Hvad ligner det ?? (udslæt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.162 visninger
15 svar
0 synes godt om
22. januar 2009

Anja

Ligner det udslæt fra 3dagsfeber eller hvad ?
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2009

Ny mor

Er han blevet vaccineret for nylig? (Julius havde sådan nogle på maven 3 uger efter MFR-vaccinen uden han ellers var dårlig. Tror hans forsvandt efter et par dage. Har han feber?

Anmeld

22. januar 2009

Anja

Ny mor skriver:

Er han blevet vaccineret for nylig? (Julius havde sådan nogle på maven 3 uger efter MFR-vaccinen uden han ellers var dårlig. Tror hans forsvandt efter et par dage. Har han feber?

Han har haft feber siden søndag - 39-40 men svingende. Han er snottet og har været febersløj og ingen ting spist. I går var feberen væk om morgenen, men så kom den igen over middag og sammen med feberen kom udslættet. Det er blevet værre og værre. Nu har han ingen feber, men udslættet fortsætter med at brede sig. Han er mat men går rundt og leger.

Han fik MFR for ca 2 mdr siden.

Anmeld

22. januar 2009

Mikkelmusen

Ja det ligner lidt det Filuca havde med 3dagsfeber.

Anmeld

22. januar 2009

bette

hmm jeg synes der er meget til at det kan være 3 dags feber..
mikkel havde det kun i ansigtet og lidt ned i nakken

Anmeld

22. januar 2009

Ny mor

Anja skriver:

Han har haft feber siden søndag - 39-40 men svingende. Han er snottet og har været febersløj og ingen ting spist. I går var feberen væk om morgenen, men så kom den igen over middag og sammen med feberen kom udslættet. Det er blevet værre og værre. Nu har han ingen feber, men udslættet fortsætter med at brede sig. Han er mat men går rundt og leger.

Han fik MFR for ca 2 mdr siden.

hmm, underligt. Hvis det er 3 dags feberen burde den vel være på retur nu!?

Anmeld

22. januar 2009

Anja

Ny mor skriver:

hmm, underligt. Hvis det er 3 dags feberen burde den vel være på retur nu!?

Ja, det synes jeg jo også.

Har haft en sindsyg tanke om at det kunne være mæslinger. Når man læser på fx sygeboern.dk så lyder beskrivelsen af mæslinger fuldstændig som det han har haft .....

Anmeld

22. januar 2009

Anja

bette skriver:

hmm jeg synes der er meget til at det kan være 3 dags feber..
mikkel havde det kun i ansigtet og lidt ned i nakken

Ja, han har det meget. Det er hele maven, ryggen, nakken og ned i lysken. Der er også enkelte pletter i hovedet.

Anmeld

22. januar 2009

Ny mor

Anja skriver:

Ja, det synes jeg jo også.

Har haft en sindsyg tanke om at det kunne være mæslinger. Når man læser på fx sygeboern.dk så lyder beskrivelsen af mæslinger fuldstændig som det han har haft .....

Ja, men det var også det Julius havde - et mildt udbrud af mæslinger, men som efter eftervirkning efter vacc. Så skulle vacc. ikke have virket på mæslinger eller også er det en sen eftervirkning!? Har du snakket med lægen?
Stakkels lille mand......

Anmeld

22. januar 2009

Anja

Ny mor skriver:

Ja, men det var også det Julius havde - et mildt udbrud af mæslinger, men som efter eftervirkning efter vacc. Så skulle vacc. ikke have virket på mæslinger eller også er det en sen eftervirkning!? Har du snakket med lægen?
Stakkels lille mand......

Ja, det med lægen .....

Jeg ringede til vagtlægen i går sidst på eftermiddagen, han ville såmen gerne se ham, men sagde at han var sikker på at det var nældefeber og at jeg jo bare kunne gå til egen læge i dag. Da det ikke er forsvundet endnu og slet ikke ligner det nældefeber som min mand har nogle gange, så er det ikke det.

Vores læge har åbenkonsultation hver dag ml 13 og 14 - hvor du bare møder op uden tid. Jeg sendte manden derover med ham. Da de kom hjem havde de været nede at handle, havde været hos lægen men var gået igen da der var næsten 30 i kø og det gad han ikke vente på !!! MÆND !!

Så nu er det vagtlægen - igen eller vente til i morgen ml 13 og 14.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.