Hvad koster det at få et barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2011

camillakrath

Anonym skriver:

Tak for jeres svar.

Jeg tænker ikke på alt det i opstarten, men derimod på "hverdagen" Bleer, mad osv.

Jeg synes ikke det er dyrt til hverdag. Altså med bleer, tøj og sådan.

Til gengæld skal Benjamin i institution fra november, og det blir rigtig dyrt. Vi har derfor aftalt at nogen af hans børnepenge går til institution og så betaler vi selv bleer, tøj, MME, osv osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2011

camillakrath

SjeBets skriver:

hvorfor får du aldrig et 37 timers job ?  undskyld jeg spørger undrede mig bare 

Det er helt okay

Jeg har en psykisk sygdom. Før min graviditet gik jeg i behandling, hvilket jeg også skal når Benjamin starter i institution.

Anmeld

17. september 2011

SjeBets

camillakrath skriver:

Det er helt okay

Jeg har en psykisk sygdom. Før min graviditet gik jeg i behandling, hvilket jeg også skal når Benjamin starter i institution.

nåårh ok ... håber da du kommer ud i et job alligevel, jeg synes det er så livs bekræftende at være i job, har selv været meget langt nede og i behandling ... nå det var  en anden historie  

TS: børn er dyre, de kan blive dyrere hvis man vil have alt luksus, og lidt billgere hvis man kan tage arve tøj og køber billigt, men det vil altid koste en god pose penge at have børn.    Men jeg tror det er farligt at regne på, fordi så tror jeg ikke der kom mange børn til verden

Anmeld

17. september 2011

camillakrath

SjeBets skriver:

nåårh ok ... håber da du kommer ud i et job alligevel, jeg synes det er så livs bekræftende at være i job, har selv været meget langt nede og i behandling ... nå det var  en anden historie  

TS: børn er dyre, de kan blive dyrere hvis man vil have alt luksus, og lidt billgere hvis man kan tage arve tøj og køber billigt, men det vil altid koste en god pose penge at have børn.    Men jeg tror det er farligt at regne på, fordi så tror jeg ikke der kom mange børn til verden

Jeg håber ihvertfald at jeg kommer ud hver dag på en eller anden måde.

Foreningen "sind" har en daghøjskole ikke så langt fra os. Det vil jeg bare rigtig gerne. Jeg elsker at læse og lære

Anmeld

17. september 2011

Gaia

Barnet koster jo ik meget i hverdagen så længe du ammer. Derefter koster mme ca. Mellem 75 og 85 kr for et kilo, glasmad ca. 10 kr. Grødblandinger ca. 35 kr pakken. Babysæbe behøver du i princippet ikke før de leger udenfor så en flaske kan holde sig længe.. Så ca. 30 kr. Diverse salver ca. 40 kr. Vådeservietter fra bilka ca 9.95 for 100 stykker , bleer som sagt fåes de små størrelser til under 50 kr ellers koster lidls bleer 50 kr og en ganske fine. Libero og pampers for to pk koster ca. 200 kr. Med er det 56 stk i hver ell noget i den stil Tror hvis lige det er det jeg kan komme i tanke om.Det første år brugte vi om måneden 1000-1500 for mad, bleer, tøj, legetøj og diverse

Anmeld

17. september 2011

Dutti

Vi køber bleer når de er på tilbud og så køber vi bare et ordentligt lager .. det samme med vådservietter og klude hvor meget det koster os sådan månedligt ved jeg ikke lige .. men hun far også bleer i vuggestuen, så dem skal vi ikke selv medbringe ..

Men jeg synes da helt sikkert i skal købe min barnevogn og spare lidt der

Men som de andre siger så er det ikke dyrere end man gør det til ..

Anmeld

17. september 2011

Den lykkelige

Vi brugte ca 15.000-20.000 kr på udstyr til at starte med (her var også købt tøj frem til 6 måneder).. kunne godt gøres meget billigere..
Om måneden bruger vi ca 350 kr. på MME..
På bleer 200-250 kr.
Så sætter vi 500 kr af hver måned som kan gå til de ting der kommer.. f.eks nyt legetøj, vintertøj, nyt tøj osv osv.. Dem får vi brugt på hende hver måned..
Så sætter vi 100 ind på børneopsparing..
Så for os ca. 1150-1200 kr om måneden.. og det bliver jo så mere hvis hun f.eks. pludselig skal have noget nyt udstyr.. F.eks. skal vi jo snart have købt autostol nr. 2..
Nu hun snart starter institution kommer der jo så 2300 oveni..

Anmeld

18. september 2011

charlottekri

altså, hvis du spørger i banken, skal i tage ca. 2500 hver måned af jeres nuværende rådighedsbeløb, som skal gå til barnet (altså før børnepenge)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.