teenager indtil nu. (er 22 år)

Anmeld

22. september 2011

samantha1986

Anonym skriver:

Jeg synes godt du kan tillade dig at sige sådan, for det er din store dag.

Min far var alkoholiker og døde for ganske nylig. Jeg havde dog ikke kontakt til ham, men hvis jeg havde haft det så havde jeg sagt det samme til ham

Anmeld

22. september 2011

SjeBets

Anonym skriver:

Sådan har jeg det nemlig også. Jeg vil gerne have at min søn har et glansbillede af min mor. I hvertfald indtil han er gammel nok til at forstå det. Og så skal han nok også få forklaringen. Min søn skal ikke opleve det med hende som jeg har haft fra jeg var teenager indtil nu. (er 22 år)

min far drak fra HAN var 15 til han var 48 -49, det er længe og tror på det har været hårdt for ham,. Men han har gjort det, og når han kan, så tror jeg på at mange andre også kan.

min egen mor brugte 15 år på at prøve på at få ham til at holde, så kunne hun ikke mere og lod sig skille.  

Anmeld

22. september 2011

Anonym trådstarter

Cilas skriver:

Jeg har også en alkoholisk mor, og chancen for at hun nogen sinde bliver ædru = nul. Men hun kom ind på fødestuen efter fødslen, klokken var så mange at hun gik hurtigt igen, ca mellem 2-5min efter hun kom ind

Men jeg synes godt at du kan tillade dig det, det din fødsel og dit barn. Og har du ikke lyst til at din mor (som muligvis har drukket) skal komme ind, for sprede lugten af alkohol, og gøre dig super skuffet. Du skal gøre hvad dit hjerte føler for, og du ved bedst hvad du har lyst til.

Mange tak for dit svar. Jeg er desværre også bange for at min mor aldrig kommer ud af sit misbrug. I hvert fald ikke når hun bliver ved med at gå tilbage til ham som holder hende fast i det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.