Var jeg overforsigtig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.488 visninger
20 svar
0 synes godt om
20. september 2011

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg er taget hjem for at arbejde. I den sammen bygning ( dels nedenunder i kælderen og ved siden af) som vi har kontor, var der her til morgen blevet sprøjtet mod skadedyr.

Jeg opdager det først da jeg ankommer på arbejde, ved at nogle af dem som arbejder hos et andet firma, som holder til i samme bygning men på 2. sal, stopper mig på vej ind og siger den er helt gal, de er alle gået hjem grundet kvalme og svimmelhed, og har fundet ud af det skyldes der er sprøjtet mod skadedyr.

De nærmest forbyder mig at gå ind på mit kontor, "da det vil være farligt for mit barn", men jeg synes jo lige jeg er nød til at finde ud af hvad der foregår, så jeg går derind. 

Der lugter ganske rigtig slemt på mit kontor/arbejdsplads og jeg henvender mig til en leder for at høre hvad det er for noget. Lederen er ikke vidende herom, så der bliver ringet til en vicevært, som bekræfter at der er sprøjtet her til morgen og at det skulle være ufarligt at opholde sig i rummet, som der er blevet sprøjtet efter 3-4 timer.

Jeg beslutter mig med det samme at jeg slet ikke ønsker at tage risikoen ved at blive der, da jeg er gravid. Jeg kører defor hjem med det samme (jeg kan arbejde hjemmefra)

Men jeg fornemmede en uforståenhed fra lederen.

Jeg aner ikke hvad der var blevet sprøjtet med, så jeg kan ikke søge på midlet for at be- eller afkræfte om det var det rigtige jeg gjorde.

Jeg synes derfor egentlig selv det var det rigtige, men hvad synes I andre mon?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2011

Awd

Jeg ville 100% have gjort det samme, i mine øjne er det bedre at være sikker, tænk nu hvis du var blevet og du senere fandt ud af at det kunne skade, så havde du jo været helt ødelagt af bekymring for den lille i mavsen

Så helt sikkert rigtig godt gjort

Anmeld

20. september 2011

SussieThyssen

Jeg giver dig helt ret..jeg ville prompte have gjort det samme.

Hvis jeg var dig, så ville jeg lige give fagforeningen eller kommunen et kald og høre om de ved noget omkring regler og sikkerhed for gravide desangående.

Jeg ved dog så meget, at hvis man fx gasser mod lopper, så må gravide overhovedet ikke komme i nærheden før efter en uges udluftning og grundig rengøring.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. september 2011

Jolene

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg er taget hjem for at arbejde. I den sammen bygning ( dels nedenunder i kælderen og ved siden af) som vi har kontor, var der her til morgen blevet sprøjtet mod skadedyr.

Jeg opdager det først da jeg ankommer på arbejde, ved at nogle af dem som arbejder hos et andet firma, som holder til i samme bygning men på 2. sal, stopper mig på vej ind og siger den er helt gal, de er alle gået hjem grundet kvalme og svimmelhed, og har fundet ud af det skyldes der er sprøjtet mod skadedyr.

De nærmest forbyder mig at gå ind på mit kontor, "da det vil være farligt for mit barn", men jeg synes jo lige jeg er nød til at finde ud af hvad der foregår, så jeg går derind. 

Der lugter ganske rigtig slemt på mit kontor/arbejdsplads og jeg henvender mig til en leder for at høre hvad det er for noget. Lederen er ikke vidende herom, så der bliver ringet til en vicevært, som bekræfter at der er sprøjtet her til morgen og at det skulle være ufarligt at opholde sig i rummet, som der er blevet sprøjtet efter 3-4 timer.

Jeg beslutter mig med det samme at jeg slet ikke ønsker at tage risikoen ved at blive der, da jeg er gravid. Jeg kører defor hjem med det samme (jeg kan arbejde hjemmefra)

Jeg aner ikke hvad der var blevet sprøjtet med, så jeg kan ikke søge på midlet for at be- eller afkræfte om det var det rigtige jeg gjorde.

Jeg synes, det er helt i orden, at du ikke vil tage chancen. Altså sundhedsstyrelsen fraråder jo alle midler på sprayflaske - vidst fordi det kan indåndes. Nu var det jo 3-4 timer siden, men lige som maling dampe ikke er godt, så var det jo tydeligt i din beskrivelse, at det kunne lugtes, så der kan jo stadig være noget i luften.

Hvis du fornemmede, at din leder ikke forstod din bekymring, synes jeg du skal tage den op. Netop forklare det du fortæller her, at du ikke ved, hvad den spray indeholder. Jeg kan da ikke forestille mig, at det er milde sager, når det skal slå noget ihjel. Og der er andre i bygningen, der faktisk har fået det dårligt!

Du skal lytte til din egen intuition, som du netop gjorde.

