natalia86 skriver:
Sorry med de 8 uger - Kan jeg se er lavet om til 13 uger - for et år siden var det 8 uger
Anyways, har selv været det hele igennem og kommunen ved ikke det mindste om hvad man kan få og må få. For som det står klart i SU-loven så må man IKKE modtage anden offentlig støtte når man får fødselsklip, så hvis din egen arbejdsplads selv udbetaler barselsDP så er det jo fint nok, men det er de færreste som gør det til medarbejdere i fritidsjob.
Det står os i pjecen som jeg sendte i sidste indlæg. Jeg fik alt dette afvide af min studievejleder fordi hun selv lige havde været på barsel.
Har selv lige betalt et fødselsklip tilbage, fordi jeg havde fravalgt det forsent da jeg gik på barsel. Så det er et klart svar til at man IKKE må få barselsDP samtidig med fødselsklip
endvidere står der dette her "
Barselsdagpenge og fødselsklip
Du kan modtage barselsdagpenge og fødselsklip samtidig, svarende til at du kan have
lønindkomst og SU-klip samtidig. Du skal være opmærksom på, at barselsdagpenge
også indgår i fribeløbet. Du kan ikke modtage barselsdagpenge svarende til 37 timer
pr. uge og samtidig modtage fødselsklip."
Den pjece jeg har er fra 2009 så hvis du har holdt sidste år og læst i den fra 2003 så er det altså virkelig øv :/
Forstod heller intet af det fordi du må jo gerne arbejde og få su
Anmeld