Har du haft en spontan abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.924 visninger
11 svar
0 synes godt om
23. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hej mødre og blivende mødre.
Jeg havde selv en spontan abort for 3 år siden, som jeg føler har sat sine spor. Bl.a. fordi den blev efterfulgt af en række dumme begivenheder. Jeg kunne tænke mig at spørge jer om I har haft en spontan abort, og hvis ja hvordan I reagerede efterfølgende og hvordan I har det med oplevelsen i dag?

Kram
Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2009

lonemus

Hej mødre og blivende mødre.
Jeg havde selv en spontan abort for 3 år siden, som jeg føler har sat sine spor. Bl.a. fordi den blev efterfulgt af en række dumme begivenheder. Jeg kunne tænke mig at spørge jer om I har haft en spontan abort, og hvis ja hvordan I reagerede efterfølgende og hvordan I har det med oplevelsen i dag?

Kram
Rosa

Ja, jeg havde også en spontan abort for 3 år siden. Det skete i uge 12.
Det var umenneskelig hårdt, netop fordi det var min første graviditet og virkelig et ønskebarn.
6 måneder efter blev jeg gravid igen, denne graviditet forløb helt uden blødninger.
3 måneder efter jeg havde født, blev jeg gravid igen, heller ingen blødninger her.

Det var selvfølgelig rigtig hårdt den gang det skete, men det er ikke noget jeg tænker så meget over mere. Det var bare ikke meningen det skulle være den gang - og jeg kan jo slet ikke forestille mig andre børn, end de to dejlige jeg har

Lone

Anmeld

23. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Det er også min opfattelse (og mit håb) at det følelsesmæssige sår man får efter en SA først rigtigt heler når man får en lille stump op og ligge på maven første gang... Men jeg vil gerne høre hvad I andre synes

Anmeld

23. januar 2009

lonemus

Rosa skriver:

Det er også min opfattelse (og mit håb) at det følelsesmæssige sår man får efter en SA først rigtigt heler når man får en lille stump op og ligge på maven første gang... Men jeg vil gerne høre hvad I andre synes

Ja, jeg var meget nervøs under begge mine graviditeter, bange for jeg skulle miste igen. Jeg fik så en del ekstra scanninger, så jeg blev beroliget.
Men ja, da jeg fik min først fødte op på maven.......så var jeg bare så lykkelig

Lone

Anmeld

26. januar 2009

Nemesis

har lige haft en. DEt var et langt og ikke særligt rart forløb og jeg bliver da stadig ked af det, når jeg tænker på hvad der kunne have været.

Det var et eller andet denne gang der dog sad som en fornemmelse af, at det ikke skulle være. Jeg var i 11 uge og ventede kun på en scanning der kunne be eller afkræfte min fornemmelse.

Den fik jeg jo så og min fornemmelse var rigtigt, så det var ikke et chok der....men jeg kan da godt mærke at jeg psykisk ikke er helt så meget på toppen som mine omgivelser nok tror.

Jeg ved stadig ikke om vi går i gang med forsøget igen, men vi har så også 3 tilsammen allerede :-)
Så jeg håber da at såret alligevel kan hele - også uden baby.

Sisse

Anmeld

26. januar 2009

Kvindemin

ladydan1 skriver:

har lige haft en. DEt var et langt og ikke særligt rart forløb og jeg bliver da stadig ked af det, når jeg tænker på hvad der kunne have været.

Det var et eller andet denne gang der dog sad som en fornemmelse af, at det ikke skulle være. Jeg var i 11 uge og ventede kun på en scanning der kunne be eller afkræfte min fornemmelse.

Den fik jeg jo så og min fornemmelse var rigtigt, så det var ikke et chok der....men jeg kan da godt mærke at jeg psykisk ikke er helt så meget på toppen som mine omgivelser nok tror.

Jeg ved stadig ikke om vi går i gang med forsøget igen, men vi har så også 3 tilsammen allerede :-)
Så jeg håber da at såret alligevel kan hele - også uden baby.

Sisse

Åh jeg for altså kullegysninger på jeres alle's vejne.
Det måtte jeg bare fortælle jer. Føler sådan med jer.

Min bedste veninde havde en spontan abort for 4 dage siden, derfor vil jeg også gerne lige følge med herinde.

Stort kærligt knus

Anmeld

26. januar 2009

Heidi.

Hej..

Ja det har jeg .. for snart 7 år siden. Jeg var i 14 uge, og jeg gennemgik et smertehelvede uden lige. Jeg fik rigtige veer´og det var en meget ubehagelig oplevelse for mig. Jeg blev gravid igen ca 3 måneder efter og jeg var meget bange under det meste af graviditeten.. Jeg blev så gravid igen ca 3 år efter og osse i den graviditet var jeg meget bange.. Jeg bliver ikke sådan ked af det mere , men jeg tænker tit på det. Når vi når den 16 April tænker jeg ekstra meget over det for den dag havde jeg nemlig termin

Anmeld

26. januar 2009

pussekat

hejsa
jeg her lige prøve det her i maj 08 det være ønske børn da vi skulle have 2 som mig og min mand her prøve i 4 år nu på at få ved fertilitet det gik til i uge 10 og vi her være hele ned over det vi start op her den 8-2 på næsesprye og i icsi og vi ønske også højt et barn/børn så jul være ikke en godt tid for os det jeg havw termin den 24-12-08 det er surt det ikke vil lykke når man ønske det og nu vi skal start op igen tænker vi om det ikke skal lykke for os at få et barn

Anmeld

26. januar 2009

Pia.

Ja det har jeg desværre prøvet to gange.... Men anden gang var tvillinger og der mistede jeg "heldigvis" kun den ene så Mille pigen blev i min mave... Men hendes søster/bror mistede jeg tidligt... - det sjove var at ved fødslen var der to af det hele, eller sådan en ekstra sæk, eller hvad sådan noget hedder... så min graviditet har været som hvis jeg hele tiden havde ventet tvillinger...

Knus Pia.

Anmeld

26. januar 2009

BettyBlue

Jeg havde en SA i juni 08... Var godt nok 6 uger henne da jeg mistede.... Det var planlagt så jeg havde det ikke speciel godt med det...
Jeg er dog glad for at jeg blev gravid igen 3 måneder efter, men vil jo herne have det barn man mistede.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.