Anmeld

20. september 2011

Anonym trådstarter

Catering-Cakes skriver:

Jeg ville 100% have gjort det samme, i mine øjne er det bedre at være sikker, tænk nu hvis du var blevet og du senere fandt ud af at det kunne skade, så havde du jo været helt ødelagt af bekymring for den lille i mavsen

Så helt sikkert rigtig godt gjort

Tusind tak det er dejligt at høre, for jeg sidder virkelig og bliver i tvivl om jeg var for sippet, for det er der helt sikkert nogen der vil synes  Jeg ved jo heller ikke med sikkerhed at det vil/kan være skadeligt, men jeg tænker bare hvis hårlak frarådet grundet indånding af kemiske stoffer, så er det nok ikke synedligt meget bedre med skadedyrsgift, som man ikke kan opholde sig i i 3-4 timer.

Jeg ville bare et eller andet sted ønske, at man sort på hvidt vidste at det ville være farligt, så man på en eller anden måde ikke skal forsvare sin beslutning uden facts.

Anmeld

20. september 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Jeg giver dig helt ret..jeg ville prompte have gjort det samme.

Hvis jeg var dig, så ville jeg lige give fagforeningen eller kommunen et kald og høre om de ved noget omkring regler og sikkerhed for gravide desangående.

Jeg ved dog så meget, at hvis man fx gasser mod lopper, så må gravide overhovedet ikke komme i nærheden før efter en uges udluftning og grundig rengøring.

Kærligst
Sussie

Åh, det er bare Så dejligt at blive bakket op i min beslutning. Så føler jeg mig bedre rustet til at tage en evt. diskussion.

Problemet er nok at mange af en ældre generationer end min egen, som min leder og kollega er, ikke er helt så orienteret omkring alle de ting man fraråder i dag og derfor ikke helt forstår det og nok synes det er sippet.

Jeg er ikke med i en fagforening, men kan jeg mon finde noget om det andre steder, for nu bliver jeg sgu da bange for om det kan være farligt at komme derind i morgen.....

Det er godt nok træls, at jeg ikke ved hvad for et middel det er....

Anmeld

20. september 2011

Anonym trådstarter

Jolene skriver:

Jeg synes, det er helt i orden, at du ikke vil tage chancen. Altså sundhedsstyrelsen fraråder jo alle midler på sprayflaske - vidst fordi det kan indåndes. Nu var det jo 3-4 timer siden, men lige som maling dampe ikke er godt, så var det jo tydeligt i din beskrivelse, at det kunne lugtes, så der kan jo stadig være noget i luften.

Hvis du fornemmede, at din leder ikke forstod din bekymring, synes jeg du skal tage den op. Netop forklare det du fortæller her, at du ikke ved, hvad den spray indeholder. Jeg kan da ikke forestille mig, at det er milde sager, når det skal slå noget ihjel. Og der er andre i bygningen, der faktisk har fået det dårligt!

Du skal lytte til din egen intuition, som du netop gjorde.

Dejligt med noget forståelse, jeg sagde også at jeg ikke ønskede at tage nogen chance med barenet i maven og jeg jo skal amme om noget tid, så forklarede egentlig at jeg ikke ville tage nogen chancer.

Lederen er ikke typen der bliver sur og mit job er meget frit, men jeg søgte nok lidt forståelse og andres mening 

Anmeld

20. september 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Åh, det er bare Så dejligt at blive bakket op i min beslutning. Så føler jeg mig bedre rustet til at tage en evt. diskussion.

Problemet er nok at mange af en ældre generationer end min egen, som min leder og kollega er, ikke er helt så orienteret omkring alle de ting man fraråder i dag og derfor ikke helt forstår det og nok synes det er sippet.

Jeg er ikke med i en fagforening, men kan jeg mon finde noget om det andre steder, for nu bliver jeg sgu da bange for om det kan være farligt at komme derind i morgen.....

Det er godt nok træls, at jeg ikke ved hvad for et middel det er....

Min søde pige..kan du SÅ få set at melde dig ind i en fagforening..det er netop i den slags situationer man har brug for den..og i dag kan man få så billige medlemskaber, at det nærmest er hul i hovedet ikke at være medlem. Når jeg tænker på de gange i mit liv, hvor jeg har haft brugt min fagforening, og aldrig havde klaret mig uden...puuuhh siger jeg bare.

Nå et bare et meget godt råd fra en gammel kone

Kontakt teknisk forvalning i din kommune og forhør dig der.

Anmeld

20. september 2011

Malli

Anonym skriver:

Jeg  ville ha gjort NØJAGTIG det samme som du gjorde!

Hvorfor i alverden skulle man risikere noget med ens et og alt! Og hvis det viser sig at der intet farligt var med det de sprøjtede med, så handlede du stadig helt rigtigt, og løb ingen chancer! Synes slet ikke det kan diskuteres om du skulle være blevet eller ej, for svaret er ganske enkelt NEJ! God beslutning du tog 

Anmeld

20. september 2011

Benjamins'mor

Jeg havde helt sikkert gjort det samme! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.