Ej nu må det ændres :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2011

Den lykkelige

dorthemus skriver:

Jeg har læst hende sundhedsplejerske Helen Lyng (mener jeg hun hedder) bog om søvn og den er rigtig brugbar. Ifølge hende er et søvninterval på 45 min, hvorefter barnet vågner op. De fleste børn kan komme videre i søvnen uden at vågne op men nogle børn har brug for hjælp til at falde i søvn igen...de lyder som det er det der er tilfældet med dit barn. Jeg ved selv hvor opslidende det er når ens barn har et træls søvnmønster

Ja det er lige præcis det hun gør.. jeg var på biblioteket idag og lån den der sov igennem uden gråd.. der stod at man kunne stå klar ved sengen og give sut med det samme som måske kunne hjælpe hende til at gå over i næste søvn "lag".. første lur gik det perfekt.. lige så snart hun lukkede øjnene op (efter 30 min) gav jeg hende sutten og lagde sutteklud/stofble op ti ansigtet igen.. så sov hun sku 45 min igen.. håbede jeg kunne gøre det samme ved 2 lur.. men gik ikke denne gang.. Men det mest underlige er at hun jo sagtens kan når det er til natten (hun sover på eget værelse).. der er ALDRIG problemer.. Der får hun bare flaske, bliver lagt, får dyne på, får sut, får sutteklud op til ansigtet, også sover hun.. og de sidste 3 dage har hun sovet fra 17.45-6.30 næste morgen.. så der kan hun jo sagtens "gå igennem de forskellige søvn lag" uden hjælp.. fatter ikke hvorfor hun ikke kan om dagen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2011

Den lykkelige

dorthemus skriver:

Min datter går i vuggestue men hun har ikke et fast søvnmønster der selvom hun har gået der snart seks måneder. Hun sover alt fra 45 min til 2 timer på en hel dag. Og ofte er det for lidt

Er hun så "sur"/pjevset hele dagen og ikke særlig glad...?
Jeg tænkte også på at det brokkeri som kommer hver gang man går ud af rummet kan være fordi jeg har været for meget "over hende".. måske jeg skal give hende en "kold tyrker" og lade hende brokke lidt.. For jeg kan ikke gå i køkkenet og lave grød til hende, ordne vasketøj eller tømme opvaskemaskine osv så er hun allerede begyndt at brokke.. Men måske det slet ikke er fordi hun er træt men fordi jeg har været for meget ved hende hele tiden  for lige så snart man sætter sig ned til hende på gulvet er der ikke noget specielt brokkeri..

Anmeld

17. september 2011

Den lykkelige

Dansker I Holland skriver:

Hmm ej hvor træls. Lyder som det vores datter plejer og gøre og hun er næsten 10 mdr Idag har hun dog sovet ok om dagen. To lange lure kl lidt over en time per styk og det resulterede i at jeg lige har puttet hende for 10 min siden. Hun sover kun hele natten hvis det er i mors seng. Kan godt forstå du er ved og rive håret af dig selv.. Er det mon tænder?

Årh 10 måneder  øv hvor hårdt.. har det også altid været sådan for dig??
Altså jeg tror ikke det er tænder.. for hun har jo været sådan de sidste 5-6 måneder

Anmeld

17. september 2011

dorthemus

Den lykkelige skriver:

Ja det er lige præcis det hun gør.. jeg var på biblioteket idag og lån den der sov igennem uden gråd.. der stod at man kunne stå klar ved sengen og give sut med det samme som måske kunne hjælpe hende til at gå over i næste søvn "lag".. første lur gik det perfekt.. lige så snart hun lukkede øjnene op (efter 30 min) gav jeg hende sutten og lagde sutteklud/stofble op ti ansigtet igen.. så sov hun sku 45 min igen.. håbede jeg kunne gøre det samme ved 2 lur.. men gik ikke denne gang.. Men det mest underlige er at hun jo sagtens kan når det er til natten (hun sover på eget værelse).. der er ALDRIG problemer.. Der får hun bare flaske, bliver lagt, får dyne på, får sut, får sutteklud op til ansigtet, også sover hun.. og de sidste 3 dage har hun sovet fra 17.45-6.30 næste morgen.. så der kan hun jo sagtens "gå igennem de forskellige søvn lag" uden hjælp.. fatter ikke hvorfor hun ikke kan om dagen

Hmm det er også sært Helen Lyng har også en hjemmeside: netsundhedsplejersken. Prøv at maile hende. hun har hjulpet mig før.

