KVALME - Hjælp for dælan!! (Preggy-indlæg)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2009

Ny mor

Åh, din stakkel - jeg havde også mega-kvalme især i starten af graviditeterne og lovede mig selv "at det gjorde jeg bare aldrig mere" Mig hjalp det at starte dagen med salt mad (pasta med kødsovs og i den dur til morgenmad) Brød med (salt) pålæg kunne også gøre det. Så var jeg ligesom mindre søsyg resten af dagen......

Spændende om nålene virker

Kh Birgitte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2009

Monica

Hey

Altså jeg spiser en del slik pinde hver dag... Hjælper at have noget at sutte på, så mærker jeg ikke kvalmen...

(Skal nok lade være med at fortælle at Lars havde noget jeg kunne få i munden der HELT sikkert ville tage kvalmen....)

Monica - som har været til NF scanning i dag

Anmeld

23. januar 2009

bette

jeg åd alt indenfor rækkevidde.. haa
ej mest tog gulerødderne kvalmen..
men jeg ville nok spørge lægen hvis det var så slemt som du beskriver

Anmeld

23. januar 2009

Tikki

Jeg lugtede til citroner Jeg gik med halve citroner i lommen, havde dem ved sengen, i tasken osv.og det virker sgu!

Anmeld

23. januar 2009

Tynen

Jeanette skriver:

Jeg lugtede til citroner Jeg gik med halve citroner i lommen, havde dem ved sengen, i tasken osv.og det virker sgu!

Vildt! Det har jeg aldrig hørt om før!

Anmeld

24. januar 2009

Lulle25

Tynen skriver:

Er der nogen af jer der døjede med kvalme da I var gravide?

Jeg kan næsten ikke komme igennem dagen fordi jeg er så ramt af det og føler at det går ud over Stella big time.
Jeg kan næsten ikke skifte hende, fordi jeg skal spy bare ved lugten af tis.
Morgenmaden får hun senere end hun plejer, fordi jeg ikke kan åbne køleskabet i frygt for at overmale køkkenet og alting foregår i slow motion.

Det fortsætter hele dagen - Stilner dog af efter kl. 12, for så at indtræde med fuld hammer når jeg får fri.

Hvad dælen skal jeg gøre??
Har prøvet at spise små måltider, men det virker bare ikke.

Har I nogen råd?

Åh hvor jeg kender det, er i uge 27 nu og døjer stadig med kvalme, men er blevet hjulpet af 2 jordmødre på Kolding sygehus med akupunktur, det tager lige et par gange, men det virker dæmpende, kan slet ikke leve uden, så jeg ville da undersøge om det sygehus du er tilknyttet tilbyder akupunktur.

Ellers kan jeg komme med nogen af de råd jeg fik. Nogen af dem prøvede jeg og andre gad jeg ikke. Spis ikke stærkt mad, spis ikke varmt mad en periode, spis is is og atter is (gjorde jeg så ikke, gad sgu ikke ligne en flodhest altså før nu) Drik meget vand, spis masser af frugt, grønt, salat, youghurt og sådanne ting, spis tørre kiks inden du står op, spis ikke inden sengetid, oj ja jeg kunne blive ved med gode råd, så prøv dig frem og held og lykke
Kh Louise

Anmeld

24. januar 2009

Tynen

Lulle25 skriver:

Åh hvor jeg kender det, er i uge 27 nu og døjer stadig med kvalme, men er blevet hjulpet af 2 jordmødre på Kolding sygehus med akupunktur, det tager lige et par gange, men det virker dæmpende, kan slet ikke leve uden, så jeg ville da undersøge om det sygehus du er tilknyttet tilbyder akupunktur.

Ellers kan jeg komme med nogen af de råd jeg fik. Nogen af dem prøvede jeg og andre gad jeg ikke. Spis ikke stærkt mad, spis ikke varmt mad en periode, spis is is og atter is (gjorde jeg så ikke, gad sgu ikke ligne en flodhest altså før nu) Drik meget vand, spis masser af frugt, grønt, salat, youghurt og sådanne ting, spis tørre kiks inden du står op, spis ikke inden sengetid, oj ja jeg kunne blive ved med gode råd, så prøv dig frem og held og lykke
Kh Louise

Det reddede så lige min dag at du skrev at det akupunktur tager et par gange.

Igår kunne jeg godt mærke at kvalmen var "lettere" end den plejede at være og kom faktisk nogenlunde igennem dagen.
MEN - Idag har bare været frygtelig.
Har kastet op og lagt på sofaen hele dagen, og blev rigtig skuffet ovet at det ikke havde en bedre effekt.
Havde virkelig høje forventninger til det.. Ja, altså.. Lige indtil jeg brækkede mig

Tror jeg vil tage en omgang nåle mere på onsdag når jeg skal til første lægebesøg.
Også selvom jeg er freaking nåleangst og flere gange var ved at flå nålene ud af armene i panik

Anmeld

24. januar 2009

birgittemarie

Uuuha Tun, jeg havde også den mest ufattelige kvalme og kastede op flere gange om dagen i de første 3-4 måneder og det er virkelig også noget, jeg frygter for skal ske, når jeg engang bliver gravid igen.

Jeg lå i sengen i to måneder med en madpakke, som husbond lavede til mig, før han tog på arbejde om morgenen og en spand ved siden af, som jeg ørlede i hver anden time ca.
NØJ, hvor var jeg syg. Jeg kunne sørme godt have brugt en læge, der havde tilbudt lidt medicinering i den anledning eller bare et par nåle. Fornemmer man en vis bitterhed - DET TROR JEG NOK.

Hvad stiller man op med et lille barn, der har brug for sin mor, når man ikke kan stå op hele dagen? Du må trøste dig med, at hun får en lillesøster eller -bror for besværet.

Jeg ønsker dig rigtig god bedring og håber akupunkturen hjælper.

BTW - jeg har altid syntes at ingefær har hjulpet på min kvalme, men på min gravid-kvalme hjalp det ikke.

Anmeld

25. januar 2009

Lise

Jeg var dog ikke SÅ ramt af kvalme...men den var da tilstedeværende en uge eller to, om jeg husker rigtigt. Synes at erindre at klementiner var alle tiders - jeg tror i det hele taget at citrusfrugter er super til at kurere denne slags lidelser... Ellers skulle jeg blot sørge for ikke at blive sulten (svært hvis man ørler konstant, kan jeg godt se), for så kom kvalmen. Så jeg småspiste konstant - masser af frugt og grønt, og INGEN kød

Held og lykke med det, Tynepige! Ellers tænk på at der er da ikke sååååe lang tid til september

Anmeld

25. januar 2009

bette

havde det helt på samme måde.. små spiste også hele tiden.. det hjalp med at holde kvalmen væk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.