Faddere og gudmor ?? hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.025 visninger
14 svar
0 synes godt om
17. september 2011

Luuna13

Vi sidder med de frankerede invitationer til Emma's barnedåb, men mangler en vigtig ting at få på plads.

Vi ved hvem der skal være fadder og gudmor, men hvordan spurgte i fadderne om de ville vare fadder?

Vi overvejer at ligge en seddel med i invitationen, men ved ikke hvad vi skal skrive. Kan I hjælpe med noget tekst?

Ved godt at det er individuelt hvorfor man vælger de enkelte personer, men jeg er gået fuldstændig kold.

Knus Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2011

Lotus86

Vi har bare spurgt dem, ansigt til ansigt, det synes jeg er lidt mere personligt, og det er dejligt at se glæden i deres ansigter, når man spørger dem

Anmeld

17. september 2011

Kofoed.

Vi vil spørge når de kommer på barsels besøg, selvom den jeg mest glæder mig til at spørge, allerede ved hun bliver spurgt.

Anmeld

17. september 2011

chael

Luuna13 skriver:

Vi sidder med de frankerede invitationer til Emma's barnedåb, men mangler en vigtig ting at få på plads.

Vi ved hvem der skal være fadder og gudmor, men hvordan spurgte i fadderne om de ville vare fadder?

Vi overvejer at ligge en seddel med i invitationen, men ved ikke hvad vi skal skrive. Kan I hjælpe med noget tekst?

Ved godt at det er individuelt hvorfor man vælger de enkelte personer, men jeg er gået fuldstændig kold.

Knus Lone

Vi spurgte bare direkte, ansigt til ansigt, dem vi havde udset os

Og de blev jo alle glade og takkede ja det er jo også meget sjovt at se deres reaktion

*Camilla 38+3

Anmeld

17. september 2011

Luuna13

Tak for de gode svar..  Hvis vi havde godt tid til at stå ansigt til ansigt med alle, ville vi bestemt gøre det.

Vi skal til møde med præsten på torsdag, så det bliver lidt presset at nå alle. Tror vi kan nå alle på nær en, min bror som bor i jylland.

Vi har været lidt sent ud.

Nogle der har forslag til et personligt brev?

Anmeld

17. september 2011

SussieThyssen

Luuna13 skriver:

Knus Lone

Ring til dem eller spørg direkte

De fleste bliver både glade og rørte..og så er der de få, der siger nej, men det er nok sjældent, tror jeg.
Jeg er selv en af dem, der ved flere lejligheder har sagt nej til at være dåbsfadder, men gerne livsfadder.
Da jeg ikke selv er kristen, mener jeg at det forpligter at sige ja til at være dåbsfadder.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. september 2011

K&S

Luuna13 skriver:

Tak for de gode svar..  Hvis vi havde godt tid til at stå ansigt til ansigt med alle, ville vi bestemt gøre det.

Vi skal til møde med præsten på torsdag, så det bliver lidt presset at nå alle. Tror vi kan nå alle på nær en, min bror som bor i jylland.

Vi har været lidt sent ud.

Nogle der har forslag til et personligt brev?

Jeg ville helt sikkert ringe til dem istedet for at sende et brev

Jeg synes, det er meget upersonligt at sende et brev med et spørgsmål som dette.

Anmeld

17. september 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Vi ringede til dem, så for man også svaret med det samme

Anmeld

17. september 2011

Ciss

Jeg ringte dem op og spurgte....

Anmeld

17. september 2011

Luuna13

Jeg ringer og spørg.

Havde bare en tanke om, at det ville være noget specielt med et personligt brev i stedet. Et hvor der stod noget om hvorfor vi lige nøjagtig havde valgt denne person til at stå fadder og hvad det betyder for os. Et man kunne gennem og tage frem. Et opkald bliver jo glemt lidt med tiden, men det er nok bare mig

Kan se at flere synes, at det er mere personlig at ringe end at skrive et brev, så det er det det bliver..

Tak for hjælpen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.