depression??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

967 visninger
14 svar
0 synes godt om
19. september 2011

Anonym trådstarter

Jeg er bange for at jeg har en dep..

Jege r ked af det ofte, træt hele tiden, halv sløj hele tiden.. Tænker mærkelige tanker om at hvis jeg nu sætter mine børn et eller andet sted så forestiller jeg mig at de falder og jeg forsøger at slå tankerne væk igen! Jeg er styret af en frygt for at de skal komme til skade. Samtidig med at jeg er ved at få spas af at gå hjemme og aldrig se nogle mennesker - vi har ikke mulighed for pasning.

hvordan ved man om man har en dep? Jeg ringer til lægen her når de åbner, men villelige høre Jer erfarne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2011

Den kommende far

Anonym skriver:

Jeg er bange for at jeg har en dep..

Jege r ked af det ofte, træt hele tiden, halv sløj hele tiden.. Tænker mærkelige tanker om at hvis jeg nu sætter mine børn et eller andet sted så forestiller jeg mig at de falder og jeg forsøger at slå tankerne væk igen! Jeg er styret af en frygt for at de skal komme til skade. Samtidig med at jeg er ved at få spas af at gå hjemme og aldrig se nogle mennesker - vi har ikke mulighed for pasning.

hvordan ved man om man har en dep? Jeg ringer til lægen her når de åbner, men villelige høre Jer erfarne

har aldrig selv haft dep. men kender flere der har. Det første der skal ske er at du skal til lægen som så udfylder en dep test om dig med forskellige spørgsmål om hvad du går og tænker og laver. 

Men hvad der så sker derfra er meget forskelligt fra læge til læge.

Det kan være piller, samtale terapi eller noget helt tredje. 

MVH
Den kommende far

Anmeld

19. september 2011

Anonym trådstarter

Den kommende far skriver:

har aldrig selv haft dep. men kender flere der har. Det første der skal ske er at du skal til lægen som så udfylder en dep test om dig med forskellige spørgsmål om hvad du går og tænker og laver. 

Men hvad der så sker derfra er meget forskelligt fra læge til læge.

Det kan være piller, samtale terapi eller noget helt tredje. 

MVH
Den kommende far

Tusind tak.,.

Man kan vel godt frabede sig piller??

Anmeld

19. september 2011

Den kommende far

Anonym skriver:

Tusind tak.,.

det kan man godt. Jeg har et nært familie medlem som frabedte sig pillerne og gik mere og mere ned med flaget og er nu efter begyndt på pillerne fordi intet ændrede sig. 

Det er ikke for at skræmme dig men nok mere et forsøg på at sige at du skal være åben for det meste da jeg tror at det er svært at lade en behandlingsform stå alene. (er bestemt ikke psykolog men det er hvad min erfaring siger mig)

MVH
Den kommende far

Anmeld

19. september 2011

wamse

Anonym skriver:

Tusind tak.,.

Selvfølgelig kan du frabede dig piller Jeg har en dep, men har valgt at tage imod den hjælp jeg kunne få, og for mig var det også piller, og samtaler med en psykolog.

Anmeld

19. september 2011

Anonym trådstarter

Den kommende far skriver:

det kan man godt. Jeg har et nært familie medlem som frabedte sig pillerne og gik mere og mere ned med flaget og er nu efter begyndt på pillerne fordi intet ændrede sig. 

Det er ikke for at skræmme dig men nok mere et forsøg på at sige at du skal være åben for det meste da jeg tror at det er svært at lade en behandlingsform stå alene. (er bestemt ikke psykolog men det er hvad min erfaring siger mig)

MVH
Den kommende far

okay for mig er pillerne i hvert fald sidste udvej. Må se hvad lægen siger i dag.

Anmeld

19. september 2011

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Selvfølgelig kan du frabede dig piller Jeg har en dep, men har valgt at tage imod den hjælp jeg kunne få, og for mig var det også piller, og samtaler med en psykolog.

ville terapi ikke kunne gøre det alene?

Anmeld

19. september 2011

Den kommende far

Anonym skriver:

det kommer nok an på hvor alvorlig din dep er. men det er du meget klogere på når du ahr været ved lægen

MVH
Den kommende far

Anmeld

19. september 2011

wamse

Anonym skriver:

Det ville den helt sikkert for nogle  For mig hjalp det bare ikke meget, og jeg fik det meget bedre og kan bedre overskue min hverdag, efter jeg begyndte på mine piller.

Anmeld

19. september 2011

ano14316

Anonym skriver:

okay for mig er pillerne i hvert fald sidste udvej. Må se hvad lægen siger i dag.

Man skal ikke være bange for at tage pille mod en en dep. 

For mange er de nødvendige for at samtaleterapi kan have en virkning. Hmm.. det er lidt svært at forklare... men for at kunne bearbejde de ting der ligger til grund for at man har det dårligt, kræver det at man har ekstra overskud, og det er jo netop det man ikke har, men det kan midicinen give en i en periode.. 

Selv fik jeg at vide at jeg skulle være indstillet på at tage midicin resten af min tid, hvilket ramte mig rigtig hårdt jeg var kun 18 da jeg blev syg. Men 1,5 år senere stoppede jeg, og har ikke haft problemer siden.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.