hvorfor skal det gøre så ondt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

753 visninger
16 svar
0 synes godt om
18. september 2011

Anonym trådstarter

Jamen det gør simpelthen så ondt konstant at få lussinger med hvor dumt det er at købe børnetøj der ikke kun er H&M, Name it og andet i den stil...

Jeg forstår det simpelthen ikke?

"De vokser ud af det før du for set dig om så det kan ikke betale sig"... Hmm jeg synes nu godt det kan betale sig, for JEG synes det er mere lækkert og en bedre pasform i en del af det der koster lidt mere end 39,95 ,- for body...

Men hvorfor har kvinder en trang til at rakke det ned??  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2011

Bshizzle

Anonym skriver:

Jamen det gør simpelthen så ondt konstant at få lussinger med hvor dumt det er at købe børnetøj der ikke kun er H&M, Name it og andet i den stil...

Jeg forstår det simpelthen ikke?

"De vokser ud af det før du for set dig om så det kan ikke betale sig"... Hmm jeg synes nu godt det kan betale sig, for JEG synes det er mere lækkert og en bedre pasform i en del af det der koster lidt mere end 39,95 ,- for body...

Men hvorfor har kvinder en trang til at rakke det ned??  

Det var da noget mærkeligt noget at rakke ned på..

Smag og behag..
Her hjemme har vi meeeeget blandet tøj, og osse dyrt tøj i str 56

Jeg er da ligeglad med folks mening.. hvis jeg kan li noget tøj og syntes dét skal vi da ha.. så køber vi det.  

Anmeld

18. september 2011

birthee

Ved ikke hvorfor nogle har det sådan, men jeg kan da kun svare på egne vegne (uden at nedgøre dem der godt kan lide de dyrere mærker end h&m, name it osv.)

Jeg har altid, både til min søn og min datter købt tøj i name it, h&m, brugsen, føtex mv...

Nu her i barselsgave fik jeg bare alle tides lækre bodystock fra et af de dyrere mærker - husker ikke lige hvilket... den var bare super lækker med god plads til benene osv... Men den havde den ulempe at den drejede mellem benene på min pige, og den ene gang i hendes 5½ måneder lange liv hun bestemte sig for at skide udenfor, var selvfølgelig da hun havde den body på, der absolut ikke kunne gribe bare lidt af det der røg ved siden af bleen....

Derfor køber jeg H&m, name it osv... Men jeg synes det er god kvalitet, og passer til mine børn og min pengepung...

Jeg synes man skal købe efter hvad man har lyst til, og efter hvad ens pengepung kan klare...

Anmeld

18. september 2011

An&Jo

Årh hvor jeg ved hvad du mener og jeg hører stadig for det.. :/ jeg har brugt mange penge på tøj til min søn og bliver tit spurgt hvorfor jeg ikke bare køber noget billigere.. Men helt ærligt, jeg vil hellere give lidt mere for tøjet og være glad for det jeg køber end at købe det billige på grund af tvang.. Jeg elsker designet på de dyrere mærker og sådan har det været siden jeg blev moster for 3 år siden, han har aldrig fået andet end de dyre tøj mærker i gave ganske enkelt fordi jeg synes h&m er for kedeligt og det samme med Bilka osv.. Min søn har nu kun det billige til at ligge som ekstra tøj i dagplejen da jeg gerne vil kunne bruge det lidt dyrere og lækre tøj hele tiden..

Luk ørerne for de andre og køb det tøj du gerne vil

Anmeld

18. september 2011

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Det var da noget mærkeligt noget at rakke ned på..

Smag og behag..
Her hjemme har vi meeeeget blandet tøj, og osse dyrt tøj i str 56

Jeg er da ligeglad med folks mening.. hvis jeg kan li noget tøj og syntes dét skal vi da ha.. så køber vi det.  

vi køre også den blandede stil ( næsten et must som studerende) men alligevel så kan folk nærmest svimle over man kan tøj der ikke kun er i den billige ende...

Tænker bare, de fleste kvinder der er gravide kan godt tage tingene lidt hårdt nogle gange ( jeg kan ihvertfald) og dem der rakker ned er selv mødre så de må vel selv have været det igennem??

Anmeld

18. september 2011

Anonym trådstarter

birthee skriver:

Ved ikke hvorfor nogle har det sådan, men jeg kan da kun svare på egne vegne (uden at nedgøre dem der godt kan lide de dyrere mærker end h&m, name it osv.)

Jeg har altid, både til min søn og min datter købt tøj i name it, h&m, brugsen, føtex mv...

Nu her i barselsgave fik jeg bare alle tides lækre bodystock fra et af de dyrere mærker - husker ikke lige hvilket... den var bare super lækker med god plads til benene osv... Men den havde den ulempe at den drejede mellem benene på min pige, og den ene gang i hendes 5½ måneder lange liv hun bestemte sig for at skide udenfor, var selvfølgelig da hun havde den body på, der absolut ikke kunne gribe bare lidt af det der røg ved siden af bleen....

