kvalme...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.841 visninger
19 svar
0 synes godt om
18. september 2011

JJH

uha. kvalme kvalme kvalme.

Er der nogle råd der ikke er afprøvet endnu.

Spiser kiks om morgenen inden jeg står op, spiser mandler om aftenen inden jeg går i seng, små måltider hele dagen og masser af vand. bruger seaband armbånd og sover 9 timer hver nat.

og har kvalme hele dagen. (og natten)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2011

Kruse90

JJH skriver:

uha. kvalme kvalme kvalme.

Er der nogle råd der ikke er afprøvet endnu.

Spiser kiks om morgenen inden jeg står op, spiser mandler om aftenen inden jeg går i seng, små måltider hele dagen og masser af vand. bruger seaband armbånd og sover 9 timer hver nat.

og har kvalme hele dagen. (og natten)

årrh hvor lyder det bare slet ikke rart.
Jeg har slet ingen gener overhovedet.
Så kan desværre ikke hjælpe:s

Anmeld

18. september 2011

viben

Jeg lider også af kvalme denne gang, nogen dage værre end andre, men heldigvis ingen opkast...

Du lyder slemt ramt, og ville ønske at jeg kunne komme med et godt råd... Synes bare ikke selv at jeg kan finde logikken i det, og se et mønster.. Det kommer når det kommer, på alle tider af døgnet.

Hvor langt er du henne? Jeg er selv 7+6, så håber der ikke går så lang tid før det er aftagende igen...

Anmeld

18. september 2011

JJH

viben skriver:

Jeg lider også af kvalme denne gang, nogen dage værre end andre, men heldigvis ingen opkast...

Du lyder slemt ramt, og ville ønske at jeg kunne komme med et godt råd... Synes bare ikke selv at jeg kan finde logikken i det, og se et mønster.. Det kommer når det kommer, på alle tider af døgnet.

Hvor langt er du henne? Jeg er selv 7+6, så håber der ikke går så lang tid før det er aftagende igen...

Jeg er 6 uger henne. så glæder mig til sidst i oktober, så skulle det gerne være ovre. det er bare svært at passe studierne når man har det sådan.

Anmeld

20. september 2011

JJH

Hmm... vågner op her til morgen. - og er HELT frisk. ingen kvalme, ingen gener, INTET.

Nu bliver jeg da endnu mere bekymret.  jeg er vist lidt svær at stille tilfreds. men hvorfor nu slet ingen ting? jeg bliver da helt bange for at der ikke er aktivitet længere.

sikke mange bekymringer der følger med at blive gravid.

Anmeld

20. september 2011

baby84

JJH skriver:

Hmm... vågner op her til morgen. - og er HELT frisk. ingen kvalme, ingen gener, INTET.

Nu bliver jeg da endnu mere bekymret.  jeg er vist lidt svær at stille tilfreds. men hvorfor nu slet ingen ting? jeg bliver da helt bange for at der ikke er aktivitet længere.

synes også min kvlame har svinget siden den ankom i sidste uge. En dag mærkede jeg ingentinng, men den kom tilbage.

Er sikker på at alt er vel, men kan så godt forstå at du bliver bekymret.

Anmeld

20. september 2011

NNL

JJH skriver:

Hej JJH

I slutningen af sidste uge havde jeg kvalme om morgenen. Lørdag var der overhovedet ingenting, men søndag blev det rigtig slemt igen. Siden søndag har kvalmen nærmest været konstant, heldigvis uden opkastninger. Men det påvirker alligevel hverdagen en del, for bare ved tanken om at lave aftensmad, får jeg det dårligt.

Lige nu prøver jeg også at spise ca hver anden time, og på den måde holde det nede, det går okay indtil videre i dag, men de sidste par dage har det været værst sidst på eftermiddagen. Det er nu altså lidt hårdt, men selvfølgelig det hele værd i sidste ende

Vi må krydse fingre for at det snart går over igen. Jeg er 6+4 i dag, og tænker at det er lidt uoverskueligt hvis det skal fortsætte til uge 12 eller længere...

Anmeld

20. september 2011

JJH

NNL skriver:

Hej JJH

I slutningen af sidste uge havde jeg kvalme om morgenen. Lørdag var der overhovedet ingenting, men søndag blev det rigtig slemt igen. Siden søndag har kvalmen nærmest været konstant, heldigvis uden opkastninger. Men det påvirker alligevel hverdagen en del, for bare ved tanken om at lave aftensmad, får jeg det dårligt.

Lige nu prøver jeg også at spise ca hver anden time, og på den måde holde det nede, det går okay indtil videre i dag, men de sidste par dage har det været værst sidst på eftermiddagen. Det er nu altså lidt hårdt, men selvfølgelig det hele værd i sidste ende

Vi må krydse fingre for at det snart går over igen. Jeg er 6+4 i dag, og tænker at det er lidt uoverskueligt hvis det skal fortsætte til uge 12 eller længere...

puha. sådan har jeg det også. efter kl 14 kom den stærkt tilbage igen. Hvad gør du i forhold til job/skole?

Jeg studerer selv og syntes faktisk det er lidt svært at få til at hænge sammen med kvalmen.

Anmeld

21. september 2011

NNL

JJH skriver:

puha. sådan har jeg det også. efter kl 14 kom den stærkt tilbage igen. Hvad gør du i forhold til job/skole?

Jeg studerer selv og syntes faktisk det er lidt svært at få til at hænge sammen med kvalmen.

Jeg er så heldig at jeg arbejder hjemmefra 3-4 dage i ugen, så der kan jeg tøffe rundt og spise en lille smule hele tiden. Det hjælper på mig. Når jeg er på arbejde har jeg en kæmpe madpakke med, så jeg håber der er noget jeg har lyst til. Bl.a. chokoladekiks, frugt og rosiner, som man kan sidde og småspise lidt af hele tiden. Forsøger at gøre det i smug, men ved ikke helt hvor godt det går og hvornår de fatter mistanke

Og ellers synes jeg faktisk det er værst for mig om aftenen, det er helt uoverskueligt at skulle lave mad, og lugten af kød... føj

Har overvejet Sea Band armbånd...

Anmeld

21. september 2011

Camillee

puha kender til alt det med kvalme /:
men se her (:

https://www.baby.dk/debat/132609pi1/graviditet/dit-bedste-raad-mod-kvalme.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.