Anonym skriver:
Jeg er bange for at jeg har en dep..
Jege r ked af det ofte, træt hele tiden, halv sløj hele tiden.. Tænker mærkelige tanker om at hvis jeg nu sætter mine børn et eller andet sted så forestiller jeg mig at de falder og jeg forsøger at slå tankerne væk igen! Jeg er styret af en frygt for at de skal komme til skade. Samtidig med at jeg er ved at få spas af at gå hjemme og aldrig se nogle mennesker - vi har ikke mulighed for pasning.
hvordan ved man om man har en dep? Jeg ringer til lægen her når de åbner, men villelige høre Jer erfarne 
Jeg har selv en fødselsdepression, og jeg får medicin. Når du har en depression, mangler du et stof i hjernen og det er det pillerne går ind og "producerer" - eller noget i den stil. Jeg kan ikke forklare det bedre. Da jeg begyndte at tænke sådan, fik jeg et andet syn på det at skulle have medicin. Medicinen gør, at jeg ikke har så mange negative tanker og bedre kan rumme gråd. SAMTIDIG får jeg samtaleterapi. Min læge er rigtig god til sådan noget, så ham bruger jeg. Jeg er ikke til psykologer.
Ved hvor svært og uoverskueligt det kan være at ringe, men GØR det. For du skal ikke gå og have det sådan. Det er der hjælp for!
Og jeg er selv en gang imellem ved at skrige i mit hjem af bare at gå hjemme. Derfor har vi valgt at få den lille i vuggestue lidt tidligere (8½ mdr) - bare et par timer om dagen for at aflaste mig.
Skriv endelig til mig, hvis du har brug for det!
Anmeld