skal vi vælge uld til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Den kommende far skriver:

min kæreste og jeg har været ude og kigge på tøj til babyen i maven Men er der ikke noget med at hvis man vælger uld tøj skal de blive ved med at have uld tøj på?

MVH
Den kommende far

Det kan i godt, men vi gør f.eks det, at vi køber bomulds bodys, og så giver vi bare en uld undertrøje udenpå - det er en pull over med knapper i, så den ligner lidt en vest. 

Jeg har ikke hørt at man SKAL bruge uld hele tiden så. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2011

Den kommende far

maryjane skriver:

Har kun hørt at man kan bruge uld i de måneder der slutter på R. Altså Sept, okt, nov, dec, jan, feb. Men tror da ikke at det er et krav.

nej ved godt det ikke er et krav men kan man skifte imellem uld og ikke uld?

MVH
Den kommende far

Anmeld

19. september 2011

Den kommende far

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Det kan i godt, men vi gør f.eks det, at vi køber bomulds bodys, og så giver vi bare en uld undertrøje udenpå - det er en pull over med knapper i, så den ligner lidt en vest. 

Jeg har ikke hørt at man SKAL bruge uld hele tiden så. 

okay

MVH
Den kommende far

Anmeld

19. september 2011

Skouboe

Det er en skrøne at man ikke kan skifte mellem uld og bomuld. Teorien bag det er at uldtøjet regulerer babyens kropstemperatur og at babyen derfor ikke selv lærer det. Det har man fundet ud af ikke passer - man kan sagtens veksle.

Fordi uld transporterer fugt til ydersiden betyder det også at babyen ikke bliver våd på kroppen når de sveder (det gælder iøvrigt også for de bodyer der er strikket så der er bomuld inderst og uld yderst) - mister man dog noget af fordelen ved uld, hvis man bruger meget bomuld - bla. at ikke så tit bliver forkølet, fordi man med bomuldsbodyer risikerer at barnet bliver koldt/fugtigt hvis det sveder.

Anmeld

19. september 2011

Den kommende far

Pernille08 skriver:

I skal være opmærksomme på giver du baby Uld undertøj på kan i ikke skifte til alm body . Det er hvad jeg Har fået af vide min kærestes forældre bruger det til deres børn og de kan ikke bruge andet .

netop det jeg spørger om

MVH
Den kommende far

Anmeld

19. september 2011

ano14316

Den kommende far skriver:

min kæreste og jeg har været ude og kigge på tøj til babyen i maven Men er der ikke noget med at hvis man vælger uld tøj skal de blive ved med at have uld tøj på?

MVH
Den kommende far

Det er en skrøne..!

Man kan sagtens veksle mellem uld og bomuld.. 

huden kan ikke blive "afhængig" af en materiale.. 

fandt en side om det, da jeg selv havde hørt skrønen men kan selvfølgelig ikke finde den igen.. men leder lige videre.. 

I øvrigt har det været debatteret 1000 gange herinde, og engang i mellem er det en god ide lige at bruge søgefunktionen.. 

Anmeld

29. december 2012

Asta&Alfred

Hej

Jeg kan kun varmt anbefale at bruge uld til de små, da uld har mange fantastiske egenskaber bla. at det regulerer barnets kropstemperatur og kan absorbere op til 30 % af dens egen vægt, så barnet holdes tørt. 

Mht. allergi er baby alpaca kendt for ikke at give allergiske reaktioner. Har man allergi overfor for uld, kan man derfor bruge tøj fremstillet i alpaca uld.

Jeg kan kun erklære mig enig i, at der ikke er noget problemer i at skifte fra uld til bomuld i løbet af året.  Det er også muligt at få fx bodyer i kvaliteter, som er en blanding af fx uld/bomuld og uld/silke. 

Med venlig hilsen

Mette

www.astaogalfred.dk

Anmeld

29. december 2012

lycly

Det er ikke rigtigt at man skal blive ved med at bruge uld, man kan sagtens gå over til almindelig bomuld senere hen, baby bliver hverken mere eller mindre syg af den grund

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.