hvor lang tid skal man prøve uden hjælp??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

696 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. september 2011

Anonym trådstarter

vi er igang med at prøve at lave nr 2.. vi har prøvet i 3 mdr nu uden held

hvor lang tid skal man prøve inden man kontakter lægen??

med den første blev jeg gravid i første hug.. så det her er ret mærkeligt for mig...

hjælp piger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2011

VNB

der skal gå mindst 1 år før lægen vil henvise til en fertilitets klinik. Og derfra skal begge parter så igennem en række undersøgelser før der tages stilling til en evt. behandling.

Det er meget normalt at der går et halvt til et helt år før man bliver gravid.. også selvom man blev hurtigt gravid med den første... Kroppen kan reagere forskelligt fra graviditet til graviditet. 

Jeg kan godt forstå at man kan blive utålmodig og bekymret når man ønsker sig en graviditet og der intet sker! jeg kender følelsen - vi prøvede i 2 år før det skete. 

Men i må se tiden an lidt endnu, og så er jeg sikker på at det nok skal lykkes for jer 

vil ønske jer rigtig meget held og lykke med baby-lavningen! 

Anmeld

18. september 2011

Anonym trådstarter

VNB skriver:

der skal gå mindst 1 år før lægen vil henvise til en fertilitets klinik. Og derfra skal begge parter så igennem en række undersøgelser før der tages stilling til en evt. behandling.

Det er meget normalt at der går et halvt til et helt år før man bliver gravid.. også selvom man blev hurtigt gravid med den første... Kroppen kan reagere forskelligt fra graviditet til graviditet. 

Jeg kan godt forstå at man kan blive utålmodig og bekymret når man ønsker sig en graviditet og der intet sker! jeg kender følelsen - vi prøvede i 2 år før det skete. 

Men i må se tiden an lidt endnu, og så er jeg sikker på at det nok skal lykkes for jer 

vil ønske jer rigtig meget held og lykke med baby-lavningen! 

jo tak

ja man bliver da lidt urolig.. det er 16 mdr siden jeg fødte sidst, så kroppen må da snart være parat igen

jeg er bare så sindsyg skruk og  min krop spiller mig et puds hver evig eneste måned, hvor jeg går og tror jeg endelig er gravid indtil jeg står med en negativ test og min mens..

åårhh bare det snart vil lykkes

Anmeld

18. september 2011

VNB

Anonym skriver:

jo tak

ja man bliver da lidt urolig.. det er 16 mdr siden jeg fødte sidst, så kroppen må da snart være parat igen

jeg er bare så sindsyg skruk og  min krop spiller mig et puds hver evig eneste måned, hvor jeg går og tror jeg endelig er gravid indtil jeg står med en negativ test og min mens..

åårhh bare det snart vil lykkes

jeg tror slet ikke at du skal være nervøs...  det er som sagt meget normalt at der kan gå nogle måneder. hvis du har været på f.eks. p-piller imellem tiden skal de jo også først helt ud af kroppen igen. og det tager jo ca 3 mdr. (selvfølgelig ikke for alle) 

Nogle gange kan man også tænke lidt for meget over det tror jeg  (men JA jeg ved godt at det er svært at få tankerne på andet, når man ønsker sig det rigtig meget )

Det sker sikkert snart for jer! i har jo lavet en før - så hvorfor skulle i ikk kunne igen? 

tålmodighed er en dyd! 

Anmeld

18. september 2011

LISBETH:-)

Her hvor jeg bor skal der gå 1,5 år før man bliver sendt videre

Anmeld

18. september 2011

Gaia

3 mrd er helt normalt. De fleste ligger mellem 3 og 8 måneder. Du skal huske at der kun er ca 20 % chance for graviditet,hvis du er over 25 år, hver måned selvom i har sex på æl tidspunktet. Der er så mange faktore som skal passe sammen før det er graviditeten opstår. Såaltså slet ikke unormalt at gå i 3 måneder før tingen klapper 3 måneder er ingen tid set i det lys! Det er rigtig svært når det tager længere tid end første gang. Man undres over hvorfor...men tror bare det er naturens lune

Anmeld

18. september 2011

norenberg

anden gang vi prøvede at få et barn...ville lægen først henvise os efter 1½ år og så blev vi sendt videre til sygehuset hvor vi fik afslag på behandling, da vi har et barn i forvejen...så vi skulle bare selv kontakte en privat klinik, som ville begynde ved, hvis vi selv ville betale ellers var der ingen hjælp og hente...så vi stod ikke lige med 38.000 kr i hånden til 3 forsøg...så vi ventede og så om miraklet ikke ville ske mens vi fik samlet penge nok til behandling...og 4½ år senere stod jeg med en positiv test....faktisk dagen før vi skulle begynde hos fertilitets klinikken...

Anmeld

19. september 2011

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Det er meget forskelligt hvornår man kan blive henvist.

Faktisk er det op til din læge selv,men de fleste klinikker siger 10 måneder,men når i nu har et fælles barn,skal i jo i det private,og betale selv,så i kan jo selv rette hendvendelse til en klinik,men jeg ville nu lige smutte forbi lægen,for med en henvisning,er udredningen gratis på nogle privat klinikker,bla. CFC i københavn og Aagaard i Århus.

Vi blev henvist allerede inde vi var begyndt.

Og man kan jo altid skifte læge,hvis de ikke vil samarbejde.

Anmeld

19. september 2011

av

Jeg har lige snakket med min læge om det i tirsdags, da mig og min kæreste nu har været på projekt baby i 1 år.

Han sagde at normalt siger man at der skal gå et års tid, EFTER ens mens. er blevet regelmæssig.

Da min ikk rigtig er blevet det endnu, sagde han at når den bliver regelmæssig, og så 6mdr-1 år frem, hvis der stadig ikk er sket noget, så kan jeg kontakte ham igen med henblik på hjælp.

Men håber da meget at det sker før, og ønsker jer held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.