Anonym skriver:
Hey alle sammen...
mig og min kæreste lever rigtig, ritgitg dyrt hver måned på trods af at vi begge er på su kun uden su lån osv..
jeg mangler lidt hjælp for jeg vil gerne spare så meget som muligt men samtidig os blive mæt.. så kunne rigtig godt tænke mig at vide hvordan og hvorledes jeres madplan pr.uge ser ud, eller komme med forslag til noget spændende, for, for det meste laver vi bare spaghetti, lasagne eller spiser ude (og det er sindsyg dyrt for os, og det skal stoppe nu) ... vi vil os gerne være sunde nemlig...
så kom hid med gode idéer til noget som mætter og er sundt
plzz
Du kan lige få to nemme, simple og billige opskrifter, som vi bruger jævnligt. Der bliver MEGET! Vi er to, og selvom vi begge har en stuuur appetit, er der altid rester til fryseren, som man kan bruge en anden dag.
NEM CHILI CON CARNE:
500 gram hakket okse
2 store løg
2 peberfrugter (farve ligegyldig, men rød er godt)
2 fed hvidløg
2 dåser hakkede tomater
2 dåser baked beans
250 gram champignon i skiver
En sjat letmælk eller andet mælk
Chili
Cayennepeber
Salt
Peber
Kødet brunes i en stor gryde. Løg og peberfrugt skæres i tern, champignon skylles og skives. Når kødet er brunet, tilsættes løg og peberfrugt og steger med, til løgene begynder at være gennemsigtige. Derefter tilsættes champignon og krydderier, indtil champignonen er blevet stegt lidt og har suget saft til sig. Dernæst tilsættes en sjat letmælk og tingene på dåse. Der røres rundt, og retten simrer i et kvarters tid. Serveres med en klat creme fraiche.
NEM ASPARGESSUPPE MED KYLLING
2,5 dl cremefine til madlavning 7% (eller den billigere udgave, Milda)
400-500 gram kyllingebryst eller inderfilet.
4 dåser asparges
2 hønsebouillon terninger
1 liter vand
1 bakke champignon
Valgfri krydderier, men salt og peber er egentlig nok
De 4 dåser asparges blendes. Kommes i en stor gryde sammen med vand, bouillonterninger og cremefine, og står og simrer. Kyllingebrystfileter kommes i et fad med lidt olie, salt og peber, og kommes i ovnen, til de er gennemstegte. Jeg har ikke taget tid, jeg tager bare efter, hvornår jeg kunne se, de var færdige. Champignon skæres i skiver og tørsteges på en pande, og hældes derefter i suppen.
Når kyllingen er færdig, trevles den til små strimler med en gaffel og hældes i suppen. Suppen står og simrer et par minutter, og så er der serveret.