Madplan pr.uge ! hjææælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.825 visninger
18 svar
0 synes godt om
19. september 2011

Anonym trådstarter

Hey alle sammen...

mig og min kæreste lever rigtig, ritgitg dyrt hver måned på trods af at vi begge er på su kun uden su lån osv..

jeg mangler lidt hjælp for jeg vil gerne spare så meget som muligt men samtidig os blive mæt.. så kunne rigtig godt tænke mig at vide hvordan og hvorledes jeres madplan pr.uge ser ud, eller komme med forslag til noget spændende, for, for det meste laver vi bare spaghetti, lasagne eller spiser ude (og det er sindsyg dyrt for os, og det skal stoppe nu) ... vi vil os gerne være sunde nemlig...

så kom hid med gode idéer til noget som mætter og er sundt plzz

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2011

Georgia

Anonym skriver:

Hey alle sammen...

mig og min kæreste lever rigtig, ritgitg dyrt hver måned på trods af at vi begge er på su kun uden su lån osv..

jeg mangler lidt hjælp for jeg vil gerne spare så meget som muligt men samtidig os blive mæt.. så kunne rigtig godt tænke mig at vide hvordan og hvorledes jeres madplan pr.uge ser ud, eller komme med forslag til noget spændende, for, for det meste laver vi bare spaghetti, lasagne eller spiser ude (og det er sindsyg dyrt for os, og det skal stoppe nu) ... vi vil os gerne være sunde nemlig...

Ris og boller i Karry
Kål rouletter (MUMS)
Gryderet med kartoffel mos
Risengrød
Pitabrød
Pastasalat
Øllerbrød med fløde
Rugbrød med spejlæh
Ristet franskbrød med tun og ananas
Hj. kartoffel lasagne (NEM)
Suppe m. flute
Osv osv

Anmeld

19. september 2011

musse1

Anonym skriver:

Hey alle sammen...

sådan som denne uge:

thailansk kylling med ris rester dagen efter

nakkekoteletter med ovn kartofler og grønsager

sur-sød kylling med ris rester dagen efter

ribbensteg med kartofler og sovs

kylling, kartofler i ovn, karrysovs og gørnsager

Anmeld

19. september 2011

Mor Christa

vores madplan for denne uge:
I dag: Marineret kylling og rodbrufter bagt i ovnen
I morgen: Hjemmelavet burgere
Onsdag; Pitabrød
Torsdag: Koteletter m porre og bønner og smærstegte kartofler
Fredag: Frikadeller, kartofler og brun sovs
Lørdag: Wok med svinekød og grøntsager og ris
Søndag: Rugbrød

Alt dette har jeg handlet ind til i dag, og udover dette har jeg også købt frugter, brød til ugen, MME til sønnen og nogle småting. 351 kroner har jeg brugt  

Anmeld

19. september 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Hey alle sammen...

Du kan lige få to nemme, simple og billige opskrifter, som vi bruger jævnligt. Der bliver MEGET! Vi er to, og selvom vi begge har en stuuur appetit, er der altid rester til fryseren, som man kan bruge en anden dag. 

NEM CHILI CON CARNE:
500 gram hakket okse
2 store løg
2 peberfrugter (farve ligegyldig, men rød er godt)
2 fed hvidløg
2 dåser hakkede tomater
2 dåser baked beans
250 gram champignon i skiver 
En sjat letmælk eller andet mælk
Chili
Cayennepeber
Salt
Peber

Kødet brunes i en stor gryde. Løg og peberfrugt skæres i tern, champignon skylles og skives. Når kødet er brunet, tilsættes løg og peberfrugt og steger med, til løgene begynder at være gennemsigtige. Derefter tilsættes champignon og krydderier, indtil champignonen er blevet stegt lidt og har suget saft til sig. Dernæst tilsættes en sjat letmælk og tingene på dåse. Der røres rundt, og retten simrer i et kvarters tid. Serveres med en klat creme fraiche.

NEM ASPARGESSUPPE MED KYLLING

2,5 dl cremefine til madlavning 7% (eller den billigere udgave, Milda)
400-500 gram kyllingebryst eller inderfilet.
4 dåser asparges
2 hønsebouillon terninger
1 liter vand
1 bakke champignon
Valgfri krydderier, men salt og peber er egentlig nok

De 4 dåser asparges blendes. Kommes i en stor gryde sammen med vand, bouillonterninger og cremefine, og står og simrer. Kyllingebrystfileter kommes i et fad med lidt olie, salt og peber, og kommes i ovnen, til de er gennemstegte. Jeg har ikke taget tid, jeg tager bare efter, hvornår jeg kunne se, de var færdige. Champignon skæres i skiver og tørsteges på en pande, og hældes derefter i suppen.
Når kyllingen er færdig, trevles den til små strimler med en gaffel og hældes i suppen. Suppen står og simrer et par minutter, og så er der serveret.

Anmeld

19. september 2011

Benjamins'mor

Vi har madplan for et god stykke tid, men her får du det lige:

Hjemmelavet tomatsuppe. (Opskrift findes i debatten ''Del jeres lækre opskrifter. :-)''

Lasagne fra knorr, men kylling istedet.

Ris og kylling i karry.

Spaghetti og kødsovs.

Frisk pasta, kylling og porre i karrysovs.

Hakkebøffer, kartofler, brun sovs, og noget grønt tilbehør.

Hønsekøds supper med kød- og melboller og hjemmelavet hvidløgsbrød.

Anmeld

19. september 2011

Mamalou

musse1 skriver:

sådan som denne uge:

thailansk kylling med ris rester dagen efter

nakkekoteletter med ovn kartofler og grønsager

sur-sød kylling med ris rester dagen efter

ribbensteg med kartofler og sovs

kylling, kartofler i ovn, karrysovs og gørnsager

Har du en opskrift på thailandsk kylling?

Anmeld

19. september 2011

musse1

Mamalou skriver:

Har du en opskrift på thailandsk kylling?

jg kan ikke få lov til at smide noget her ind, ved ikke hvorfor, har stået på i noget tid. men sender den lige i en privat besked

Anmeld

19. september 2011

Maja_4000

musse1 skriver:

jg kan ikke få lov til at smide noget her ind, ved ikke hvorfor, har stået på i noget tid. men sender den lige i en privat besked

Jeg vil også meget gerne have den

Anmeld

19. september 2011

TR

Hey alle sammen...

I denne uge her skal vi have :

pita brød
Frisk pasta , sovs og grønt
Hjemmelavet pizza med salat
Frikedeller og kold kartoffel salat

- Så vi ikke lige kommet længere ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.