hvorfor skal det gøre så ondt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2011

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Jeg ved ikke om folk har ondt i røven over det eller hvad de har, men jeg blev til sidst så træt af at høre på det at jeg begyndte St svare igen hver gang og får nu ikke flere kommentarer..

Faktisk er jeg selv ryger, men en pakke holder tre dage hos mig.. men ja jeg er både ryger og mærkedyr..

hahah touche angående rygning

men hvad svare du så igen med? 

Synes simpelthen det er så skide svært at lukke munden af på folk..

Plejer bare at sige at ja men vi lever heldigvis i DK og der bestemmer man jo selv hvad man giver sit barn på, men det virker altså bare ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2011

Anonym trådstarter

birthee skriver:

Det vigtigste i et tøj-køb til en lille bebs er jo hvordan det passer... hvis fx body'er fra h&m bare ikke passer barnet, er det jo spild af penge at købe det...

Og ja, der er forskel på design, udseende mv., når man kigger på de forskellige mærker - igen en smagssag...

For mig har det også noget med økonomi at gøre - jeg synes fx 300 kr. er vanvittig meget for en vinterjakke til et lille barn på 6/8 mdr... men ved jeg bliver nødt til at betale det, da min datter jo ikke kan undvære en jakke når det bliver koldere...

Jeg køber også "mærketøj" hvis man kan kalde tøjet det, men så er det som second-hand... der har vi en rigtig god kræmmer her på fyn der har det lækreste tøj - vasket og i orden når man køber det, og du finder aldrig plettet tøj osv. hos hende...

Jeg har lige købt en vinterjakke til min søn hos hende fra h&m - 75 kr., og man kan ikke se den har været brugt... og så er den i den kvalitet jeg ønsker og forventer af en jakke til min dreng på 4½ år...

Lige præcis!!!! 

Anmeld

18. september 2011

SHERO

Jeg elsker elsker elsker H&M bodies, for de holder pasformen og farven fuldstændig og så passer de perfekt til min stanke knægt. Men jeg har også hørt meget for at jeg er et mærkedyr, hvilket jeg slet ikke mener jeg er. Jeg har købt meget hummel fordi det bare sidder perfekt på de spinkle børn, desværre holder deres bodys ikke farven særlig længe da mange af dem er trykt og ikke gennemfarvet. Jeg har primærkt købt overtøj og cardigans i hummel og andre af de dyrer mærker, og så bukser og bodies i name it og H&M.. Har en fantastisk børnetøjsforretning der tit køre med 50% på hele butikken og der er både name it og småfolk mv så der køber jeg ofte også lidt andre mærker..

Men synes da bare du skal gøre som du har lyst til. Jeg har også fået en maaaaasse tøj fra min mor hun har fundet i div. genbrugser, rigtig meget fint i mellem, men en masse jeg synes er grimt, og det har han da aldrig fået på. Selvfølgelig giver man sine børn det på man synes er smartest.

Men her er det en god blanding, dog mest billigere og genbrug, så jeg kan sparer op til oplevelser med ham i stedet, som han sætter pris på, for når alt kommer til alt er han jo ligeglad med tøjet.. :-) Men hvis man har økonomien til det så go for it

Hilsen en fattig studerende.. :-D

Anmeld

18. september 2011

twinny

Uhhh kender det alt for godt...

Min mormor siger vi skal slet ikk købe noget nyt tøj a nogen form, da vi kan arve fra min lille fætter....  Jahh det er da fiint... Men jeg vil altså gerne have noget nyt tøj til mine drenge...

Men hun bliiivvver ved...  Og bliver sur hver gang jeg siger vi har købt noget... Og jeg bliver vildt irriteret hver gang...

Anmeld

18. september 2011

-Sigrid-

Kender følelsen... Min familie har bare taget skridtet videre, og syntes det er mærkelig at jeg overhoved køber tøj xD

Ligemeget, de skal ikke blande sig 

Anmeld

18. september 2011

Molly8

Anonym skriver:

Jamen det gør simpelthen så ondt konstant at få lussinger med hvor dumt det er at købe børnetøj der ikke kun er H&M, Name it og andet i den stil...

Jeg forstår det simpelthen ikke?

"De vokser ud af det før du for set dig om så det kan ikke betale sig"... Hmm jeg synes nu godt det kan betale sig, for JEG synes det er mere lækkert og en bedre pasform i en del af det der koster lidt mere end 39,95 ,- for body...

Men hvorfor har kvinder en trang til at rakke det ned??  

Vi har meget blandet hjemme hos os. Økonomien er ikke for god, og vi er glade for det tøj, vi arver. Selv har jeg købt H&M, Bilka, Føtex og genbrug. På et tidspunkt fik jeg behov for selv at VÆLGE noget til min søn, og det jeg havde lyst til at vælge, var nogle skønne print i mærketøj. Pengepungen sagde dog mærketøj af genbrug. Men tænk, jeg har det faktisk lidt svært med, at det er mærketøj, og gemmer så vidt muligt mærket væk.

Og hvorfor så det? Tja, jeg tænker lidt, det handler om, at da jeg var barn, betød tøj rigtig meget. Enten gik man i det rigtige og var inde i varmen, eller også gjorde man ikke og så var man yt. Mine forældre havde ikke råd til det "rigtige", så jeg faldt ved siden af. På en måde er det vel blevet en del af mig, selvom jeg nu som voksen kan vælge at tage mig råd til at købe mærketøj.

Hvis jeg ser et barn, som kun går i mærketøj, eller hører kommentarer a la "kun det bedste er godt nok til mit barn. Så betyder prisen ikke noget" skurrer det i mine ører. - Fordi det lugter lidt for meget af barndommens "det er kun i mærketøj, du er rigtig". Måske er det ubevidst sådan de folk har det, der kommer med kommentarerne?

Personligt synes jeg, man skal vælge præcist dét tøj, man har lyst til at se sit barn i, samtidig med at man ikke ser ned på andre for at vælge noget andet. Måske kan din reaktion være noget i retning af "Jeg respekterer, hvordan andre folk vælger at klæde deres børn - Og kjeg vil gerne respekteres for, hvordan JEG vælger at klæde mit barn"

Kh Molly (Der vist skal arbejde lidt med sin egen mærke-fobi)

Anmeld

19. september 2011

An&Jo

Anonym skriver:

hahah touche angående rygning

men hvad svare du så igen med? 

Synes simpelthen det er så skide svært at lukke munden af på folk..

Plejer bare at sige at ja men vi lever heldigvis i DK og der bestemmer man jo selv hvad man giver sit barn på, men det virker altså bare ikke

Ja blev lige nødt til at nævne rygningen..

Jamen først spurgte jeg folk om jeg blandede mig i det tøj deres børn havde på.. Der måtte de jo hurtigt sige nej..

Til de kommentarer angående hvordan jeg har råd til udelukkende det dyrere tøj når jeg er på su og alene, jamen der spurgte jeg dem km de havde adgang til min konto siden de kunne stå og fortælle mig hvad jeg skulle bruge MINE penge på og hvor mange jeg åbenbart burde have tilbage når alle regninger var betalt.. De glemmer bare at tage højde for min meget billige husleje fordi jeg bor på kollegie..

Har brugt nogle andre kommentarer os som ikke er helt stuerene så vil ikke ligge dem ud her..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.