Derfor køber jeg H&m, name it osv... Men jeg synes det er god kvalitet, og passer til mine børn og min pengepung...

Jeg synes man skal købe efter hvad man har lyst til, og efter hvad ens pengepung kan klare...

Det er nemlig det med hvordan det passer til barnet...

Og ja jeg aner ikke hvad der passer mit ufødte barn endnu, men min erfaring gennem mit pædagogiske arbejde siger bare at f.eks en body fra h&m holder ikke sin pasform og udseende lige så godt som bombibitt og andet i den stil.. 

Anmeld

18. september 2011

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Årh hvor jeg ved hvad du mener og jeg hører stadig for det.. :/ jeg har brugt mange penge på tøj til min søn og bliver tit spurgt hvorfor jeg ikke bare køber noget billigere.. Men helt ærligt, jeg vil hellere give lidt mere for tøjet og være glad for det jeg køber end at købe det billige på grund af tvang.. Jeg elsker designet på de dyrere mærker og sådan har det været siden jeg blev moster for 3 år siden, han har aldrig fået andet end de dyre tøj mærker i gave ganske enkelt fordi jeg synes h&m er for kedeligt og det samme med Bilka osv.. Min søn har nu kun det billige til at ligge som ekstra tøj i dagplejen da jeg gerne vil kunne bruge det lidt dyrere og lækre tøj hele tiden..

Luk ørerne for de andre og køb det tøj du gerne vil

orgh hvor dejligt at læse, ja altså ikke du også møder de folk

men det er præcis sådan jeg har det! Jeg synes bare det er mere lækkert! Og jeg er sådan set ligeglad om det bliver beskidt mm, det er tøj og hvis jeg ikke mente mit barn måtte bruge det ville jeg jo ikke købe det...

Men folk har jo simpelthen så tralvt har folk ondt i rumpen over det??

Synes det mest påfaldende er at stort set ALLE der kommentere det er rygere, der selv bruger 1500 ++ penge på smøger pr mdr, røg de ikke kunne de jo bruge det samme på tøj hvis det endelig var det? ( intet mod rygere bare en tanke) 

Anmeld

18. september 2011

Tullemuzz

her er det også blandet

Vi har fået tøj købt tøj både i genbrug og børnetøjs butikker og det får vi jo helt sikkert også i gave til fødslen

Synes bare det er rart og have noget det passer til ens barn og så kan det da være lige meget hvor pokker det kommer fra det bliver jo også vasket før ens eget barn har det på

Anmeld

18. september 2011

An&Jo

Anonym skriver:

orgh hvor dejligt at læse, ja altså ikke du også møder de folk

men det er præcis sådan jeg har det! Jeg synes bare det er mere lækkert! Og jeg er sådan set ligeglad om det bliver beskidt mm, det er tøj og hvis jeg ikke mente mit barn måtte bruge det ville jeg jo ikke købe det...

Men folk har jo simpelthen så tralvt har folk ondt i rumpen over det??

Synes det mest påfaldende er at stort set ALLE der kommentere det er rygere, der selv bruger 1500 ++ penge på smøger pr mdr, røg de ikke kunne de jo bruge det samme på tøj hvis det endelig var det? ( intet mod rygere bare en tanke) 

Jeg ved ikke om folk har ondt i røven over det eller hvad de har, men jeg blev til sidst så træt af at høre på det at jeg begyndte St svare igen hver gang og får nu ikke flere kommentarer..

Faktisk er jeg selv ryger, men en pakke holder tre dage hos mig.. men ja jeg er både ryger og mærkedyr..

Anmeld

18. september 2011

birthee

Anonym skriver:

Det er nemlig det med hvordan det passer til barnet...

Og ja jeg aner ikke hvad der passer mit ufødte barn endnu, men min erfaring gennem mit pædagogiske arbejde siger bare at f.eks en body fra h&m holder ikke sin pasform og udseende lige så godt som bombibitt og andet i den stil.. 

Det vigtigste i et tøj-køb til en lille bebs er jo hvordan det passer... hvis fx body'er fra h&m bare ikke passer barnet, er det jo spild af penge at købe det...

Og ja, der er forskel på design, udseende mv., når man kigger på de forskellige mærker - igen en smagssag...

For mig har det også noget med økonomi at gøre - jeg synes fx 300 kr. er vanvittig meget for en vinterjakke til et lille barn på 6/8 mdr... men ved jeg bliver nødt til at betale det, da min datter jo ikke kan undvære en jakke når det bliver koldere...

Jeg køber også "mærketøj" hvis man kan kalde tøjet det, men så er det som second-hand... der har vi en rigtig god kræmmer her på fyn der har det lækreste tøj - vasket og i orden når man køber det, og du finder aldrig plettet tøj osv. hos hende...

Jeg har lige købt en vinterjakke til min søn hos hende fra h&m - 75 kr., og man kan ikke se den har været brugt... og så er den i den kvalitet jeg ønsker og forventer af en jakke til min dreng på 4½ år...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.