Undersøger du dine bryster?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

703 visninger
11 svar
0 synes godt om
24. januar 2009

Tut

Hej piger,

Hvor mange af jer undersøger sine bryster jævnligt?

Jeg fik som 21 årig fjernet en syste i brystet, og har nu silikone i mit venstre bryst.

Og for 1 mdr. siden fandt jeg en knude i mit andet bryst, som jeg har været til lægen med flere gange, og nu går jeg og afventer indkaldelse til mammografi.

Jeg er selv meget god til at undersøge mine bryster, og gør det jævnligt. Men jeg ved desværre også at mange af mine veninder aldrig gør det. Min veninde sagde sågar at hun ikke vidste hvordan man skulle gøre.

Så var det at jeg tænkte at der måske også var nogen af jer herinde der ikke er så gode til at undersøge sig selv.

Her er et link til hvordan man skal gøre det:

www.netdoktor.dk/sunderaad/undersoegelser/selvbryst.htm

Jeg er ret nervøs i øjeblikket, da denne knude føles anderledes end den jeg har haft tidligere.

Så tøser - gør mig (og jer selv) den tjeneste at undersøg jer selv snart.

Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2009

Kaufie

God opfordring Tut!!

Jeg har været god til at tjekke dem hver måned efter mens - men så kom gravidteten og amning - og ja, der bliver de jo ret anderledes alt efter tidspunkt på dagen og måltidsstatus.....

Er så ikke rigtig kommet ind i den gode vane igen - må hellere komme i gang - så tak for reminderen.

Anmeld

24. januar 2009

Tynen

Bare tramp i min dårlige samvittighed

Jeg er lige så dårlig til det, som til at lave knibe-øvelser!
Hvorfor er det så svært??!
Det tager jo max et par minutter, men alligevel får man det aldrig gjort.

Anmeld

24. januar 2009

bette

jeg undersøger næsten hver gang jeg er i bad eller lign. min mand spørger mig ofte om jeg er ved at varme op.. griner..
men nej har nogle hævede lymfekirtler i armhulen som jeg holder øje med ikke vokser.. har haft dem i mange år nu.. så undersøger mig selv for at være sikker.. også pga min mor døde af kræft.. jeg vil ikke gå og tro alt er i den fineste orden..

men god opfording tut.. håber det her får andre til at tage sig sammen..

Anmeld

24. januar 2009

Nadi

Jeg undersøger dem med jævne mellemrum. Tror faktisk lige de skal have en tjekker når jeg skal i bad.

Når jeg nærmer mig de 30 så skal jeg kontakte en overlæge fra Århus uni. sygehus fordi jeg så skla til at tjekkes mere regelmæssigt oppe på sygehuset.

Håber du snart kan komme til en mammografi og få svar. Kan godt forstå at du er nervøs, jeg for dig.

Anmeld

24. januar 2009

Mary

Det gør jeg faktisk ikke, men vil da gøre et ihærdigt forsøg på at minde mig på det!!! Ærlig talt, så synes jeg det er lidt grænseoverskridende. Kan ikke helt forklare det, men har ikke 'lyst' til at trykke sådan ind på mig selv Jeg ved godt det lyder total blæst Men det er da uden tvivl bedre at gøre det, end det det kan medføre hvis ikke jeg gør det..... Fed opfordring Tut!

Anmeld

25. januar 2009

mor til en del

Et overfladisk tjek efter store forandringer, en sjælden gang i mellem, og var da også til tjek hos lægen da jeg fandt en underlig masse under brystet, men men men jeg ammer, eller er gravid hele tiden, så der er forandringer hele tiden, og det lægen tjekkede var bare muskel knuder der hvor armmusklerne hæfter på brystkassen, de ville forsvinde engang når jeg ikke bærer børn hele tiden, det tager jo så mange år....for når mine de yngste bliver for store til det, er der måske børnebørn at bære...

Anmeld

25. januar 2009

Ny mor

Åhhh, du rammer min dårlige samvittighed......jeg er bare så (dum) og bange for at finde noget at jeg lidt ligesom "glemmer" det....

Tak for wake up´et!!!

Birgitte

Anmeld

26. januar 2009

Tut

UPDATE:

Jeg ringede til Herlev hospital i dag, bare for at høre hvornår jeg fik en indkaldelse. Hende jeg talte med havde åbenbart lige fået et afbud, så vupti - det fik jeg. På onsdag kl. 9:30..

Så tøser, på onsdag kl. 9:30...

Tut

Anmeld

26. januar 2009

bette

ej det var da hurtigt.. lækkert da.. krydser alt hva jeg kan...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.