Anonym skriver:
Altså, jeg har en samtale med dem på skolen på tirsdag. - Skal jeg der melde ud at jeg vil stoppe der. ??
Kan Kommunen ikke sige at de ikke vil hjælpe hvis jeg selv stopper??
Altså. Du vil mene, at det bedste jeg kan gøre er, at gå hen på skolen, og melde mig ud allerede i morgen, derefter gå på kommunen og få kh. Så vil de godt hjælpe med en hel enkelt ydelse selvom vi har d.19 i morgen. så jeg ikke står fuldstændig uden penge d.1 ??
Jeg har nemlig en kæreste og min søn at tage højde for også. Samt dagpleje og jeg ved ikke hvad som jo skal betales.
Hm jeg er meget forvirret over de forskellige indlæg. Inden jeg var færdig med udd gik jeg ned for at få kontanthjælp da jeg ikke kunne finde arbejde. De sagde jeg skullle komme den da min udd var færdig, ikke en måned senere og ikke en måned før, men den dag jeg var færdig.
Jeg kom den dag jeg var færdig, udfyldte nogle papire osv uden problemer. Skulle til sådan et møde (som man SKAL til), og der var heller ikke noget at komme efter, jeg søgter ikke om noget specielt, jeg fik både kontanthjælp og et engangsbeløb, var endda nødt til at ringe ind fordi jeg vidste ikke hvorfor jeg havde fået det penge, og jeg mener altså at der kun gik nogle få dage efter jeg havde været til det møde inden jeg fik pengene.
Alt i alt fra første dag jeg var dernede, til mødet og videre til at jeg fik pengene, der gik nok max 14 dage..
Men øhm, med så forskellige meninger herinde onkring det, jamen så ring til dit jobcenter og hør ad i stedet for.
Og ang SU'en, jo man skal betale SU tilbage hvis man ikke er studieaktiv, altså medmindre der er en god grund til at man ikke er studieaktiv eller man har en sød studievejleder der vil hjælpe en. Så vil da sige at du både skal snakke med skolen og dit jobcenter for en sikkerheds skyld