Gik vandet???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.078 visninger
17 svar
0 synes godt om
18. september 2011

Anonym trådstarter

Stod i køkkenet i går aftes kl. 19.45 og skulle lige række ud efter te-vandet - Pludselig var jeg våd ned ad benene hele vejen ned gennem buskerne til sokkerne. Jeg var selvfølgelig alene hjemme og manden var til fest. Herefter gik jeg ud og tog bukserne af - de lugtede ikke af tis Så tog jeg et bind på og satte mig i lænestolen i stuen - her sad jeg en halv time. Der skete ikke mere. Nå hvad så... Ok, jeg ringede til fødegangen og fortalte hvad der var sket og at jeg var gravid i 35 uge. De ville se mig mig det samme OG sendte en ambulance. Jeg havde herefter travlt med at få manden hjem fra fest og pakke pusletaske. Halvstiv som han var, så vidste han knap nok hvad et sæt babytøj bestod af og var nærmest ude af den. Han fik dog pakket tasken og ambulancen kom.

På hospitalet kom en jordemoder og spurgte mere ind til, hvad der var sket... og hvad jeg så havde forestillet mig der skulle ske nu??? Jeg sagde til hende at det måtte hun virkelig vide. Hun fortalte så at de ikke ville stoppe fødslen, hvis den gik i gang. Jeg fik kørt en strimmel med hjertelyd og måling af veer. Den viste masser af aktivitet og kraftige plukveer.

Lægen tjekkede med gynokologisk undersøgelse og konstaterede der ikke var hul på noget, men at jeg have åbnet mig lidt mere end en finger. Vi fik besked om, at vi kunne tage hjem igen efter urinprøve.

Urinprøve viste blærebetændelse, som kunne være skyld i de kraftige plukveer. Lægen kom og fortalte, at der højst sandsynligt højst ville gå 14 dage til fødsel og at jeg skulle undgå aktivitet der gav plukveer.

Kl. 24 blev vi sendt hjem igen.

Dagen efter skulle jeg vaske bukser - de lugtede overhovedet ikke af tis

Har du prøvet noget lignende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2011

Bshizzle

Kan desværre ikke svare dig på hvad det kan være..

Men du er sikker på du ikke stod lænet op af noget vådt eller ligende i køkkenet?

Anmeld

18. september 2011

Tullemuzz

I sidste uge var jeg en tur på sygehuset med kraftige plukveer og det vidste sig og være blærerbetændelse så lidt af det har jeg prøvet

Anmeld

18. september 2011

Puller

Anonym skriver:

Stod i køkkenet i går aftes kl. 19.45 og skulle lige række ud efter te-vandet - Pludselig var jeg våd ned ad benene hele vejen ned gennem buskerne til sokkerne. Jeg var selvfølgelig alene hjemme og manden var til fest. Herefter gik jeg ud og tog bukserne af - de lugtede ikke af tis Så tog jeg et bind på og satte mig i lænestolen i stuen - her sad jeg en halv time. Der skete ikke mere. Nå hvad så... Ok, jeg ringede til fødegangen og fortalte hvad der var sket og at jeg var gravid i 35 uge. De ville se mig mig det samme OG sendte en ambulance. Jeg havde herefter travlt med at få manden hjem fra fest og pakke pusletaske. Halvstiv som han var, så vidste han knap nok hvad et sæt babytøj bestod af og var nærmest ude af den. Han fik dog pakket tasken og ambulancen kom.

På hospitalet kom en jordemoder og spurgte mere ind til, hvad der var sket... og hvad jeg så havde forestillet mig der skulle ske nu??? Jeg sagde til hende at det måtte hun virkelig vide. Hun fortalte så at de ikke ville stoppe fødslen, hvis den gik i gang. Jeg fik kørt en strimmel med hjertelyd og måling af veer. Den viste masser af aktivitet og kraftige plukveer.

