åndsvage kommentarer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.123 visninger
13 svar
0 synes godt om
18. september 2011

Mussen2

Ja, jeg er nok lidt ekstra "touchi" som de fleste andrfe gravide, men jeg forstå ikke hvorfor folk har behov for at kommenterer på VORES beslutning om at ville kende kønnet hvis det er muligt.

Som i dag hvor vi var til kaffe hos svigerfamilien og de spørger om vi vil vide det og vi siger ja, det vil vi hvis det er muligt Og så for man den der bebrejdende kommentar. Eeeej, Vil I, hvorfor det. (tonen er selvfølgelig total bebrejdende og nærmest fornærmet)

Jamen, fordiu vi godt kunne tænke os det og det

Det er 2. gang vi er gravide og vi fik ikke 100% svar på køn ved 1. graviditet, men erfarede, at det gjorde det så meget mere virkeligt og virkelig fik inddraget min mand, på en anden måde at kunen forholde sig til at det nok var en pige.

Derfro vil vi gerne vide det igen, desuden vil vi gerne kunne sige tilvores datter at det nok bliver en søster eller bror.

Ja, undskyld mit sure opstød

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2011

Janni.

Mussen2 skriver:

Ja, jeg er nok lidt ekstra "touchi" som de fleste andrfe gravide, men jeg forstå ikke hvorfor folk har behov for at kommenterer på VORES beslutning om at ville kende kønnet hvis det er muligt.

Som i dag hvor vi var til kaffe hos svigerfamilien og de spørger om vi vil vide det og vi siger ja, det vil vi hvis det er muligt Og så for man den der bebrejdende kommentar. Eeeej, Vil I, hvorfor det. (tonen er selvfølgelig total bebrejdende og nærmest fornærmet)

Det er 2. gang vi er gravide og vi fik ikke 100% svar på køn ved 1. graviditet, men erfarede, at det gjorde det så meget mere virkeligt og virkelig fik inddraget min mand, på en anden måde at kunen forholde sig til at det nok var en pige.

Derfro vil vi gerne vide det igen, desuden vil vi gerne kunne sige tilvores datter at det nok bliver en søster eller bror.

Der er bare nogen folk der har så travlt  Jeg kan sørme godt forstå i gerne vil vide det, især når i har et barn i forvejen. Men alt i alt så gør det altså bare mange ting nemmere 

Vi fik det også af vide ved Silas, og når nr 2 engang kommer på banen så vil vi da også vide kønnet dér. 

for at i vil vide det.  rend og hop med deres mening. 

Anmeld

18. september 2011

Dinna88

Eh... Jeg kan slet ikke se hvad problemet er? Det er da ganske naturligt at få at vide hvad kønnet er! Det vil jeg da også 100 % når jeg engang får børn  

Hvad med at høre om hvorfor det er, der er så stort et problem i det? Jeg kan ikke forstå det

Anmeld

18. september 2011

twinny

nogengange har folk bare for travlt med andres beslutninger...

Gud, hvor er det ligegyldig for dem om I vil vide det eller.... 

Jeg kan godt forstå i gerne ville vide det... Det ville jeg da os gerne...

Anmeld

18. september 2011

Krussedulle

Mussen2 skriver:

Øv, syntes altså det er tarveligt!! ..... I vores tilfælde er det næsten omvendt, folk spørger hele tiden "ved I så hvad det bliver nu?" og vores forældre kan ikke vente til de kan få det af vide! .... Men jeg syntes det er noget mærkeligt noget at bebrejde jer, det er da (i mine øjne) meget almindeligt at få det afvide.. ..... Og der hvor jeg er blevet scannet, til MD, har personalet spurgt om man ønsker at vide det..

Anmeld

18. september 2011

Mussen2

Tak for jeres moralske opbakning, det hjælper

Jeg fortrød også jeg ikke fik forsvaret mig mere, og nu sidder men en arig fornemmelse

Som en kollega rigtig nok sagde, da en anden kollega også bebrejdedeat vi ville vide det,Jamen, i bund og grund er der jo ikke forskel om man får det at vide når barnet er 20 uger eller 40 uger, glæden, fornemmelsen og følelsen skulle gerne være den samme. Spændingen bliver bare udløst på et andet tidspunkt. So true!

Jeg synes det vil være skønt mentalt at kunne forholde mig til om det er en lillesøster eller bror osv.

Anmeld

18. september 2011

Tona

Der er bare nogen der har for travlt. Da jeg skulle have Amanda og var inde til vægtscanning omkring uge 30 (vi havde ikke kunnet få at vide før hvad kønnet var) sagde vi så at vi gerne ville kende kønnet.

Overlægen der scannede så så ned på mig og sagde halv-surt: "pakker du også dine julegaver op før juleaften?" Men det gør jeg faktisk og vi fik da også svaret. Og ja det er jo ens eget valg og jeg syntes det hjalp til at udvikle det personlige forhold at man kunne sætte et navn på bebs

Anmeld

18. september 2011

Anette&Sophia

Mussen2 skriver:

det kender jeg alt for godt!
- har dælme også mødt mange der er kommet med den kommentar, og jeg ved ærlig talt ikke hvad jeg skal sige. Jeg føler ikke jeg kan argumentere ordentlig for hvorfor, jeg synes bare det er en dejlig ting, og så er det også mere praktisk, hvad angår farver, tøj, værelse osv. men det føles bare stadig som en tom undskyldning. iiih ha.

Anmeld

18. september 2011

kvinde84

Er du sikker på at det var sådan ment? Jeg sad engang og snakkede med en veninde der var gravid, og hun sagde så at de vidste kønnet. Jeg svarede, at jeg ikke ville vide kønnet, hvis jeg var så heldig at blive gravid engang. Hun snerrede tilbage at "jeg havde sgu ikke prøvet at ligge der, og blive scannet. Så kan man ikke dy sig at spørge"!

Det jeg mente var da ikke, at jeg synes at det er dumt at ville vide kønnet. Jeg kan sagtens se, at man vil vide det. JEG vil bare gerne have det som en overraskelse. 

Anmeld

18. september 2011

kvinde84

Når man har været i behandling, og ved præcist når man er befrugtet osv, så er det måske mere nærliggende at ville have et overraskelse et sted i forløbet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.