Anonym skriver:
Jamen det gør simpelthen så ondt konstant at få lussinger med hvor dumt det er at købe børnetøj der ikke kun er H&M, Name it og andet i den stil...
Jeg forstår det simpelthen ikke?
"De vokser ud af det før du for set dig om så det kan ikke betale sig"... Hmm jeg synes nu godt det kan betale sig, for JEG synes det er mere lækkert og en bedre pasform i en del af det der koster lidt mere end 39,95 ,- for body...
Men hvorfor har kvinder en trang til at rakke det ned??
Vi har meget blandet hjemme hos os. Økonomien er ikke for god, og vi er glade for det tøj, vi arver. Selv har jeg købt H&M, Bilka, Føtex og genbrug. På et tidspunkt fik jeg behov for selv at VÆLGE noget til min søn, og det jeg havde lyst til at vælge, var nogle skønne print i mærketøj. Pengepungen sagde dog mærketøj af genbrug. Men tænk, jeg har det faktisk lidt svært med, at det er mærketøj, og gemmer så vidt muligt mærket væk.
Og hvorfor så det? Tja, jeg tænker lidt, det handler om, at da jeg var barn, betød tøj rigtig meget. Enten gik man i det rigtige og var inde i varmen, eller også gjorde man ikke og så var man yt. Mine forældre havde ikke råd til det "rigtige", så jeg faldt ved siden af. På en måde er det vel blevet en del af mig, selvom jeg nu som voksen kan vælge at tage mig råd til at købe mærketøj.
Hvis jeg ser et barn, som kun går i mærketøj, eller hører kommentarer a la "kun det bedste er godt nok til mit barn. Så betyder prisen ikke noget" skurrer det i mine ører. - Fordi det lugter lidt for meget af barndommens "det er kun i mærketøj, du er rigtig". Måske er det ubevidst sådan de folk har det, der kommer med kommentarerne?
Personligt synes jeg, man skal vælge præcist dét tøj, man har lyst til at se sit barn i, samtidig med at man ikke ser ned på andre for at vælge noget andet. Måske kan din reaktion være noget i retning af "Jeg respekterer, hvordan andre folk vælger at klæde deres børn - Og kjeg vil gerne respekteres for, hvordan JEG vælger at klæde mit barn"
Kh Molly (Der vist skal arbejde lidt med sin egen mærke-fobi)