Hvad koster det at få et barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.488 visninger
17 svar
0 synes godt om
17. september 2011

Anonym trådstarter

Vi er gravide og super lykkelige.

Men masser af bekymrende tanker vælter rundt i mit hovede. Har vi overhovedet råd til at få en bebs osv.

Så mit måske latterlige spørgsmål hvad koster det at få en bebs? Her forventer jeg self ik et nøjagtigt svar. men ca?

Håber i vil feedbacke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2011

Mother-love

Anonym skriver:

Men masser af bekymrende tanker vælter rundt i mit hovede. Har vi overhovedet råd til at få en bebs osv.

Så mit måske latterlige spørgsmål hvad koster det at få en bebs? Her forventer jeg self ik et nøjagtigt svar. men ca?

Håber i vil feedbacke

Du kan ikke hvad et barn koster. For deter hvad du gør det til. Hvis du vil have loxus ting er det dyrt. Men kan du nøjes er det ikke så dyrt.. Og igen skal det være nyt eller kan i nøjes med brugte ting. Men i skal jo bruge div. Ting som barnvogn, pusleplads, tøj og lidt legetøj. Og så hvis i har bil og vil køre meget skal i jo også have en autostol. Men i kan gøre det rigtig billigt. Hvis i vil købe brugte ting. Samt hvis i ikke behøver mærkevarer i tøjet så kan dette også gøres billigt. Men ellers er det jo bleer og mme hvis du ikke kan amme.
Jeg ammer ikke giver mme fuldt ud. Og jeg køber libero bleer som er de "dyrere" bleer. Men du kan købe bleer i f.eks rema 1000 til ingen penge.. Så det er hvvad man selv gør det til...

Anmeld

17. september 2011

twinny

michelledam skriver:

Du kan ikke hvad et barn koster. For deter hvad du gør det til. Hvis du vil have loxus ting er det dyrt. Men kan du nøjes er det ikke så dyrt.. Og igen skal det være nyt eller kan i nøjes med brugte ting. Men i skal jo bruge div. Ting som barnvogn, pusleplads, tøj og lidt legetøj. Og så hvis i har bil og vil køre meget skal i jo også have en autostol. Men i kan gøre det rigtig billigt. Hvis i vil købe brugte ting. Samt hvis i ikke behøver mærkevarer i tøjet så kan dette også gøres billigt. Men ellers er det jo bleer og mme hvis du ikke kan amme.
Jeg ammer ikke giver mme fuldt ud. Og jeg køber libero bleer som er de "dyrere" bleer. Men du kan købe bleer i f.eks rema 1000 til ingen penge.. Så det er hvvad man selv gør det til...

helt enig...

Det er kun så dyrt man selv gør det til...

Anmeld

17. september 2011

gonefishing

Anonym skriver:

Håber i vil feedbacke

puha ca. 15000kr i "starthjælp" altså barnevogn, seng, dyner, badekar og alt det, (nyt). så er der selvfølgelig tøjet undervejs.

Der hvor jeg mener det kommer til at koste meget at få barn, er institution!

mvh Flodkillingen

Anmeld

17. september 2011

Mira0911

Det kan man ikke sætte pris på... 

Anmeld

17. september 2011

camillakrath

michelledam skriver:

Man kan klare sig for lidt, hvis man har mod på det.

Jeg er på kontanthjælp og får sikkert aldrig en 37timers løn. Min kæreste er skolelærer og betaler MEGET gæld af.

Vi bor i en lejlighed på 90m2, og har Benjamin på 5 måneder. Jeg synes vi har det rigtig godt

Meget af det tøj Benjamin brugte i starten var enten brugt eller barselsgaver osv.  

Anmeld

17. september 2011

camillakrath

Anonym skriver:

Håber i vil feedbacke

Jeg er på kontanthjælp og får sikkert aldrig en 37timers løn. Min kæreste er skolelærer og betaler MEGET gæld af.

Vi bor i en lejlighed på 90m2, og har Benjamin på 5 måneder. Jeg synes vi har det rigtig godt

Meget af det tøj Benjamin brugte i starten var enten brugt eller barselsgaver osv.

Du kan skrive privat hvis det er. Har en del vi ikke bruger!

Anmeld

17. september 2011

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar.

Jeg tænker ikke på alt det i opstarten, men derimod på "hverdagen" Bleer, mad osv.

Anmeld

17. september 2011

SjeBets

camillakrath skriver:

Du kan skrive privat hvis det er. Har en del vi ikke bruger!

hvorfor får du aldrig et 37 timers job ?  undskyld jeg spørger undrede mig bare 

Anmeld

17. september 2011

Gaia

Barnevogn kan fåes ned til en 4000 fra ny og sikkert ned til en 1000 brugt.Tøj...jamen vel omkring 500 kr-1000 kr for basis dvs en 4-5 bodyer, en 3 bukser, hue, stofbleer, køredragt osvhvis det er købt i feks. HM. Lift ca 500 kr og kan jo bruges til seng de første månederVugge ca. 1000 og frem hvis nyBleer helt ned til en 30 kr pakkn for de mindste størrelserTja....Baby dyne ca. 200 krBabysengetøj ca 75 krBadekar ca. 200 kr.Pudsleplads ca. 200 fra ikeaPudslehynde under 100 kr fra ikeaJa vist lige det jeg kan komme i tanke om. Så mellemsats er vel begynder pris ca. 7000-8000. Herkøber i så en barnevogn på tilbud og bruger 1000 på basis.Men gør du det endnu billigere f.ek bruger lift til seng( er lige så godt som en seng), kun bruger 500 elker derunder på tøj den de ørste to måneder evt. Låner osv så kan du komme endnu længere ned. Så viljeg tro en 6000-7000. I babysam og ønskebørn har de også startpakker med badekar, sele, barnevogn, pudsleplads, lift, regnslag, osv til ca. 5000 kr. Så afhænger også af om i køber det meste samlet, for så behøver det ik være dyrt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.