Wimmie skriver:
Jeg er i dag 27+0 og det betyder jo bl.a. at der ikke kommer flere scanninger i mit graviditetsforløb.
Jeg fik at vide ved NF og MD at min moderkage lå fortil, og nu har jeg så læst/hørt at hvis den ligger foran livmoderåbningen skal man sandsynligvis have kejsersnit.
Eftersom jeg ikke er blevet informeret om dette ved scanningerne eller hos mig egen læge eller jordemoder, skal jeg så gå ud fra at jeg stadig kan føde normalt? Altså at den ikke ligger foran livmoderåbningen?
Jeg læste også at moderkagen kan finde på at flytte sig, men kan den så ikke flytte sig hen foran livmoderåbningen?
Håber nogen har nogle kloge svar - ellers må jeg vel lige ringe til min jordemoder i næste uge 
Min er også foranliggende. Min Jordemoder mener ikke det er noget problem, da den ikke ligge rog spærrer for livmoderåbningen, og at den typisk flytter sig opad og væk! Hvis de var bekymrede er jeg sikker på at du ville få en ekstra scanning.
På den privatklinik jeg blev scannet hos sidst sagde de, at det ikke burde have betydning, men at man måske kunne bløde lidt mere end ellers, fordi den ligger som den gør. Men min Jordemoder kunne slet ikke genkende den udtalelse om at den skulle rykke sig længere ned, eller være et problem i forhold til blødninger.
Jeg har kun hørt, at jeg kan føde naturligt! Så det kan du sikkert også. Men ellers ring og snak med din Jordemoder, eller spørg hende ved næste besøg. 
Anmeld