Lægen tjekkede med gynokologisk undersøgelse og konstaterede der ikke var hul på noget, men at jeg have åbnet mig lidt mere end en finger. Vi fik besked om, at vi kunne tage hjem igen efter urinprøve.

Urinprøve viste blærebetændelse, som kunne være skyld i de kraftige plukveer. Lægen kom og fortalte, at der højst sandsynligt højst ville gå 14 dage til fødsel og at jeg skulle undgå aktivitet der gav plukveer.

Da jeg var gravid med vores søn, vågnede jeg en nat ved et "smæld" eller "plop", hvor jeg tænkte at jeg nok hellere lige måtte gå ned på toilettet og tjekke hvad det var.

På vej ned ad trappen begynder der at løbe noget væske ned ad mine lår, da jeg så stor og skal lige til at sætte mig på toilettet kommer der så meget væske at mine strømper bliver våde og der lille en lille vandpyt under mig.

Tror selvfølgelig at det er vandet der er gået, kommer til tjek på fødegangen, hvor de kan konstatere at mit vand IKKE er gået..

De mente at det var noget der hed forvand. Noget med at de to hinder der er, der kan der være vand imellem og at det var den første hinder der var sprunget. Jeg fødte vores dreng 2 dage efter det var sket.

Anmeld

18. september 2011

Krussedulle

Anonym skriver:

Det kan måske være den "første hinde" som er sprunget, og der kan godt ligge lidt vand bagved ... Har ikke selv prøvet det, men har læst det flere steder

Anmeld

18. september 2011

miinimeal

kan desværre ikke svare dig på om det er vandet der er gået, scannet de dig ikek for at se om der var vand ved babyen?

da jeg fødte for 1 år siden følte jeg mit vand sev, og jeg fik ret selvom JM sagde de ikke gjorde da jeg fødte knap 17 timer efter jeg var på sygehuset pga jeg følte det sev, de bekræftet det til ,min fødsel at det havde sevet.

men husk hvis du er bekymret for noget så ring igen(:

Anmeld

18. september 2011

Clisolka

Anonym skriver:

Jeg havde noget af en lignende oplevelse da jeg var højgravid. Jeg havde lige været på toilettet og tisse en ordentlig tur. Kæresten fik mig til at grine så meget, at der kom en del "vand" ud af mig. Det lugtede ikke af tis, så jeg vidste ikke hvad det var. Der kom ikke mere, så jeg ringede aldrig til fødegangen. 

Anmeld

18. september 2011

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Kan desværre ikke svare dig på hvad det kan være..

Men du er sikker på du ikke stod lænet op af noget vådt eller ligende i køkkenet?

Ha, det sagde min mand også. Men det gjorde jeg altså ikke

Anmeld

18. september 2011

Anonym trådstarter

alberts mor<3 skriver:

kan desværre ikke svare dig på om det er vandet der er gået, scannet de dig ikek for at se om der var vand ved babyen?

da jeg fødte for 1 år siden følte jeg mit vand sev, og jeg fik ret selvom JM sagde de ikke gjorde da jeg fødte knap 17 timer efter jeg var på sygehuset pga jeg følte det sev, de bekræftet det til ,min fødsel at det havde sevet.

men husk hvis du er bekymret for noget så ring igen(:

Jo, jeg blev forresten også scannet, men der manglede ikke noget fostervand, så vidt de kunne se

Synes stadig det er mærkeligt. Det var en ordentlig skylle 2-4 dl.

Anmeld

18. september 2011

Hailiesmom11

Jeg prøvede noget lignende 2 dage før jeg fødte min datter...

Jeg vågnede kl 5.30 for at skulle ud at tisse og så løb det også bare, men jeg fik at vide efter undersøgelse på fødegangen at det var mit forvand der var gået jeg blev også testet for blærebetændelse og det havde jeg også..

Så det er ikke noget at bekymre sig om, men det kan ske der snart kommer en bebs ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.