Anmeld

17. september 2011

Den lykkelige

dorthemus skriver:

Hmm det er også sært Helen Lyng har også en hjemmeside: netsundhedsplejersken. Prøv at maile hende. hun har hjulpet mig før.

Ja kunne jeg lige prøve.. kæresten og jeg har også aftalt at ringe til egen sundhedsplejerske mandag.. for kan snart ikke mere..

Anmeld

17. september 2011

dorthemus

Den lykkelige skriver:

Er hun så "sur"/pjevset hele dagen og ikke særlig glad...?
Jeg tænkte også på at det brokkeri som kommer hver gang man går ud af rummet kan være fordi jeg har været for meget "over hende".. måske jeg skal give hende en "kold tyrker" og lade hende brokke lidt.. For jeg kan ikke gå i køkkenet og lave grød til hende, ordne vasketøj eller tømme opvaskemaskine osv så er hun allerede begyndt at brokke.. Men måske det slet ikke er fordi hun er træt men fordi jeg har været for meget ved hende hele tiden  for lige så snart man sætter sig ned til hende på gulvet er der ikke noget specielt brokkeri..

Ja for pokker en surbas hun er. de dage hvor hun sover lidt i vuggestsuen er hun mega pjevs når jeg henter til hun skal i seng. i wekenderne er det ikke meget bedre men så lægger jeg mig med hende og får også en lur hun plejer at vågne efter en time ca. men hun er ikke udhvilet og så "tvinger" jeg hende til at sove videre ved at holde om hende så falder hun i søvn igen...selvom hun protesterer idag sov vi sammenlagt tre timer og hun var så hyggelig at være sammen med resten af dagen

Anmeld

17. september 2011

dorthemus

Den lykkelige skriver:

Ja kunne jeg lige prøve.. kæresten og jeg har også aftalt at ringe til egen sundhedsplejerske mandag.. for kan snart ikke mere..

Det forstår jeg udmærket..det er et helvede når de ikke sover Runa har altid været en udfordring på søvnen.

Anmeld

17. september 2011

Den lykkelige

dorthemus skriver:

Ja for pokker en surbas hun er. de dage hvor hun sover lidt i vuggestsuen er hun mega pjevs når jeg henter til hun skal i seng. i wekenderne er det ikke meget bedre men så lægger jeg mig med hende og får også en lur hun plejer at vågne efter en time ca. men hun er ikke udhvilet og så "tvinger" jeg hende til at sove videre ved at holde om hende så falder hun i søvn igen...selvom hun protesterer idag sov vi sammenlagt tre timer og hun var så hyggelig at være sammen med resten af dagen

Ej hvor hun lyder som vores.. hvordan sover runa om natten så??

Anmeld

17. september 2011

dorthemus

Den lykkelige skriver:

Ej hvor hun lyder som vores.. hvordan sover runa om natten så??

De sover hun fint. Er nem at putte og sover som regel uden at vågne fra kl. 19/20.00 til mellem seks og syv om morgenen. Idag faktisk til 7.20

Anmeld

17. september 2011

Den lykkelige

dorthemus skriver:

De sover hun fint. Er nem at putte og sover som regel uden at vågne fra kl. 19/20.00 til mellem seks og syv om morgenen. Idag faktisk til 7.20

Ej det jo også ligesom vores  er det ikke bareunderligt?? Fatter det ikke når de sagtens kan sove så fint om natten  Er det mon fordi det er lyst og de bare har krudt i rø... ?  Og helst ikke vil gå glip af noget..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.