Jer på su og med fritidsjob...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.741 visninger
17 svar
0 synes godt om
20. september 2011

Anonym trådstarter

de af jer der opfylder barselsdagpenge satsen, modtager i barselsdagpenge og su fødselsklip under jeres barsel?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2011

natalia86

Jeg får SU og barselsDP vedsiden af. Du skal være tilknyttet samme arbejdsplads i de sidste 8 uger op til barselsperioden og arbejde minimum 120timer sammenlagt i de 8 uger. Din arbejdsplads skal så en form 401 (tror jeg nok det hedder) til kommunen hvor der står hvor mange timer du arbejder i gennemsnit om ugen. Du skal være opmærksom på at du max kan få for 34 timer om ugen i barselsDP ved siden af din SU, hvis du er indmeldt på uddannelsen.Nu ved jeg ikke om du tager orlov eller hvordan, men du må IKKE få barselsDP og fødselsklip samtidig. 

Dog hvis du er alene kan du jo søge om enlig forsørgertillæg når du første gang får det fra kommunen. Så får du nemlig dobbelt SU. 

Du kan få fødselssklippene 2 el. 3 måneder før du har termin, så kan du jo få miksklip indtil din barselsperiode begynder. 

Jeg har ikke selv haft orlov fra udd. da jeg fik min søn for snart et år siden, men jeg har fået barselsDP ved siden af alm. SU. 

Anmeld

29. september 2011

natalia86

Glemte helt at give dig dette link - Det er en pjece fra studenterrådet som kan give dig svar på alt  

http://www.studenterraadgivningen.dk/Files/Filer/Pjecer/Barsel.pdf 

Anmeld

29. september 2011

Anonym trådstarter

natalia86 skriver:

Glemte helt at give dig dette link - Det er en pjece fra studenterrådet som kan give dig svar på alt  

http://www.studenterraadgivningen.dk/Files/Filer/Pjecer/Barsel.pdf 

Sorry men hvem har dog givet dig de oplysninger??:s nu har jeg selv sidde. Jeg oprettet brugt 4 timer i su møde og kommunen vedrørende barsel, det er 120 timer fordelt på 13 uger op til de 4 uger før forventet termin, og barselsdagpenge kan godt udbetales sammen med fødselsklip når man holder orlov det var ihvertfald hvad kommune og su sagde og skrev i referatet af mødet:/ men nu bliver jeg da vildt bekymret:/

Anmeld

29. september 2011

natalia86

Sorry med de 8 uger - Kan jeg se er lavet om til 13 uger - for et år siden var det 8 uger Anyways, har selv været det hele igennem og kommunen ved ikke det mindste om hvad man kan få og må få. For som det står klart i SU-loven så må man IKKE modtage anden offentlig støtte når man får fødselsklip, så hvis din egen arbejdsplads selv udbetaler barselsDP så er det jo fint nok, men det er de færreste som gør det til medarbejdere i fritidsjob. 

Det står os i pjecen som jeg sendte i sidste indlæg. Jeg fik alt dette afvide af min studievejleder fordi hun selv lige havde været på barsel. 

Har selv lige betalt et fødselsklip tilbage, fordi jeg havde fravalgt det forsent da jeg gik på barsel. Så det er et klart svar til at man IKKE må få barselsDP samtidig med fødselsklip  

Anmeld

29. september 2011

Anonym trådstarter

natalia86 skriver:

Sorry med de 8 uger - Kan jeg se er lavet om til 13 uger - for et år siden var det 8 uger Anyways, har selv været det hele igennem og kommunen ved ikke det mindste om hvad man kan få og må få. For som det står klart i SU-loven så må man IKKE modtage anden offentlig støtte når man får fødselsklip, så hvis din egen arbejdsplads selv udbetaler barselsDP så er det jo fint nok, men det er de færreste som gør det til medarbejdere i fritidsjob. 

Det står os i pjecen som jeg sendte i sidste indlæg. Jeg fik alt dette afvide af min studievejleder fordi hun selv lige havde været på barsel. 

