depression??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2011

Fru Aagaard

Jeg kan desværre ikke udtale mig om det, men vil ikke gå forbi uden at give dig et

Og bare sige - du er sej, fordi du lægger mærke til de og tager til lægen og gør noget, du lader det ikke bbare blive skubbet i baggrunden. Du tør stå ved det, og gøre noget

held og lykke til dig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2011

Anonym trådstarter

Fru Aagaard skriver:

Jeg kan desværre ikke udtale mig om det, men vil ikke gå forbi uden at give dig et

Og bare sige - du er sej, fordi du lægger mærke til de og tager til lægen og gør noget, du lader det ikke bbare blive skubbet i baggrunden. Du tør stå ved det, og gøre noget

held og lykke til dig..

Tak men så sej er jeg ikke.. Har tastet nummeret mange gange til lægen, men jeg lægger på førend den går igennem..

Det er meget svært for mig, jeg har haft den samme læge altid og han roser mig altid til skyerne for mit gode og solide arbejde med mine børn. Det er bare så svært at erkende at man har det skidt og at det føles som om hele verdenen er ved at falde sammen om ørene på en og det eneste man har lyst til er at sove og være alene.

Anmeld

20. september 2011

Tona

Anonym skriver:

Tusind tak.,.

Man kan vel godt frabede sig piller??

Det kan du ja. Jeg klarede en dep da jeg var helt ung uden piller. For mig var løsningen samtaleterapi. Mange læger vil gerne pr automatik udskrive piller når man har en dep. men det er ikke altid vejen frem.

Hvis man har brug for dem, så skal man spise dem...ingen tvivl om det. Men hvis man overhovedet kan overskue det, så vil jeg mene at det ofte er bedre at prøve anden behandling først og hjælper det så ikke kan man prøve pillerne. Det er jo kun en selv der kan vurdere hvor skidt man har det, sammen med lægen.

Men jo self. kan du frabede dig pillerne og forklare lægen at du gerne vil prøve alt anden behandling først  

Håber, at det hele snart ser lysere ud

Anmeld

20. september 2011

Ansemusen

Anonym skriver:

Jeg er bange for at jeg har en dep..

Jege r ked af det ofte, træt hele tiden, halv sløj hele tiden.. Tænker mærkelige tanker om at hvis jeg nu sætter mine børn et eller andet sted så forestiller jeg mig at de falder og jeg forsøger at slå tankerne væk igen! Jeg er styret af en frygt for at de skal komme til skade. Samtidig med at jeg er ved at få spas af at gå hjemme og aldrig se nogle mennesker - vi har ikke mulighed for pasning.

hvordan ved man om man har en dep? Jeg ringer til lægen her når de åbner, men villelige høre Jer erfarne

Tag evt. en test på nettet, så får du en ide om det. Men sød læge uanset hvad, og så få en pskiater og psykolog/psykoterapeut. En psykiater er bedre uddannet til medicinering af depressioner mv. Det er den praktiserende læge ikke.

Lyder som om du ikke har det godt - og hellere gøre noget før end senere, det kan blive meget meget værre uden behandling

Anmeld

20. september 2011

FjolleTrold

Anonym skriver:

Jeg er bange for at jeg har en dep..

Jege r ked af det ofte, træt hele tiden, halv sløj hele tiden.. Tænker mærkelige tanker om at hvis jeg nu sætter mine børn et eller andet sted så forestiller jeg mig at de falder og jeg forsøger at slå tankerne væk igen! Jeg er styret af en frygt for at de skal komme til skade. Samtidig med at jeg er ved at få spas af at gå hjemme og aldrig se nogle mennesker - vi har ikke mulighed for pasning.

hvordan ved man om man har en dep? Jeg ringer til lægen her når de åbner, men villelige høre Jer erfarne

Jeg har selv en fødselsdepression, og jeg får medicin. Når du har en depression, mangler du et stof i hjernen og det er det pillerne går ind og "producerer" - eller noget i den stil. Jeg kan ikke forklare det bedre. Da jeg begyndte at tænke sådan, fik jeg et andet syn på det at skulle have medicin. Medicinen gør, at jeg ikke har så mange negative tanker og bedre kan rumme gråd. SAMTIDIG får jeg samtaleterapi. Min læge er rigtig god til sådan noget, så ham bruger jeg. Jeg er ikke til psykologer.

Ved hvor svært og uoverskueligt det kan være at ringe, men GØR det. For du skal ikke gå og have det sådan. Det er der hjælp for!

Og jeg er selv en gang imellem ved at skrige i mit hjem af bare at gå hjemme. Derfor har vi valgt at få den lille i vuggestue lidt tidligere (8½ mdr) - bare et par timer om dagen for at aflaste mig.

Skriv endelig til mig, hvis du har brug for det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.