Stod i køkkenet i går aftes kl. 19.45 og skulle lige række ud efter te-vandet - Pludselig var jeg våd ned ad benene hele vejen ned gennem buskerne til sokkerne. Jeg var selvfølgelig alene hjemme og manden var til fest. Herefter gik jeg ud og tog bukserne af - de lugtede ikke af tis
Så tog jeg et bind på og satte mig i lænestolen i stuen - her sad jeg en halv time. Der skete ikke mere. Nå hvad så... Ok, jeg ringede til fødegangen og fortalte hvad der var sket og at jeg var gravid i 35 uge. De ville se mig mig det samme
OG sendte en ambulance. Jeg havde herefter travlt med at få manden hjem fra fest og pakke pusletaske. Halvstiv som han var, så vidste han knap nok hvad et sæt babytøj bestod af og var nærmest ude af den. Han fik dog pakket tasken og ambulancen kom.
På hospitalet kom en jordemoder og spurgte mere ind til, hvad der var sket... og hvad jeg så havde forestillet mig der skulle ske nu??? Jeg sagde til hende at det måtte hun virkelig vide. Hun fortalte så at de ikke ville stoppe fødslen, hvis den gik i gang. Jeg fik kørt en strimmel med hjertelyd og måling af veer. Den viste masser af aktivitet og kraftige plukveer.
Lægen tjekkede med gynokologisk undersøgelse og konstaterede der ikke var hul på noget, men at jeg have åbnet mig lidt mere end en finger. Vi fik besked om, at vi kunne tage hjem igen efter urinprøve.
Urinprøve viste blærebetændelse, som kunne være skyld i de kraftige plukveer. Lægen kom og fortalte, at der højst sandsynligt højst ville gå 14 dage til fødsel og at jeg skulle undgå aktivitet der gav plukveer.
Kl. 24 blev vi sendt hjem igen.
Dagen efter skulle jeg vaske bukser - de lugtede overhovedet ikke af tis
Har du prøvet noget lignende?
Anmeld