Har selv lige betalt et fødselsklip tilbage, fordi jeg havde fravalgt det forsent da jeg gik på barsel. Så det er et klart svar til at man IKKE må få barselsDP samtidig med fødselsklip  

den opdaterede fra 2009 står der følgende "

Du har lov til at blive hjemme og passe dit barn og altså være fraværende

fra uddannelsen, men du skal fortsat være indskrevet på uddannelsen, og du må i den

periode ikke modtage anden offentlig støtte, der udelukker SU eller være i lønnet

praktik." 

Dette gør barselsdagpenge ikke det har jeg på skrift så synes virkelig det er mystisk dette her  

Og hvem kan overleve kun på su fødselsklip???

Iiiih jeg HADER at være studerende  

Anmeld

29. september 2011

Anonym trådstarter

natalia86 skriver:

endvidere står der dette her "

Barselsdagpenge og fødselsklip

Du kan modtage barselsdagpenge og fødselsklip samtidig, svarende til at du kan have

lønindkomst og SU-klip samtidig. Du skal være opmærksom på, at barselsdagpenge

også indgår i fribeløbet. Du kan ikke modtage barselsdagpenge svarende til 37 timer

pr. uge og samtidig modtage fødselsklip."

Den pjece jeg har er fra 2009 så hvis du har holdt sidste år og læst i den fra 2003 så er det altså virkelig øv :/

Forstod heller intet af det fordi du må jo gerne arbejde og få su  

Anmeld

30. september 2011

natalia86

Anonym skriver:

endvidere står der dette her "

Barselsdagpenge og fødselsklip

Du kan modtage barselsdagpenge og fødselsklip samtidig, svarende til at du kan have

lønindkomst og SU-klip samtidig. Du skal være opmærksom på, at barselsdagpenge

også indgår i fribeløbet. Du kan ikke modtage barselsdagpenge svarende til 37 timer

pr. uge og samtidig modtage fødselsklip."

Den pjece jeg har er fra 2009 så hvis du har holdt sidste år og læst i den fra 2003 så er det altså virkelig øv :/

Forstod heller intet af det fordi du må jo gerne arbejde og få su  

Synes nu nok heller ikke at den var orange og gul som den jeg fik  

Skulle bare finde en frem hurtigt på google - ha ha så meget for google opdateringer. 

Men det er mærkeligt at du har fået afvide at du godt må modtage offentlig støtte som barselsDP jo er. For jeg har lige måtte tilbagebetale et fødselsklip for Oktober sidste år. 

Men hvis du har det på skrift, så kan de jo ikke komme og kræve penge af dig til næste år  

Anmeld

30. september 2011

Anonym trådstarter

natalia86 skriver:

Synes nu nok heller ikke at den var orange og gul som den jeg fik  

Skulle bare finde en frem hurtigt på google - ha ha så meget for google opdateringer. 

Men det er mærkeligt at du har fået afvide at du godt må modtage offentlig støtte som barselsDP jo er. For jeg har lige måtte tilbagebetale et fødselsklip for Oktober sidste år. 

Men hvis du har det på skrift, så kan de jo ikke komme og kræve penge af dig til næste år  

Kan maile pjecen til dig hvor det ordret også står for måske har de lavet en fejl med dig??:/

Anmeld

30. september 2011

Lise

Jeg ved ikke om reglerne stadig er de samme, men da jeg var på min første barsel i 2007, var jeg faktisk kun på barsel fra mit fritidsjob. Jeg havde opfyldt kravene om funktionærlignende job de sidste 13 uger min 8 t/ugen op til barslen, og så gik jeg på barsel, hvor jeg fik laveste sats 10 timer om ugen i barselsdagpenge. Derudover fik jeg dobbelt su. Jeg burde egentlig have været blevet bachelor, og altså befinde mig mellem min bachelor og kandidat under barslen, men (heldigvis) dumpede jeg en af mine allersidste eksamener, hvilket betød at jeg kunne gøre det på denne måde. Så jeg var altså studieaktiv under hele barslen, men havde ingen undervisning. Min søn blev født i juli, og jeg skulle til eksamen i slutningen af maj året efter. Det var perfekt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.